וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוק שלי

שרון בר-און

8.6.2009 / 0:29

יכול להיות שחלק ממה שעובד על דודו טופז קשור לסוכרת שלו? הטארונומרולוג שרון בר-און בטוח שכן ומציע טיפול אלטרנטיבי משולב

כשהבדרן המחונן והאהוב דודו טופז התעקש לעורר קריירה, שכבר נמוגה עמוק אל תוך ענני הריאליטי, ולחזור לכותרות שפירנס שנים רבות בכבוד, לא בטוח שאלה הכותרות שהתכוון אליהן. 'מאיגרא רמה לבירה עמיקתא' מעולם לא היה מדויק יותר.

הרבה שנים עברו מאז משה והאורנג'דה, ומאז ידע דודו טופז כמה רגעים של נחת. מעבר למה שטפטף לתקשורת במהלך כל אותן שנים מאז ימות "הראשון בבידור", יש כמה נתונים על דודו טופז שהם בבחינת ידוע לכל. אחד מהם הוא כמות הסוכר שזרמה בדמו מאז אובחן כחולה סוכרת כשהיה כבן 40. היות והוא החל לקחת כדורים לאיזון רמת הסוכר בדמו אך לא שינה את אורח חייו, מעולם לא הצליח לאזן את רמת הסוכרים בדם. כתוצאה מכך נאלץ בגיל 54 להתחיל להזריק אינסולין ולשנות את אורח חייו. טופז סיפר בעבר שאכן שינה הרגלים בתחום התזונה ובתחום הפעילות הגופנית, אך "שכח" לטפל בגורם מספר אחד המשפיע על התנהלות הסוכרת: הלחץ הנפשי.

האם יש קשר בין הסוכרת של דודו לבין הימים הטרופים העוברים עליו בזמן כתיבת שורות אלה? יתכן שכן. מה זה אומר להיות חולה סוכרת? מה זה אומר לחיות עם הסוכרת יום יום ושעה שעה? אילו שאלות שרק חולי סוכרת יכולים לענות עליהן באמת. אולי אפילו לא מקורביהם, או רופאיהם. כחולה סוכרת וותיק, שהפך את החסרון ליתרון ואת המשבר לצמיחה, אני רוצה לשתף אתכם בכמה וכמה תובנות שיעזרו לכולנו להבין מה עבר על דודו טופז בשנים בהן אנחנו נשאבנו לתוך כוכב נולד, האח הגדול ועוד רשימת צמדי מילים שמסמלות כל כך את ההתפתחויות על המסך הקטן.

דודו בלי האורנג'דה

כבר הרבה שנים שדודו טופז לא שותה אורנג'דה. הרבה שנים שכל טיפת סוכר מיותרת מפרה את האיזון המערכתי, שממילא נשמר על ידי הזרקות קבועות של אינסולין. אבל מה קורה כשרמת הלחץ הנפשי, בו נתון חולה הסוכרת, עולה משמעותית ופתאומית? לחץ נפשי, המכונה בעגה המקצועית דחק (Stress), מביא לעלייה ברמת הקורטיזול אצל כולנו, הבריאים והחולים. הקורטיזול הוא הורמון סטרואידי, המיוצר בבלוטת יתרת הכליה, משתחרר במצבי לחץ ומדכא תגובות גופניות ונפשיות לא רצויות כמו מחשבות טורדניות, רגישות לכאב והתדרדרות המערכת החיסונית. לקורטיזול תפקיד הישרדותי חשוב, אבל אם הוא נשאר במחזור הדם בכמויות גבוהות לאורך זמן, הוא הופך לאיום ממשי על בריאותנו הפיזית והנפשית.

אצל חולה הסוכרת המצב מורכב עוד יותר. כשרמת הלחץ עולה, הקורטיזול מזין את הסוכרת ונוצר מעגל אימה בעל השלכות קצרות וארוכות טווח, כולן הרסניות וחלקן בלתי הפיכות. חלק מהתוצאות אפשר לראות היום שחור על גבי לבן, או צבעוני על גבי מסך. הלחץ הנפשי כנראה שיבש על טופז היקר את דעתו, העלה את רמת הקורטיזול בדמו, גרם לו להשמין במיוחד בהשמנה בטנית, והרס את בריאותו. השפעתו של האינסולין ירדה והוא נכנס למעגל האימה הקטלני של לחץ נפשי-קורטיזול וסוכרת. השאר היסטוריה, וההיסטוריה הזו חוזרת על עצמה שוב ושוב ושוב אצל רוב חולי הסוכרת.

אפשר גם אחרת

סוכרת אינה גזירת גורל. למרות היותה מחלה כרונית, חשוב להבין שיש לה תפקיד בחיינו, ואפשר להבין אותו ולמנף אותו. שלב ראשון של כל תהליך שינוי הוא שלב שאני מכנה "שלב איסוף הידע". ידע הוא כוח, ומרגע שהתחלתי לאסוף ידע וללמוד את מחלתי והתנהגות גופי, הבנתי שאני אמנם מאותגר על ידי מגיפה המכונה "תסמונת מטבולית" (מגיפה הפוגעת באנשים רבים בעולם המערבי), אבל ככל שאדע יותר, כך אוכל להתמודד איתה באופן יעיל, מדויק ונכון לי. החלטתי להפוך את הפחד לדחף.

אנחנו לא יכולים למצוא את כל התשובות בעולם החומר וכשאין מנוס אנו פונים לעולם הרוח, שם אנו מגלים כוחות ויכולות שלא ידענו שקיימים בנו. דרך מעצימה ועוצמתית לגלות את אותם כוחות ויכולות היא דרך תשלובת סינרגית של שלושה כלים חזקים שנקראת 'משולש הזהב'.

שלושת הכלים:
• נומרולוגיה - תרגום השם ותאריך הלידה למספרים. נותן לנו מפתח להבנת האישיות, זמנים ומועדים בחיי אדם.
• קלפי טארוט - המתארים 78 שלבים בחיי אדם, 78סמלים ארכיטיפיים המדברים ישירות אל התת מודע.
• עץ החיים הקבלי וסוד האותיות הקדושות - מספרים לנו מיהו האדם, מהם פחדיו, מה מעכב ו/או חוסם אותו.

השם מהווה "ארגז כלים", אשר באמצעותו האדם עתיד לממש את שליחותו, המצויה בתאריך לידתו. על מנת להתנהל נכון עם הסוכרת ובעיקר לטפל באויב מספר אחד – הלחץ הנפשי, בניתי תוכנית בת שבעה שלבים שיכולה לעזור לכל סוכרתי בפרט, ולכל חולה תסמונת מטבולית בכלל.

שבעת שלבי התוכנית הטיפולית

1. אבחון כללי ובריאותי – כתוצאה ממנו אכיר את גבולות הגזרה בה אני יכול לממש בצורה יעילה את שאיפותי ואת כוח הבחירה שלי ומהם הזמנים המתאימים לכך.
2. בדיקת שבע הצ'קרות.
3. שחרור ופתיחת צ'קרות חסומות באמצעות עבודה עם קלפי הטארוט וגלי התטא.
4. טיפול בפחדים ובמתחים.
5. הכנסת שמחה לחיים.
6. שיתוף וסביבה תומכת ואפשרות לקבוצות תמיכה.
7. מדיטציה על בסיס שבע – 7 דקות בבוקר ו 7 דקות בערב.

* שרון בר-און הוא טארונומרולוג, סוכרתי וחוקר אוטו דידקט של תחום התסמונת המטבולית

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully