וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרח שחור

למרות שהיה כוכב על, שגדל במשפחה של כוכבים, השמיים לא האירו פנים למייקל ג'קסון. יאיר טריבלסקי משרטט מפה רוויית כאב

12 בצהריים. גארי אין, אינדיאנה. USA. ארבעה כוכבים ביסוד האש, שלושה ביסוד האדמה, 2 ביסוד המים, ורק אחד ביסוד האויר - מפת הלידה של מייקל ג'קסון אינה מאוזנת מבחינת היסודות, כשהשילוב שבה שם את הדגש על אקשן ועל הצד הפרקטי, ורק כוכב אחד ביסוד האויר מראה על יכולת מצומצמת לקחת מרחק ולהתבונן בדברים מבחוץ, ללא מעורבות רגשית. יש הרבה כאב במפה הזו. לעיתים הוא נסתר ולעיתים הוא בולט, אבל נראה שבכל מקום אפשר למצוא את הנגיעות שלו.

האופק של מייקל

נתחיל מהתחלה. האופק של מייקל נמצא במזל עקרב, ומרמז משהו על המיניות והחושניות שמייקל הקרין לאורך השנים, אבל גם על הגישה הבסיסית לעולם: גישה חשדנית, מאופקת, רגשית מאוד, וצורך לשמור על חשאיות, ולא להיחשף כדי שלא להיפגע.
שליט האופק, פלוטו (מסומן בחץ חום), נמצא גבוה במפה בבית העשירי, בית הקריירה, ומאפשר לאופק, שהוא בעצם החלק השני של ה'אני', להראות את עצמו לעולם, כפי שהוא. אלא שבמיקום הזה, פלוטו גם יוצר זווית של עימות עם הירח (מסומן בחץ אדום), שנמצא ממול במזל דגים, בבית הרביעי הקשור לבית ולמשפחה.

המשפחה והבדידות

המיקום הזה של הירח מראה על החשיבות שהיתה לנושאי בית ומשפחה בחייו של מייקל. מכיוון שהירח מייצג גם את הנפש, אפשר לומר שהנפש ממש נשארה שם, משקיפה מבפנים החוצה על פלוטו, מתקשה לבטא כעסים או תסכולים ואפילו את הבדידות הטבעית שירח שכזה במזל דגים בבית הרביעי מבטא. אם נוסיף למשוואה הזו גם את השמש, ה'אני האמיתי' של מייקל, שנמצאת במזל בתולה גם היא כשהיא צמודה לפלוטו בבית העשירי, נבין חלק מהסיפור האמיתי של המפה.

הנפש יוצרת זויות של עימות עם ה'אני האמיתי' ועם שליט האופק, ומייצרת בעצם מן פיצול רגשי, כשצד אחד של האישיות רוקד ושר מול העולם ומקבל מחיאות כפיים, והצד השני מתבונן ממקום בדידותו במייקל ההוא, חסר אונים, מת לבוא אליו ולהיות איתו שם, בחוץ, ולא יכול. השמש ופלוטו מול הירח מראים גם על ההתעללות שמייקל עבר בילדותו, בעיקר מגיל שנתיים עד עשר. זהו מיקום לא קל, שמקשה לשכוח דברים מהעבר, למרות הנסיונות.

התחושה הזו של נפש בודדה שכזו בבית הרביעי מלווה את מייקל כל חייו, ולא נגמרת. ומכיון שהירח מייצג גם את דמות האם, אפשר לומר שההזדקקות הזו לדמות אם שכזו שתחבק ותתן חום, מול דמות האב הקשוחה שממול – השמש, מייצגת גם את דמות האב וצמודה לפלוטו הכוחני ויוצרת התנייה של כאב וסבל. אפשר לומר שאושר גדול, למרות ההצלחה הגדולה, לא ממש היה כאן.

בנוסף, באסטרולוגיה הירח מייצג גם את הנפש, והשמש - את הגוף הפיזי. כבר כאן אנו רואים את העימות בין הגוף לנפש, ובין ה'אני' - לעולם שממול. השמש נמצאת במזל בתולה הביקורתי והפרפקציוניסטי, על עצמה, בעוד הירח נמצא במזל דגים הרגשני והעדין, אולי המקום העדין ביותר להימצאות הירח בו. אולי משום כך מגיע גם הצורך הפרפקציוניסטי הבלתי פוסק הזה לשנות את עצמו מבחינה פיזית, כדי שימשיכו לאהוב אותו, והאהבה הזו לא תהיה לעולם מוטלת בספק אם יהיה עבור כולם הדמות הפופולרית שהם רוצים שיהיה: שייכת לגזע הלבן ומושלמת מבחינה פיזית. מכאן גם עשרות הניתוחים ושינוי הצבע שעבר.

זוית פעולה נוספת כלפי הירח, קשה לא פחות, יוצר כוכב סטורן (מסומן בחץ אפור), והוא נמצא בבית השני, בית הכספים. המיקום הזה של סטורן מביא איתו בדרך כלל תחושת מחסור, בין אם היא מוצדקת ובין אם לא, הן של כספים והן של בטחון רגשי, שילד בדרך כלל מקבל כבר מגיל צעיר. ואכן הזוית הזו מראה על בדידות נפשית עמוקה כבר מגיל צעיר, עם תחושה שאתה נמצא לבד במערכה, ואין שם איש עבורך. גם בשיא הצלחותיו, כשניסה לקבל את אהבתם האינסופית של מעריציו, הרגיש מייקל שהוא לבד שם, ואיש אינו יכול בעצם להיות איתו, או להבין אותו.
זוית של מתח - בקו מרוסק - בין סטורן למרס (מסומן בחץ ורוד), מראה על מתחים בלתי פוסקים בין הצד האקטיבי שדוהר קדימה לבין אותו קושי נפשי פנימי, שלא נותן מנוח. אולי משום כך אחד הפתרונות שמצא הוא להתבודד באחוזה שלו, התבודדות שהיא גם מקום טבעי לירח במזל דגים, שהוא סגור ומופנם מטבעו, אם כי גם יצירתי באותה מידה, עם מינון גבוה של דמיון ויצירתיות.

תקשורת וזוגיות, או להיפך

מרקורי (מסומן בחץ שחור), כוכב התקשורת, נמצא במזל אריה אצל מייקל, ממש צמוד לנקודה שנקראת MC והיא בעצם המקום הגבוה ביותר במפה, מיקום שמביא איתו כבוד, מודעות לשואו וליכולת להופיע ולהראות לעולם מה הוא שווה באמת. מכיוון שמרקורי קשור גם לקול וגם לתנועה, אין פלא שהשנים האלה קיבלו את הכבוד המגיע להם. אבל - מרקורי נמצא בהילוך אחורי, מה שמראה על קושי מסויים ללמוד מאנשים אחרים או לקבל אינפורמציה ולהתפתח חוץ מאשר מעצמו, ומנסיונו האישי. זוית של עימות בין מרקורי לכירון מראה על קשר מעניין בין תקשורת לסבל, ואיתה היכולת להתמיר את הסבל האישי הפנימי שלו, לחוויה תקשורתית רבת עוצמה, ומכאן גם לנסות ולהחלים את הסבל שעבר הוא עצמו.

ונוס הרגשית (מסומנת בחץ ירוק), אותו כוכב שקשור לרגשות ולזוגיות, נמצא אצל מייקל במזל אריה, מיקום שגם הוא כמו מראה על יכולת להפוך את עולם הרגש לשואו ענק, גדול מהחיים, ולאהוב – ובעיקר לקבל אהבה - בגדול. ברם ונוס צמודה לכוכב אורנוס (מסומן בחץ כחול כהה) התזזיתי, אלמנט שעלול להקשות עליו לרדת מהפוזה ומהתדמית ולהתקרב לאחרים, או לאחרים להתקרב אליו. המיקום הזה הוא בעיקרון מחסום לא קטן בפני המלה 'אינטימיות', בעיקר ברמה האישית. קל להגיע לאינטימיות עם צופים ואנשים לא מוכרים, כשאורנוס צמוד לונוס במפה האישית שלך, אבל קשה מאוד לפרוץ את המחסום מול אנשים שאיתם אתה רוצה לבנות זוגיות או קשרים קרובים ועמוקים באמת.

הצמידות הזו בין ונוס לאורנוס עלולה להראות פעמים רבות על אמון רגשי שנפגע ונפגם בגלל מאורעות בגילאים צעירים, כשעולם הרגש נסגר ונאטם ובורח למקום אחר, כדי לא להיות כאן ועכשיו. כשהמצב הרגשי הזה הופך להיות קשה או בלתי נסבל. אלמנט כזה מקשה מאוד בגילאים בוגרים יותר להפתח מחדש, כשנוצרים מצבים של קרבה, ולתת אמון.

כוכב מרס שדיברנו עליו קודם, נמצא במזל שור השייך ליסוד האדמה, מזל שהוא חושי ויצירתי כשלעצמו, ושוהה בבית השביעי הקשור לשותפויות, נישואים וזוגיות. זה אינו מקום קל עבור הנושאים האלה ואין פלא שמייקל חטף לא מעט בהם בחייו. העניין הוא שמרס יוצר רק זויות קשות עם כוכבים אחרים, והרבה מהן.

זוית כזו של קושי יוצר מרס עם כוכב פלוטו, זוית שמראה לעיתים על אדם שהוכה, פיזית או מילולית. זוית כזו נוצרה גם עם ונוס ומקשה על יכולת לבנות מצבים הרמוניים ביחסים, ועל צורך בדרמות כאלה ואחרות כתחליף לרגשות אמיתיים. זוית כזו נוצרת גם עם כוכב מרקורי, כוכב התקשורת, זוית שעלולה להביא איתה רצון להימנע מויכוחים ועימותים, ומשום כך גם לשתוק כשדברים לא קורים כפי שרצינו. זוית אחרונה יוצר מרס עם כירון, שנקרא גם 'המרפא הפצוע', זוית שמראה על כאב פנימי שמתלווה לעיתים לכל פעולה שמביאה איתה הצלחה, בעיקר בגלל זכרונות כאלה ואחרים מכאבים שהתלוו להצלחות בעבר, ובגילאים אחרים.

זוית המתח הרגשית שיוצר הירח הרגשי והעדין עם כוכב אורנוס, כוכב הניתוקים, מראה על צורך פעמים רבות ליצור קשר אך גם ליצור ניתוק קודם שאדם אחר ינתק ממך, ועל קושי לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח שבהן המלה 'בטחון' דומיננטית ומשמעותית.

כל אלה הם חלקים מעולמו הרגשי. ומה עם ההצלחה הגדולה שלו בעולם? הצמידות בין השמש לפלוטו במזל בתולה מראה על כוח ועוצמה שמייקל יכול להקרין, כשמצד שני של הצמידות הזו נמצא גם מרקורי במזל אריה. אפשר לומר שפלוטו נמצא ממשך באמצע הדרך בין השמש ומרקורי, אלמנט שמשפיע מכוחו על שניהם ועל דרך הביטוי של מייקל, כשזויות הרמוניות של הצלחה בין השלישיה הזו לבין יופיטר ונפטון מצביעות על היכולת לנצל את הצמידות הזו להצלחה אמיתית, ולרוץ איתה קדימה.

כמה חבל שהמודל הרגשי שנמצא מתחת לאלה היה פגוע ורגיש כל כך, וליבו העדין של מייקל לא עמד בסופו של דבר במעמסה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully