וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלמון הבית

אורלי נירן יהלום

20.6.2009 / 0:28

הסלמון, דג שחוזר למקורותיו כדי להתרבות, מצוייד בידיעה פנימית ובאמונה בצדקת דרכו. מאמר פרידה מסדרת חיות הטוטם

החיים שלנו הם מסע הנשזר על פי דמיוננו, דפוסי המחשבה שלנו ומפות הדרכים ששרטטו עבורנו הורינו. כאשר אנו מחוברים לעצמנו הדרך ברורה, אך לעיתים החיים כמו מים, יכולים לסחוף אותנו גם לחופים נידחים, רחוקים מהמהות הפנימית. אם נתתם לזרם, להשפעות חיצוניות, לקשיים, או לנסיבות החיים לסחוף אתכם, הניחו לסלמון להנחות את דרככם חזרה.

אם הופיע טוטם דג הסלמון בחייכם, זוהר בבוהק קשקשיו ומפיץ קשתות של אור, דעו שחזרתם הביתה, לאחר תקופה של ניתוק מהאני האמיתי ומהאותנטיות המקורית של נשמתכם. זהו זמן של סגירת מעגל. דגים מאז ומתמיד היוו סמל לשפע, מזל ופוריות. אבל דג הסלמון מיוחד בעיקשותו לחזור למקורות המים בהם נולד כדי להתרבות ולהתמלא בעוצמה. זוהי סגירה של מעגל בספירלה אחת, המאפשרת פתיחה של ספירלה חדשה מתוך התעלות והתפתחות של הנשמה.

ידיעה פנימית וחוסן חיצוני

סגולת הסלמון היא חוכמה וידיעה פנימית. לדגי הסלמון אינסטינקט פנימי הדוחף אותם לחזור מדי שנה למקום בו נוצרו. דגי הסלמון שוחים בניגוד לזרם הנהר כדי לחזור הביתה. הסלמון מסמל שיבה למקור הטהור ממנו נוצרנו והסתמכות על הידיעה הפנימית. הוא מלווה אנשים שיש להם מטרה ויודעים להשיגה, למרות דעת הקהל המנוגדת או הקשיים בדרך. מה שמנחה אותם הוא כוח פנימי רב עוצמה ואינסטינקט בריא. הם מבינים שהחכמה נקנית דרך חוויות החיים והיא בת בריתם של אלו המוכנים להיות קשובים לקול הפנימי וללכת בעקבותיו, גם אם הוא מנוגד לדעה הרווחת ול"נורמות" המוכרות. זו האיכות לה היו זקוקים בני השבט כדי למשוך שפע לתוך חייהם. זהו הנתיב אשר מי שבוחר ללכת בו, תמיד יגלה שפע ואושר פנימי שלא יסולא בפז.

אלו שהסלמון מלווה אותם כטוטם הם יצירתיים בכל תחומי החיים, מקוריים באורח מחשבתם ומהווים מקור אור והשראה לכל הבאים אתם במגע. סגולת ה הפנימית מעודדת הקשבה למסרים ולאמת שבתוכנו וגילוי אמיתות, המאירות את הדרך לנו ולאחרים. עם זאת, עומד לפניהם תמיד אתגר ההתמודדות עם הספק הפנימי מול האחרים, הנוהגים אחרת במצבים דומים ומנסים להניעם מדרכם. זהו טוטם הדורש נחישות וכוחות נפש בלתי נלאים.

טוטם ייחודי זה מחבר את אנשי הסלמון לגאווה באותנטיות ובייחודיות שלהם. הצהרה של בחירה עיקשת בדרך הייחודית להם מתוך הקשבה למצפן הפנימי. כן, עקשנות ועקביות הן בהחלט תכונות הבאות לידי ביטוי אצל אלו שהסלמון בחר ללוות והן גם מביאות אותם אל המטרה הנכספת. אין זו עקשנות הנובעת מעיוורון, אלא מתוך חוכמה פנימית עמוקה שלא ניתן להתפשר עליה. מושגים כמו פזיזות ורצון לכבוש ראשונים את המטרה אינם משמעותיים עבור אלו המחוברים לקצב הזרימה הטבעי של החיים.

במעלה הזרם ובנפתולי עולם הרגש

דגי הסלמון מנווטים את דרכם במעלה הזרם, המושג רגש תמיד מרכזי בחייהם של אנשים ייחודיים אלו. המים מייצגים את עולם הרגש וכידוע כשהרגשות עולים ומציפים אותנו, נדרש כוח רצון אדיר כדי לנוע בניגוד לזרם הסוחף הכל לכיוון הים. טוטם הסלמון נושא אתגר של התעלות מעל הרגש הזמני, והתמודדות ממקום של ראיה גבוהה יותר ופרספקטיבה שונה. המסר הוא הקשבה לאינטואיציה ולידע הפנימי.

למרות שגם הרגש וגם האינטואיציה מקומם בבטן, הם שונים זה מזה לחלוטין. הרגש אינו נקי. האינטואיציה תמיד נקיה מהשפעות חיצוניות. הרגש הפכפך, האינטואיציה חדה ובהירה כמו סכין. טוטם הסלמון מזמין אתכם לבחון את הקושי הרגשי עמו אתם מתמודדים ולצלול למעמקי הנפש, כדי לדלות את ההזדמנות לצמוח מתוך ההתמודדות והקושי. הסלמון מזכיר לנו שכל התמודדו,ת גם אם היא לא קלה, אוצרת בתוכה הרפתקה.

סוף דבר

במאמר זה אני מסיימת את סדרת המאמרים הזו על חיות הטוטם מלאות העוצמה, האהבה והחמלה המלוות אותנו. אני מודה לכל מי שקרא והגיב, מתוך תקווה שעזרתי לכם להאיר את הדרך חזרה הביתה אל העוצמה שבתוככם ולהיפתח ליותר אהבה, לקשר המקודש עם עולם החי שסביבנו ובתוכנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קורס פילוסופיה אינדיאנית וקריאה בקלפי סגולה

מאמצע יולי יפתח בקרית טבעון קורס פילוסופיה אינדיאנית וקריאה בקלפי סגולה. הקורס בהנחייתי הוא בן 12 מפגשים ומיועד לאלו הבוחרים בצמיחה דרך סגולות החיות וחיבור לטבע.

בין הנושאים הנלמדים בקורס:
הכרת איכויות הריפוי של 4 רוחות השמיים.
חיבור לעולם הטבע.
צמיחה אישית דרך איכויותיהן המרפאות של חיות הטוטם כמורות רוחניות (טוטמיזם).
קריאה בקלפי סגולה.
הכרת מושג הטוטם, הבנתו ומציאת מפת הטוטם האישית.
התנסות בעבודה עם מפת הטוטם ככלי לריפוי והכוונה אישית.
שימוש בדמיון מודרך ומדיטציה, נשימות ותרגילים לאיזון אישי.
פיתוח יכולת התקשור שלנו, הראיה העל חושית ושימוש באינטואיציה.

פרטים באתר מעוף מקודש.

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) – מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully