וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכן שמזיז חפצים

ירון שוורץ

23.6.2009 / 0:25

מאז הניינטיז הצ'י קונג הוא בן בית ברחוב הישראלי, מעין זקן ספורטיבי ומלוכסן, המציע את משנתו לכל דיכפין. עכשיו הוא משתקע בלקסיקון

צ'י קונג

לפני יותר מעשרים שנה, עוד הרבה לפני המצאת היו-טיוב, היו מקרינים מידי פעם בערוץ אחד סרטונים קצרים על דברים מוזרים ופלאיים המתקיימים בעולמנו. אחת התעלומות שהוצגה אז על המסך עסקה בקבוצת סינים אשר יכולים, בהינף יד קליל אך ממוקד, לשבור גזרי עץ עבים, לעבור דרך זכוכיות ואפילו לפצח לבני-בניין. הקריין המלומד הסביר כי הקסמים הללו מתאפשרים הודות לאנרגיה מסתורית שנוצרת בגוף מתוך תרגילי צ'י-קונג. הצ'י, זו האנרגיה, והקונג היא המיומנות. אותם סרטונים השאירו כנראה רושם עמוק על לא מעט מהישראלים שתעו בדרכי הרוחניות באותה תקופה, שכן רבים מהם העבירו את שנות התשעים בהונג-קונג, סין וקוריאה בחברתם של מאסטרים לצ'י קונג, וחזרו לארץ להפיץ את השמועה. כך שאם עוד לא יצא לכם להתנסות בטכניקה, כנראה שסתם נפלתם בין הכיסאות. שיעורי הצ'י-קונג מוצעים היום בכל מכללה, בכל אוניברסיטה, במכון וינגייט, בהאנגרים במושבים, בחצרות בתי-ספר וכמובן במרכזי המודעות הרבים הפזורים בארצנו.

תרומת הצ'י קונג לגוף ולנפש

הצ'י-קונג נחשב לתרגול בריאותי רב-עוצמה אשר משמש כטיפול מונע למחלות כרוניות, לבעיות פרקים וכאבי גב, להרגעה ולהפגת מתחים. כמו הרפואה הסינית, הצ'י-קונג מפעיל את ערוצי האנרגיה, המרידאנים לפי סדר מובנה, כך שבסוף התרגול מתפשטת בגוף תחושת חיוניות ומלאות. במצב כזה הגוף דואג בעצמו לטפל בכל המצוקות שתוקפות אותו, הן הפיזיות והן הפסיכולוגיות. לכן גם יש כאלו המכנים את תרגול הצ'י-קונג 'דיקור עצמי'.

ידוע כי בסין יש מאות טכניקות שונות הנכללות תחת הכותרת צ'י-קונג, וזאת מכיוון שלכל מתרגל יש מטרה אחרת, רפואית, מוסרית, נפשית, או מדיטטיבית. בארץ חלק מהמורים צירפו את הצ'י-קונג להוויה היהודית, כך שהם מצליחים דרך התרגול לחבר את התורה הסינית עם עקרונות מחכמת הנסתר והקבלה. באשר תהיה שיטת הצ'י-קונג שתחליטו ללכת בדרכה, חשוב שתזכרו כי גם כאן, כמו בכל תורה רוחנית, טמונות סכנות ובעיות. לכן יש לתרגל צ'י-קונג צעד אחר צעד, תנועה אחר תנועה, ולא ישר לנסות, לשבור חפצים או לקפוץ על זכוכיות.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'י קונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully