וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקש בדלת

ירדן כרם

22.6.2009 / 0:35

הו'אופונופונו היא שיטת ריפוי עתיקה מהוואי, שמרפאת את האדם ואת זולתו דרך מחיקת הזכרונות הרעים. מאבל כץ מגיעה לערוך כאן סמינר על השיטה

בעיות, בין אם ברמה הרוחנית, המנטאלית, הפיסית, או הכלכלית-חומרית, הן זיכרונות המשחזרים את עצמם בחלק הלא מודע של ההכרה. השיטה הנושאת את השם המעורר חיוך "הו'אופונופונו", מציעה לנו דרך מיוחדת ויפה, באמצעותה נוכל למחוק או להיפרד מהרשמים של הזיכרונות הלא נעימים ולהחליף אותם במחשבות שנותנות השראה לחיים טובים. עד כה זה אולי מזכיר את "הסוד", אותו סוד סנסציוני שהציע לנו להתרכז אך ורק בעצמנו, ובמה שאנחנו רוצים, והתברר שכולנו רוצים להיות עשירים, בריאים ומצליחים. אך מסתבר שיש מקומות ואנשים בעולם, בהם לא חושבים רק על הצלחה אישית, אלא חושבים ורוצים בטובתם של אחרים. מפתיע ומעניין.

מיהו ד"ר לן וכיצד הומצאה ההו'אופונופונו?

שיטת ההו'אופונופונו מציעה לנו לקחת אחריות מלאה ושלמה על כל מה שקורה, מה שקורה לי ומה שקורה לאחרים. במקום להתרכז בעושר ובווילות העתידיות שלנו, מציעים לנו להרגיש את הקושי ואת הכאב של הזולת, להרגיש, ולרפא. הריפוי נעשה דרך מחיקה של הזיכרונות האגורים במחשבות ובגוף. כך אדם מרפא את עצמו וכך אדם מרפא את זולתו.

ד"ר יאליקאלה יו לן, שאמאן ופסיכולוג מהוואי, עבד במוסד פסיכיאטרי בו שהו חולים אלימים ובעייתיים ביותר. אלימות ומכות של מטופלים זה בזה ותקיפות של החולים בצוות המטפל היו שגרה והווי יומיומי במוסד. המטפלים נהגו ללכת במסדרונות המוסד עם הגב אל הקיר, מחשש לתקיפה מצד המטופלים. הכל נראה איום, מדכא ואלים. ד"ר לן החליט לעשות מעשה מעניין, אמיץ, מלא חמלה ואהבת אדם. לפי התפיסה המערבית המקובלת, מעשהו מאד יוצא דופן, מעשה שודאי זכה וזוכה ללעג בקרב קהילת הפסיכולוגים – הוא הסתגר בחדרו עם תיקי המטופלים, חשב על מטופליו וריפא את החלק בעצמו שיצר את אותם הדפוסים הבעייתיים של המטופלים.

ד"ר לן החליט ליישם את הידע שהיה לו, ידע של ריפוי שבטי הוואי עתיק. הוא חזר אל טכניקה שלמד מאבותיו ויישם אותה בפועל על חולי נפש קשים ביותר. ד"ר לן החזיר לעולם את השיטה הנקראת הו'אופונופונו, שפירושה: ריפוי באחריות מלאה. השיטה מניחה שאני אחראי על כל עשייתי ומחשבותיי ולא למעשיו של הזולת. מצד שני, כל מה שקורה בעולם הוא באחריותי. כלומר, העולם כולו הינו יצירה שלי.

המהות הרעיונית, שעומדת מאחורי הריפוי השבטי ההוואי, אומרת, שכדרך לריפוי ולהבראה של הזולת, עליי לרפא בעצמי את החלק שבי, שיכול לעשות מעשים כפי שהזולת עושה. אך הריפוי לא נגמר שם. מאחר ואין הפרדה בין הדברים בעולם, הרי שריפוי של הזולת, מרפא גם אותי. ריפוי של הזולת הינה הזדמנות ודרך מופלאה לרפא את עצמי. במילים של ימינו אנו: עליי לרפא את החלק שבי שיש בו אנס או רוצח, עלי לרפא את החלק שבי שיעשה תאונה ויברח מבלי להגיש עזרה לפצוע, עלי לרפא את החלק שבי שהזמין את הפגיעה באנשי התקשורת, באם אני רוצה לרפא את דודו טופז.

ד"ר לן הביא את הידע שלמד מאבותיו אל מוסד פסיכיאטרי קשה. הוא התמיד בשיטתו ולאחר זמן מה, מצבם של החולים הקשים ביותר – הוקל, ואילו החולים האחרים ששהו באותו מוסד פסיכיאטרי, שוחררו לבתיהם כשמצבם תקין ובריא. הד"ר החביב והחכם שהסתגר בחדרו, הקדיש את זמנו למחשבה עמוקה על כל חולה, על כל אדם ששהה במוסד, כאשר הוא אומר בליבו לכל מטופל כמה הוא אוהב אותו, כמה הוא מצטער על מצבו, ואף הוסיף שהוא מצטער שגרם למטופל את מה שקרה לו. הפסיכולוג-שאמאן ביקש מהרוח הגדולה להראות לו איך הדפוס הבעייתי של המטופל נמצא אצלו עצמו, תוך כדי שהוא מבקש מהרוח הגדולה לעזור לו ולתקן זאת בתוכו.

איך עובדת השיטה?

השיטה מציעה ללומדים אותה לשאול את הרוח הגדולה מה קורה בתוכי, שכתוצאה ממנו נגרם לאיש הזה כאב? וכיצד אני יכול לתקן את הבעיה בתוכי? מקשיבים לתשובות שנשמעות, ופועלים לפיהן. אפשר לבקש מהרוח הגדולה (האלוהות) שתתקן עבור הזולת את הסבל אותו אנחנו בעצמנו יצרנו מתחילת הזמנים, ואפשר לבקש סליחה על הכאב שנגרם לאותו אדם, לבקש סליחה מבני משפחתו החיים ואף מאבות אבותיו לדורותיהם.

כל דבר שאנו עושים בגלגול הזה, נובע מתכנות של מה שהיה בחיים קודמים וממה שהדורות הקודמים, כלומר אבות אבותיו של כל אדם, עשו. מה שיש לנו לעשות בגלגול הזה הוא למחוק את הטעויות. המחיקה מתרחשת דרך בקשת סליחה, דרך אמירת אהבה ודרך הכרת תודה לאלוהות על כל מה שיש.

השיטה אומרת כי מה שיש לנו בעיקר במיינד היא העמדה שאנחנו צודקים ושאנחנו יודעים. שניהם לרוב באים ביחד – אני יודעת שאני צודקת. הטכניקה רוצה ללמד אותנו לוותר על העמדה של צודקת ויודעת, לטובת עמדה אחרת מול העולם – עמדה של צניעות, חוסר ידיעה, אהבה והכרת תודה. וגם בקשת סליחה על הטעויות.

הסיבה שפונים אל האלוהות, היא האמונה כי לשכל, למיינד של האדם, אין יכולת לתקן דבר. האדם לא יכול לתקן והאדם לא יכול להבין את הסיבות למה שקרה. רק האלוהות יודעת את הסיבות לכל הדברים, רק לאלוהות יש הבנה לגבי מה שמתרחש. אנחנו רק יכולים לבקש סליחה והכרת תודה, איננו יכולים לבקש מה אמור להיות. לכן, לפי ההו'אופונופונו, לא נכון לבקש את כל מה שאנשי הסוד מבקשים – כסף, הצלחה ושגשוג. אנחנו רק יכולים לבקש סליחה ומחיקה של טעויות העבר. האלוהות ששומעת את הבקשה, יכולה בסופו של דבר לספק לנו הרבה מעבר ממה שהיינו יכולים לבקש. באם אנו באים לאלוהות עם רשימת בקשות שכך וכך יהיה, אנו מגיעים עם ידיעה. זה מצב לא נכון להיות בו אל מול הרוח הגדולה.

נשמע מופרך? הנה כמה דוגמאות מהחיים

אחת מהאנשים שעבורם הוכיחה השיטה את עוצמתה הינה מאבל כץ, האישה שהוציאה את השיטה מהוואי לעולם המערבי. מאבל כץ, רואת חשבון ואשת עסקים בהכשרתה, עברה מהפך בחייה כאשר פגשה בד"ר לן. לאחר שלמדה אצלו את השיטה במשך שנים ארוכות, החליטה להקדיש את חייה להפצת הידע והמידע של סוד הריפוי ההוואי העתיק ולימודו לטובת האנושות. מאבל מספרת על עצמה שהיה לה כל מה שאדם מערבי יכול לבקש – כסף, וילה בשכונת יוקרה בלוס אנג'לס, מכונית גדולה וחדשה, בעל אוהב ושני בנים בריאים ומוצלחים. ולמרות זאת, היא לא היתה שמחה. היא הסתובבה בעולם עם פנים חמוצות וקול נירגן. יום אחד, הבן הבכור שלה, שהגיע זה עתה אל גיל ההתבגרות, החל לפנות אליה עם פרצוף חמוץ וקול נירגן. זה מה שהעיר אותה. לדעתה לילד לא היתה כל סיבה להיות חמוץ ונירגן. היא הבינה שהוא למד זאת ממנה והיא החליטה ללמד אותו שיעור אחר.

לאחר חיפושים שונים, היא פגשה את ד"ר לן ומאז חייה השתנו בצורה מפליאה לטובה. היא העזה לעזוב את עבודתה הבטוחה ומאז מוזמנת למקומות שונים בעולם ללמד את השיטה. היא מוסיפה שכיום בניה שבגרו מלמדים את השיטה איתה. כדי להירפא, עלינו להבין כי כל אדם אחראי על הכל. כפי שד"ר לן אומר: "אחריות טוטלית על חייך, משמעותה שכל דבר הקיים בעולמך, מפני שהוא קיים בעולמך, הוא אחריות שלך. במובן הפשטני ביותר, העולם כולו הוא יצירה שלך". ולגבי יחסי מטפל – מטופל הוא אומר: "מניפולציה מתרחשת כאשר נקודת מוצא שלי כמטפל היא שאתה חולה ואני עומד לעבוד עלייך. מצד שני, זוהי איננה מניפולציה אם אני מכיר בכך שאתה בא אלי כדי להעניק לי את ההזדמנות להביט במה שקורה בתוכי. זהו הבדל גדול".

לכן מטפל במגע למשל, יכול להוסיף תוך כדי עבודתו אמירת אהבה למטופל, ובקשת סליחה על כל מה שקרה לו. כך מובטח ריפוי עמוק יותר, מפתיע ומלא עוצמה. אפשר לעשות זאת לפני שהמטופל הגיע, תוך כדי או אחרי שהמטופל הלך. אתה רק יכול לבקש סליחה – אינך יכול לבקש מהאלוהות מה אמור לקרות עם אותו אדם – את זה האלוהות תקבע בעצמה. אם אתה מרפא את החלק שבעצמך שיצר את הבעיה של האחר, אתה בונה מציאות חדשה, מאפשר לעולם להשתנות. מאחר וכולנו אחד, אין באמת הפרדה, השינוי קורה לכולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עוד דוגמא ליכולותיה של השיטה

מטופלת גרה עם בעלה בבית ש-50% ממנו שייך לבעלה ו-50% שייך לאחותו של בעלה, שגרה בארצות הברית ואין לה כוונה לחזור לארץ. המטופלת ובעלה מבקשים שנים רבות לקנות את חלקה של האחות במחיר מלא, על מנת שהדירה תהיה ב-100% בבעלותם. האחות לא מסכימה. למטופלת ולבעלה ברור שהדבר לא נובע ממניעים כלכליים, אלא מטינות ומכעסים שהאחות מחזיקה מהעבר ומהילדות, וסביר להניח שאינם קשורים לאחיה, אלא לזיכרונות שיש לה מההורים, מה שלא מאפשר לה להיפרד מהדירה של ההורים שהיא ירשה עם אחיה.

המטופלת עבדה לפי השיטה לגבי האחות – אמרה לה שהיא אוהבת אותה, התנצלה בשמה על כל מה שקרה לאחותה בילדות ועל הקשיים והכאבים שיש בלבה על ההורים. האחות התקשרה ביום למחרת ואמרה שהיא מוכנה למכור את חלקה בדירה. השיטה מדברת על לשים לב, בתשומת לב עמוקה לעצמי הפנימי. ואז לשאול. אם תקיש, הדלת תיפתח. אם אדם מבקש – הוא יענה. היקום תמיד מקשיב. האלוהות מחכה רק לצעד הראשון שלך.

מאבל כץ מגיעה לראשונה לישראל

לראשונה בישראל: מאבל כץ מגיעה לארץ להעביר סמינר בן יום, בו לומדים את סודות הריפוי ההוואי העתיק - ההו'אופונופונו. בסמינר היא תלמד כיצד אדם יכול ליישם את צורת המחשבה והריפוי בטכניקה זו. הרעיון הוא ללמוד בסופו של דבר להיות במצב של "אפס" (zero), ללא ציפיות, ואז יש הפתעה גמורה של הקלות בהם הדברים בחיים מסתדרים באופן מושלם. הסמינר מאפשר לאנשים לגלות מהו החזון שלהם, לצד בהירות מחשבה.

הסמינר נערך במסגרת וחסות תערוכת אלטרנטיבה המתקיימת ב-24-25 ליוני בגני התערוכה, באירגונה של שרה-שרק'ה מייזליק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully