וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבא בתור הוא סוס

מה עושה אצלכן בחלום סוס נטול אביר? מה קורה אם חמור מופיע? ומה ההבדל בין תרנגול לתרנגולת? הפרק הנוכחי בסדרת החלומות עוסק בחיות החווה

בשבועיים האחרונים כתבתי על הופעת בעלי חיים בחלום. הסברתי שחלומות אלו הנם חלומות שיש להתייחס אליהם ברצינות, כיוון שחלומות אלו מייצגים לרוב בעיה שורשית, עמוקה וקדומה בחיינו. עוד עניין מהותי למצטרפים עכשיו, הוא כי לפני שאנו נגשים לפתרון חלום, עלינו לוודא תחילה שהסימבול שהופיע בחלום אינו רלוונטי לאירוע שהתרחש בחיי החולם, ורק כשנשללת אפשרות זו אנו יכולים להתחיל לפרש את החלום. כך למשל אדם המתחיל שיעורי רכיבה על סוסים בעוד כשבוע, סביר יהיה שיחלום על סוסים בלילה ואין זה אומר שהחלום מייצג מסר עמוק ושורשי העולה כרגע מתת המודע שלו. במאמרים הקודמים כתבתי שכשנפגוש חלום בו מופיע בעל חיים אנו צריכים לבדוק כמה דברים עם החולם: מה החיה מסמלת עבורו? האם התרחש אירוע לאחרונה הקשור לחיה זו? ומה לדעתו של החלום בעל החיים מייצג? רק לאחר שנבחן את כל אלו, נוכל להתחיל לפרש חלום. במאמר זה אבחן את החיות המייצגות את היום יום ואת הפרנסה.

חיות השדה

חיות השדה מייצגות באופן כללי את החלק הפרקטי של החיים. סימבולים אלו עוסקים בעבודה, בפרנסה ובעשייה היום יומית שאנו חוזרים אליה פעם אחר פעם. אלו יהיו ארכיטיפים הקשורים למחויבות, לצרכים הפיזיים, להישרדות ואנו נפגוש בהם פעמים רבות כשאנו מזניחים תחומים אלו או סובלים ממחסור.

זה אולי נראה רחוק מאד מאתנו, אולם עד לא מזמן חיות השדה היו חשובות מאד לנו ושרתו אותנו היטב. עד לפני כ-200 שנה הכלכלה הייתה חקלאית ברובה ואם לא היו לכם תרנגול, פרה או עז בחצר, אם לא היה לכם סוס בהישג יד, ההתנהלות היום יומית הייתה קשה וסביר להניח שהייתם סובלים ממחסור כלשהו. אמנם האדם המודרני כבר לא נמצא במקום הזה ואין לנו צורך להלוות את הסוס של השכן מידי פעם כדי להגיע לעיר הגדולה, או לקפוץ ללול כדי להביא את ארוחת הבוקר שלנו, אולם מאות השנים הרבות בהם האדם היה קשור ותלוי בחיות השדה עשו את שלהם. בתת-המודע הקולקטיבי אנו עדיין קשורים אל החיות האלו הרבה יותר ממה שאנו חושבים.

הסימבולים אותם מייצגות חיות השדה לרוב תלויי תרבות ובכל תרבות נמצא התייחסות שונה לחיות. כך למשל החזיר, שנחשב בזוי בעיני היהדות, מוערך יותר בתרבות סין ויש לשים לב איך מתייחס החולם לאותה החיה. פעמים רבות אנו נותנים כינוי של חיה לאנשים שאנו אוהבים (או שלא) והחיות, אם נרצה או לא, הם חלק מהשפה שלנו. לכן הבנת סימבול החיה אינה תמיד הכרחית ויש לבחון את הופעת החיה כמסר או כביטוי לכינוי שאותה היא מייצגת. כך למשל חלום על חבר הרוכב על חמור יכול פשוט לבטא את מה שהחולם חושב על החבר: שהוא חמור.

סוס

כשאנו חושבים על סוס, לרוב אנו מדמיינים סוס לבן דוהר באחו הפתוח, קופץ בהילוך איטי מעל שיח ומתקרב אל אחיו הסוסים. לכאורה לכל זה מתלווה תחושה של אצילות וחופש, אבל לא ממש. קיים פער גדול בין דמות הסוס האציל והחזק אותה אנו מתארים בעיני רוחנו, לבין דמות הסוס בפועל. בפועל הסוס המבוית הוא חיה קשת יום, שעברה אין ספור של השפלות, ניצול ואכזבות מצד האדם.

תכונות הסוס, מראהו האצילי והעובדה כי הוא שירת את האדם נאמנה כ- 6,000 שנים, בהן בין השאר עזר לאדם לנדוד ולהתפתח, הפכו אותו לסימבול חשוב המהווה חלק גדול מתרבות האדם. אולם את התודה הסוס לא קיבל ואם נבחן את יחס האדם לסוס לאורך ההיסטוריה: את שיטות האילוף האלימות והמשפילות אותן עבר, את העובדה שסוס העבודה עובד בפרך עד יומו האחרון וכי גם אחרי המוות הוא מנוצל ומייצרים מגופו דבק, את אין ספור הסוסים שנשלחו לקרב ואשר בנאמנות עיוורת וללא היכולת להבין דבר הם נורו, נפצעו או נהרגו. אם נבחן את כל אלו נגלה חיה מושפלת ומדוכאת.

הסוס רואה באדם חלק מהעדר שלו ומקבל אותו כמנהיג. לא פלא אם כך שהסוסים התבייתו כל כך בקלות. הם בשמחה הצטרפו לעדר שלנו, כאשר הם מציעים לתת את כל מה שיש להם. יש להם את הנטייה לרצות את בני האדם, לחבור עמם ולשרת אותם, אולם נראה שלא משנה כמה הסוס משתדל, לא משנה כמה הוא נותן, האדם תמיד תובע עוד ולעולם עבודתו של הסוס איננה מספיקה.

לא פלא אם כך שאחת התכונות הבולטות שנמצא בחלומות בהם מופיעים סוסי עבודה היא התחושה כי במציאות היום יומית החולם מרגיש שהוא שוקע, כי הוא תשוש, מתוסכל ורואה את החיים כקשים ואולי אף בלתי אפשריים. לא כל החלומות על סוסים יהיו כאלו ואם חלמנו על סוס פראי הנמצא בטבע או סוס חופשי הדוהר, הרי שזהו סימבול המייצג תחושת חופש והשתחררות, שמחה, מסע, או במילים אחרות תחושה שאנחנו על הסוס. שימו לב: לעלות על הסוס הוא סימבול, המייצג הצלחה. הרכיבה עליו הינה סימבול המייצג הישג, ריסון עצמי ומימוש הפוטנציאל.

בחלום תלוי מאד מה קורה עם הסוס: האם הוא משועבד? חופשי? מוביל עגלה? עלינו לנסות לבחון מה קורה עם הסוס, מה הוא מרגיש? הסוס מייצג כוח פיזי, התמדה, מוסר עבודה ונחישות (לא בכדי התפתח הביטוי "כוח סוס", שהנו מטבע לשון של אותו רעיון המייצג כוח וחוסן פיזי), דהירה קדימה בחיים במלוא המרץ, חבר נאמן, מסור, עוזר ותומך. כסימבול הוא מייצג תכונות אלו.

הסימבולים, ובמיוחד הסימבולים של החיות, אינם רעיונות או אגדות המרוחקים מאתנו. אלו סימבולים המעצבים את חיינו, אלו הם חלקים ממי שאנו. הסוס מייצג את האדם המסור, הנאמן והאוהב, שנמצא בקונפליקט בין המסירות שלו, מוסר העבודה הגבוה שלו והצורך לשרת, לבין הטבע והחופש הקוראים לו לצאת למרחבים. במהלך חייו הוא לומד אולי להיות מחוספס ומפגין כוחניות, אולם בתוך תוכו הוא רך, אוהב ואף סלחן. אנו כבר לא מדברים על סוסים, אלא על אנשים המתהלכים בינינו. לא רק את הסוס שיעבדנו, אלא את האנושיות שלנו. יש בנו צד הנוטה לנצל את הקרובים לנו ולהתייחס למה שאנו מקבלים מהסביבה שלנו כמובן מאליו. אנשי הסוס נמצאים בכל מקום והם יהיו אנשים הקרובים לנו, שאנו באמת חשובים להם. אנשים אלו יכולים להיות החברים הטובים והנאמנים ביותר שלנו, אם רק ניתן להם. אני מאחל לנו לפגוש את אותם אנשי הסוס ולצאת אתם למסע של חברות ושותפות אמיתית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

חמור

החמור, כמו הסוס, הוא בהמת משא קשת יום. בשונה מהסוס, אנו לא נראה אותו בעיני רוחנו אצילי, דוהר וחופשי, אלא נצייר אותו כחיה פשוטה, איטית, המקושרת עם המעמד הנמוך. כשאנו אומרים על אדם שהוא חמור, אנו מתכוונים להגיד בדרך-כלל שהוא עובד קשה, שהוא טיפש. יחד עם זאת החמור הוא גם החיה שעליה ירכב המשיח ובכל זאת יש משהו אצילי בהתמדה, בעבודה הקשה ובהתקדמות האיטית, המובילים בסופו של דבר גם הם אל המטרה.

חזיר

בתרבויות רבות מקושר החזיר עם יצר החמדנות, תאווה ושחיתות. היהדות והאיסלם רואים בו חיה טמאה ופעמים רבות הוא מקושר עם חטאים. יש הרואים בו סימבול למה שהופך את הטוב לרע. יחד עם זאת מראה החזיר והדשנות שלו מחברת אותו עם שפע ופוריות, ובתרבות סין למשל הוא מייצג גם אומץ, אדיבות, חוסן ואפילו חריצות. בחלום חשוב יותר לבדוק איך נראה החזיר, מה הוא עושה ומה עמדתו של החולם בהקשר לחזירים בכלל ובחלום שלו בפרט.

כבשה

צבעה הלבן, הצמר המחמם, החלב המזין והבשר שהן נותנות הופכות חיות מרעה אלו למקושרות עם שפע והצלחה, לא פלא שהטלה נבחר להיות הקורבן האידיאלי כנגד חטאים. יחד עם זאת, הופעת כבשה בעדר יכולה להצביע על כך שייתכן ואנו הולכים אחרי העדר ולעורר את השאלה: "מה אני בעצם חושב או רוצה?". הכבשה מייצגת גם תמימות וכנות, הביטוי "שה תמים" מרמז שאנחנו קצת חסרי ניסיון ושצריך להיזהר, כי יכולים לשטות בנו.

תרנגולת

התרנגולת היא חיה שאנו אוכלים לפני שהיא נולדת ואחרי שהיא מתה. אולי בשל כך היא סימבול חשוב המייצג את מעגל החיים ואת שתי הפנים של האמהות: נתינה, דאגה ואכפתיות מצד אחד, ונתינת חיים מצד שני. קרקור התרנגולת והעובדה שהיא כל הזמן בתנועה, הם סימבול של חוסר שקט הנובע מדאגה רבה, לרוב לצאצאים ולבני המשפחה. אם חלמתם חלום על תרנגולת, נסו לראות מה מדאיג אתכם והאם המהומה הזו מוצדקת.

תרנגול

התרנגול הוא סימבול המייצג את הזכר, את הגבר. הוא הולך בחזה בולט, קולו נשמע למרחקים. אין ספק שזהו סימבול המייצג גאווה ואולי אף תחושת עליונות, אולם תחילה הוא מייצג את הזכר האחראי הדואג למשפחתו וחושב על הפרנסה ועל העתיד של כל הצאצאים.

קריאת התרנגול, המבשרת על בוא השחר, הינה קריאה להתעוררות. היא מנסה להראות לחולם שייתכן ומשהו לא בסדר, אולי הגיע הזמן להתעורר ולהקשיב יותר למה שהלב שלנו אומר, ולשמוע לאינטואיציה שלנו.

פרה

הפרה היא אחת המתנות החשובות שהטבע נתן לאדם. בשל גודלה המרשים וכמות החלב האין-סופית שהיא מסוגלת לתת (6 טון חלב בשנה בממוצע), מייחסים לה תכונות אימהיות. נפגוש תרבויות רבות הרואות בה את אמא אדמה וגם בתרבות שלנו, החלב אותו היא נותנת בשפע שימש, עד לא מזמן, כתחליף לחלב אם. חלום על פרה לרוב מסמל שפע, נתינה ללא תנאי, ותחושה כללית של אושר ושביעות רצון.

שור

אם הפרה מסמלת את האמא, הצד הנקבי, הרי שהשור מסמל בתרבויות רבות את הזכרי (למרות שבהחלט נמצא תרבויות בהן הוא מסמל את הנקבי). השור הנו סימבול המייצג את האון הגברי, פריון ומיניות. כשאומרים פר הרבעה למשל, הכוונה היא לאותו השור (וכולנו יודעים יפה מאד על מה הוא חושב). יחד עם זאת הוא מייצג את העבודה הקשה ואת הארכיטיפ הזכרי, את האבא, היוצא לעבוד בבוקר וחוזר בלילה, שתפקידו הוא לפרנס. מכאן נמצא את הקישור לסימבול של עצמה, שפע ושגשוש שהם תוצאה של עבודה קשה. יחד עם זאת השור ידוע כחיה עקשנית, קנאית ורכושנית, שלא ממש כדאי לנו לעצבן. לכן אם חלמתם על שור, מומלץ לבדוק מה בדיוק קרה בחלום.

חלום לדוגמא

החלום:
"חלמתי שאני הולכת לחבר שלי (יש לי חבר חדש - 6 שבועות) ומצפה לפגוש אותו, אלא שהדרך משתנה ומובילה אותי לחצר של בית ובה תרנגולים, פרות (שתיים), כבשה, אפרוחים, בקיצור חצר משק. אמנם אני עדיין חושבת על הפגישה עם החבר, אולם החיות מאד מוצאות חן בעיניי ובמיוחד מוצא חן בעיניי לפגוש חיות משק כך סתם בתוך העיר הגדולה, ואני מחפשת אוכל בשביל החיות שם. כאן הסתיים החלום והייתי רוצה להבין מה הוא אומר. אציין כי לא גדלתי בקיבוץ או במושב, וגידול חיות משק הוא דבר זר לחלוטין עבורי".

התשובה:
אין ספק שהזוגיות שלך ממלאת אותך והחלום מתחיל כתיאור נפלא של מציאת אהבה בחיים, אולם הדרך משתנה ותת המודע לוקח אותך למקום אחר בחייך, מנסה להראות לך שיש עוד דברים חוץ מהזוגיות. חיות המשק לדעתי מייצגות במקרה זה את העבודה, הפרנסה והיום יום שאינו קשור עם הזוגיות שלך. החלום שלך הוא ניסיון להראות לך שיש עוד דברים חשובים לא פחות, שאת צריכה להתחיל לטפל בהם ולא להזניח אותם.
אמנם התרנגול לא קרא את קריאתו ואין מקום להילחץ ולחשוב שמשהו לא טוב קורה (על חשבון הזוגיות), אולם אני חושב שאת צריכה בהחלט יש לשים לב לדברים האחרים, ובמיוחד למקום העבודה, שאת "מזניחה" במידה מסוימת בעקבות הזוגיות הטרייה שלך.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully