וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכרון הצ'אקרות

ירון שוורץ

16.6.2009 / 0:31

הדרך אל ההארה או אנרגיה בשקל? למרות ההתעניינות העולמית הגואה, את קיומן של הצ'אקרות קשה להוכיח, או שסתם נתקעה לנו הצ'אקרה

סובלים מעייפות? דכאון, פחד, וכולי? כנראה שאחת מהצ'אקרות שלכם נפגעה בזמן האחרון. הצ'אקרות הן מעגלי אנרגיה נסתרים וכידוע 7 צ'אקרות יש לו לאדם: הראשונה בנקודה המרכזית ביותר של הגוף, שם בדיוק בין שני הנקבים החשובים שבאגן. השנייה באזור שבין שערות הערווה לטבור. השלישית מעל לטבור, בסרעפת. הרביעית בלב. החמישית בגרון, השישית בעין השלישית והשביעית בראש. לכל צ'אקרה צבע ייחודי וגם מצב צבירה, הניתן לשינוי בהתאם לכוחו הרוחני של האדם. הצ'אקרות כך נאמר, מתפתחות כל אחת בזמן אחר, אבל אם חס וחלילה חוויתם טראומה בגיל ההתבגרות למשל, יכול להיות שהנפש הרוחנית שלכם נתקעה בצ'אקרה השנייה או השלישית. בכל מקרה, אל דאגה. ישנם תרגילי גוף, תרגילי נשימה ואפילו צורות ייחודיות של סגפנות או של יחסי מין, שיכולים לשחרר מעצורים בצ'אקרות, עד להתפתחות זוהר אנרגטי מופלא שמבטיח, כך אומרים הידעונים, כוחות על טבעיים ותחושת עונג אינסופית.

כמה צ'אקרות מי יודע?

רוב התורות המזרחיות הרוחניות מקבלות את קיומן של הצ'אקרות כמובן מאליו, אבל מתווכחות בינן לבין עצמן על כמות ואיכות. על-פי היוגה יש רק שבע, כשהמטרה היא מתוך מדיטציה ארוכה לעורר את זו התחתונה. משם יתעצם גל אנרגיה בדמות נחש, אשר יעיר את שאר הצ'אקרות עד לפיצוץ העילאי של זו האחרונה באזור הראש. בתורת הטנטרה הצ'אקרות הן פיזיות, לכן מומלץ לחבק ולנשק אותן כדי לעוררן. הבודהיסטים, לעומת זאת, טוענים שיש לפחות עשר צ'אקרות, אך רק למתרגלים מתקדמים מותר לנסות להתעסק עמן.

מילון הצ'אקרות הלא שלם

להלן מילון מינימלי לבעיות פסיכו-פיסיות והצ'אקרות הנקשרות בהן: קשיים בפרנסה? - צ'אקרה ראשונה. גסות ובהמיות – צ'אקרה שניה. פחדים ותסכולים – צ'אקרה שלישית, ביקורתיות – צ'אקרה רביעית, חוסר תקשורת – צ'אקרה חמישית, אינטואיציה לקויה – צ'אקרה שישית, חוסר אמונה – צ'אקרה שביעית.

המדע מן הסתם, לא מצא כל עדות ראויה ומהימנה לקיומן הממשי של הצ'אקרות. היו כבר כאלו שהציעו בארצות הברית יותר ממיליון דולר למי שיצליח להוכיח את קיומן, אך עד היום לא נענה אף מורה רוחני לאתגר. למרות חוסר התוקף המחקרי הנ"ל, ממשיך "מדע הצ'אקרות" לפרוח ולצמוח מעצמו, עובדה - בעשרים השנים האחרונות יצאו יותר מחמישה-עשר אלף ספרים בנושא ועם הצלחה שכזו, באמת קשה להתווכח.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'אקרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully