וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעגל החיים

מה משמעותו של חלום אירוטי על הבוס? ואם התחתנתי איתו, מה עכשיו? ומה פתאום נולד לנו ילד? מין, מוות, הריון ולידה בחלום

לא מעט חלומות אשר יפקדו אותנו בלילה יעסקו במעגל החיים. מעגל החיים מתחיל בחתונה ובמיניות (ואולי ההיפך), משם מתפתח להריון, לידה, תינוק, כשלבסוף נפגוש את המוות, אימת כולנו. אך בחלום, כאמור, לא כל מה ששחור הוא שחור וכפי שתוכלו לראות, מעגל החיים - כשמו כן הוא – עוסק בחיים ולא במוות. לכל החלומות הקשורים אליו יש מכנה משותף – הם מראים לנו את הדרך הנכונה לחיות את חיינו, להבין מה חשוב לנו ומה עלינו לעשות.

לאלו שלא קראו את המאמרים הקודמים, חשוב לי לציין כי לפני שאנו נגשים לפתרון חלום, עלינו לוודא תחילה שהסימבול שהופיע בחלום אינו רלוונטי לאירוע שהתרחש בחיי החולם, ורק לאחר מכן, כשנשללת אפשרות זו, אנו יכולים להתחיל לפרש את החלום. כך למשל, חלומות על הריון ותינוקות רלוונטיים עבור אלו הרוצות להיכנס להריון ו אינם מייצגים דבר פרט לביטוי של הרצון להרות. כך גם במקרים של בחור החלום על חתונה כשברקע יש זוגיות בשלה או במקרים בהם אנו חולמים על מוות לאחר אירוע טראומטי, מקרה חלילה שאירע במשפחה וכדומה.

מיניות בחלום – חלומות ארוטיים

בעבר סברו רבים מאנשי המדע שאנו אמורים לחלום חלומות מיניים, ארוטיים, בכל לילה ואפילו בכל חלום. מבחינה פיזיולוגית, לפרויד הייתה סיבה טובה מאד לטעון שכל דבר (כמעט) בחלום קשור במין, זאת כיוון שבמהלך כל חלום מבחינה פיזיולוגית מתרחשות פעולות מיניות, כשהדוגמא המיידית היא זיקפה. בפועל, חלומות על מין אינם נפוצים עד כדי כך ולא תמיד עוסקים רק במיניות, כי אם לרוב בקרבה ובאינטימיות. כשנקום בבוקר לאחר חלום מסוג זה, נרגיש לרוב נבוכים ואולי אף מבולבלים ולפני שנשקול להזמין פגישת ייעוץ אצל הפסיכולוג, בואו נכיר את סוגי החלומות המיניים הקיימים.

ברמה הבסיסית חלום על מין יכול לבטא צורך מיני שלא ממומש. חלומות מסוג אלו יחסית נדירים ונפגוש בהם כאשר יש בערות חסך מיני. כך למשל אצל אשה שבעלה במילואים כבר כמעט חודש, יכולים להתעורר חלומות ארוטיים.

סוג אחר של חלומות ארוטיים הם חלומות המעלים על פני השטח פנטזיות מיניות שלא ממומשות בחיי היום יום. החלום הוא כלי בו אנו יכולים לפרוק מתחים מחיי היום יום וכך בחורה יכול לחלום חלום ארוטי על העובד החדש (והחתיך) מהמשרד, למרות שהיא נשואה. החלום הוא בסך הכול כלי שדרכו היא פורקת את המתח המיני ומרסנת את הפנטזיה שלה, פעמים רבות חלום כזה הוא דווקא בריא למערכת היחסים.

קבוצה נוספת של חלומות ארוטיים יהיו חלומות המייצגים קרבה או צורך בקרבה. פעמים רבות חלומות ארוטיים בהם משתתפים אלו הקרובים לנו, לרבות המעסיקים שלנו, מראים על צורך הקיים בנו, ביום יום, להתקרב אל אותן דמויות. כך למשל חלום בו בחורה חולמת על קיום יחסי מיני עם אחיה, אינו מצביע על פנטזיה סמויה הקיימת אצלה, אלא על צורך להתקרב אל אחיה, צורך שבא לידי ביטוי בחלום בצורה של אינטימיות וקרבה מסוג אחר.

חתונה

חלום על חתונה מייצג איחוד ומיזוג, אולם יש לזכור כי איחוד אינו חייב להיות רק במובן זוגי. פעמים רבות נפגוש חלום על חתונה המציג בפנינו צד בנו שרוצה לעשות שלום, לאחד ולמזג תחומים שונים לדבר אחד. חתונה היא ארכיטיפ, סימבול קולקטיבי, הקיים בתת המודע של כולנו והוא פעמים רבות לא רק עוסק ברעיון האיחוד, או בזוגיות, אלא בקסם האופף את רעיון החתונה, בשמחה ובאושר שקשורים בה, ולכן יותר מהכול חלום על חתונה יכול להראות לחולם כי הוא יכול לעשות את זה! כי לו יש את יכולות וכל שעליו לעשות הוא רק להאמין.

הריון

חלום על הריון מראה שמשהו מתבשל, שיש משהו הרוצה להבנות, להתפתח ולצאת החוצה. זה יכול להיות פרויקט חשוב, חלום שהגיע הזמן להגשים, רעיון שיושב אצלנו כבר זמן רב, ועכשיו מתעורר בנו החלק שרוצה להוציא אותו לפועל.

חשוב יותר להבין מה קורה בהריון. האם המסע הוא קשה? האם יש פחדים? קשיים? כל אלו יעידו על החששות שיש לחולם בדבר מימוש התוכנית שלו. כך למשל הריון של חודש שלישי יכול לייצג רעיון בשלביו הראשונים ואילו חלום על הריון בחודש תשיעי יכול להראות שאנו כבר רוצים שהרעיון ייצא לפועל. גברים ברוב המוחלט של המקרים לא יחלמו שהם בהריון, כיוון שתהליך זה הוא זר להם פיזיולוגית. אולם הם יכולים לחלום כי האישה או האחות שלהם בהריון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לידה

לידה מייצגת את השלב בו הפרויקט יוצא החוצה ומתחיל להתממש. זהו רגע ההשקה לו אנו מחכים כבר זמן רב וחשוב במיוחד לבדוק מה קורה בפועל בחלום. אולי התינוק מחליק החוצה ולא ניתן למצוא אותו, מה שמראה שיש פחד המקנן בלב החולם שהפרויקט לא יצליח. אולי התינוק יצא מפלצתי ומפחיד, מה שיכול להראות על פחד לאבד שליטה על הפרויקט.

נשים בהריון חולמות ברוב המקרים חלומות רלוונטיים המאפיינים את הפחדים שלהן מההריון ומהלידה, ולכן נפגוש אין ספור חלומות, חלקם מחרידים, בהם הן חוות אסונות, קשיים וכולם קשורים עם ההיריון או התינוק. חלומות מסוג זה הם נורמאלים ועוזרים להתמודד עם אותם חששות המקננים בליבה של כל אשה הרה.

תינוק

התינוק מייצג את הפרויקט עצמו. הוא כבר נולד ויש לו אישיות משלו, ולמרות השייכות אלינו הוא הפך להיות ישות נפרדת. עכשיו נשאלת השאלה מה קורה איתו וכיצד מטפלים בו? אולי הוא לבד, מוזנח רעב ובוכה - מה שמראה כי אנו מרגישים שזנחנו את ה"בייבי" שלנו. אולי חוטפים אותו, מה שמראה שאנו חוששים שיגנבו לנו את הרעיון לאחר שייצא לאור.

הנקה

הנקה זהו סימבול של נתינה והתמסרות. חלום מסוג זה מראה כי אנו נכונים לתת, להעניק ולעזור לכל מי שיבקש. אצל נשים חלום על הנקה יכול להעיד על התעוררות החלק האימהי.

מוות

חלום על מוות הוא חלום טוב המעלה מהתת המודע שלנו מסר: הגיע הזמן להתעורר לחיים ולעשות את השינויים שצריכים להיעשות. חלום על מוות מראה כי כדי שדבר אחד ישתנה בחיינו, אנו צריכים תחילה לסיים כמו שצריך דבר אחר. המוות הוא חלק מהחיים, הוא נמצא בכל מקום והוא מייצג יותר מהכל את השינוי הנחוץ בחיינו כדי שתהליכים יחלו. בטבע נמצא אותו בכל מקום: יום הופך ללילה והופך ליום, קייץ מתחלף לסתיו, חורף, אביב וחוזר להיות קיץ, שערות נושרות ובמקומן צומחות אחרות. השינוי נמצא בכל מקום, בכל תהליך והוא הכרחי. בלעדיו הכל יהיה תקוע. אנו יודעים כי עלינו לאמץ את השינוי, אבל מדוע אנו מפחדים מהשינויים בחיינו פחד מוות? מדוע איננו יכולים לקבל אותם כהזדמנויות להתחלות חדשות? מה כל כך מפחיד?

הפחד שלנו משינויים נובע מהפחד שלנו מהמוות, ואם עוד לא התרגלתם למילה "מוות" – הגיע הזמן שתתרגלו. זה לא נורא כמו שזה נשמע. בשונה מהחיות, אשר פועלות מתוך אינסטינקטים, אנו יצורים תבונתיים בעלי מודעות. אנו יודעים כי אנו עומדים למות, כי לשם בסוף נגיע ולכן כל שינוי מזכיר לנו את המוות ונתפס אצלנו כעוד צעד אל אותו סוף איום ומוחלט. למעשה הפחד מהמוות גורם לנו לאבד את החיים וכמה אירוני הוא שדווקא במקרים בהם אנשים מקבלים את הבשורה המרה כי הם עומדים למות, דווקא אז הם מתחילים לחיות. זה בדיוק מה שהחלום מבקש שנעשה.

אז אם חלמתם על מוות, חשבו: מה צריך להסתיים? מה מפריע לכם להתפתח, לצמוח, לגדול? האם אתם מחזיקים בכוח את מה שצריך ללכת? האם לא הגיע הזמן לפתוח דף חדש?

קבר

ללא ספק קבר הנו אחד החלומות המצמררים ביותר שניתן לחוות בחלום. לראות את הקבר שלנו בחלום יעיר כל אחד מאתנו מבועת ושטוף זיעה. אולם חלום מזעזע זה הוא לא יותר מניסיון של תת המודע שלנו להעיר אותנו ולהראות שלנו שהגיע הזמן לצאת מהקבר ולהתחיל לחיות. חלומות אלו הם גרסה קצת פחות מעודנת של החלומות על המוות.

גסיסה

חלום על גסיסה פעמים רבות הנו מסר הקורא לנו להתחיל לראות שאנו גוססים. לא מבחינה בריאותית כמובן, כי אם במובן של בעיה המתמשכת בחיינו אשר גוזלת מאתנו משאבים, גם רגשיים, ושהגיע הזמן לתקן אותה. זה יכול להיות עבודה, זוגיות או כל תחום שהגיע הזמן שיתחולל בו שינוי.

3 חלומות לדוגמא

חלום ראשון:
אם לתאומים בני שבעה חודשים כותבת שמיום שנולדו ילדיה, היא חולמת לעיתים קרובות את אותו החלום. בחלום היא מגיעה לבית החולים (הילדים בבית) ומשוטטת במסדרונות אין סוף כדי למצוא עוד תינוקות שהיא "נטשה" בבית החולים. לפעמים היא מוצאת אותם ולפעמים לא, ותמיד היא נורא ממהרת כי היא שמה את הילדים שלה אצל בייבי סיטר או משהו כזה. תמיד הילדים שהיא מוצאת נמצאים בפגייה במצב לא טוב, או מוזנחים בחדר תינוקות הומה. החולמת מוסיפה כי היא תמיד קמה מהחלומות האלה בתחושת אשם כבדה מאוד. היא מבטלת את האפשרות שהיא הרתה יותר משני תינוקות, אולם למרות זאת החלומות לא פוסקים וחוזרים על עצמם שוב ושוב.

פרוש החלום:
נראה כי לא את התינוקות את מזניחה, כי אם את עצמך. בחלום לרוב כל הדמויות אותם אנו חולמים הם אנחנו. ולכן התינוקות שאת "שוכחת ומזניחה" הם הצדדים השונים אותם את מזניחה בעצם הבחירה שלך לטפל בתינוקות ולהקדיש להם את כל-כולך. תינוקות בחלום יכולים להיות גם ה-"בייביז" שיש לנו בחיים וסביר מאד להניח שהחלום בא להראות לך את הצד הזה הקיים בך ומנסה להעלות אותו למודע. זה טבעי שאמהות טריות (יחסית) במצבך יחלמו חלום מסוג זה ואת לא צריכה לייסר את עצמך. יחד עם זאת נסי לראות אם את יכולה להכניס שינוי אל חייך. האם יש תחביב שאת יכולה לחזור אליו במסגרת הנוכחית, בבית? אולי ללמוד קצת, להתפתח. חייך לא חייבים בהכרח "להסתיים" ברגע שאת נמצאת בבית ומגדלת את הילדים שלך.

חלום שני:
"לפני כשנתיים שחלמתי באופן קבוע חלומות על זה שאני עומדת למות. בדרך כלל ממחלה כלשהי, וכל הסובבים אותי אדישים לזה לחלוטין. אני מתרוצצת בחלום חסרת אונים, מודעת למותי הקרב, משוועת ליחס, חום, איזושהי תגובה של צער מצד קרוביי, ומתאכזבת כל פעם מחדש. כולם אדישים לזה כאילו זה מה שצריך לקרות וזה בסדר."

פרוש החלום:
חלום על מוות אינו חלום רע. לרוב הוא חלום הקורא לנו להתעורר ולא לפחד לשנות ולהשתנות. רבים כל-כך מפחדים מהמוות עד שהם מפחדים לחיות, ולדעתי זהו המסר בחלומך – תתחילי לחיות!. לא לפחד לקחת סיכונים (אפילו להתאהב למשל), לשנות דבר משמעותי בחיינו, ללמוד דבר חדש. העניין הוא שבמידה מסוימת את קושרת את החיים החדשים שלך עם המשפחה שלך ואף אחד מהם לא מתייחס אלייך בחלום, מה שמגביר את הקושי במציאות לעשות את השינוי. אולי החלום מראה לך שאת לא חייבת לקבל מהם אישור. נסי לראות באילו תחומים את צריכה לעשות שינוי, היכן את לא פועלת וחוששת.

חלום שלישי – שני חלומות על הריון:
"בחלום אחד חלמתי שאני בהריון בחודש מתקדם - כבר לפני לידה. מטיילת ומרגישה שהגיע הזמן ללידה. בחלום זה מאוד טבעי ונורמאלי. אני מתקשרת לאבא להגיד שייקח אותי לבית חולים."

"בחלום נוסף חלמתי שחבר לשעבר שלי בא אלי (נפרדנו לא מזמן ומדובר בקשר ארוך) ורוצה לחזור, אומר שהתגעגע אבל כבר יש לו תינוק (מפרידה ראשונה שלנו). גם אני מרגישה בחלום רצון חזק לחזור, אבל התינוק מפריע לי."

רקע: אין לי רצון ללדת בזמן הקרוב- בכלל לא, לכן זה לא מקור החלום. המצב ביני לבין החבר לשעבר - פרודים, יש עדיין רגשות, אבל יש הרבה בעיות שבגללן אין טעם לחזור.
אין תינוק משותף ואנחנו בנתק כמעט מוחלט זה מזו.


פרוש החלום:
בדרך כלל חלום על תינוקות והריון מייצג דבר ש"מתבשל" בחיים שלנו. זה יכול להיות פרוייקט, רעיון שהגיע הזמן לבצע וכדומה, אולם כאן התינוק מייצג דבר קצת אחר. במקרה שלך נראה לי יש קשר בין ההיריון, התינוק והפגישה עם החבר לשעבר, אשר אומר לך כי יש לו כבר "תינוק". לכן, נראה לי כי התינוק הפעם יכול לייצג שני דברים:

הראשון הנו פסיכולוגי, וכאן החלום בא להראות לך שיש חיים אחרי הפרדה וכי יש לחבר לשעבר ולך בכל זאת תינוק משותף - והוא החיים החדשים שכל אחד מכם בונה (לחוד). התינוק, זאת אומרת החיים החדשים, הם אלו המפריעים לכם לחזור.

האלמנט השני בחלומך יכול להיות, ואני מדגיש יכול להיות, אנרגטי, או במילים אחרות נבואי. ייתכן והחלום בא להראות לך כי לחבר שלך לשעבר יש כבר תינוק חדש, זאת אומרת שהוא כבר מפתח איזו שהיא מערכת עם מישהי אחרת, או בכל אופן פנוי לזה רגשית, כפי שגם לך צריכה להיות.

בכל מקרה, גם אם האלמנט הנבואי בחלום אינו רלוונטי, הרי שהחלום בא להגיד לך שאת מוכנה לכך שכל אחד ילך לכיוון שלו, וכי אולי הגיע הזמן לבנות חיים חדשים (תינוק).

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully