וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צב-לנות

אורלי נירן יהלום

6.6.2009 / 0:22

הקצב של העולם המודרני, מחדד עוד יותר את האיכות של אנשי הצב. השפע יגיע, הם אומרים, אם תהיו ערניים ותחכו בסבלנות

הצב הוא חיה עתיקה. ישנם צבים החיים במים (בעלי שריון רך) וישנם החיים על האדמה. הצב איטי על היבשה, אך מהיר בתוך יסוד המים, המסמל גם את עולם הרגש. הצב נושא את ביתו על גבו - איכות זו מרמזת על הקשר החזק לבית, לאדמה עליה גדלנו. היא מבטאת צורך ביציבות של בית ומשפחה. הבית על הגב מלמד כי לאנשי הצב צורך לשמור ולכבד את גבולותיהם ואת אלו של האחרים. השריון ילמד אתכם להגן על עצמכם מבחינה רוחנית, הגנה בלתי אלימה, מתוך עיקשות והיאחזות במה שאתם מכבדים ומאמינים בו.

אמא אדמה ואוויר לנשימה

בתרבויות רבות התקשר הצב לאנרגיות הנשיות, למיניות הנשית, מחזור האישה והעיבור. הוא מסמל פוריות ושפע. מחזוריות של נתינה וקבלה, ואת אנרגיות ההישרדות והיציבות של צ'קרת הבסיס. הילידים האמריקנים מאמינים שהצב מסמל את אמא אדמה, את מהות האם הראשונית. ישנם מיתוסים ואגדות הקושרים את הצב לבריאת העולם, ישנן אגדות המספרות שהעולם נברא על גבו של צב ענק הנושא את אימא אדמה על שריונו.

במזרח הרחוק מהווה הצב סמל לסבלנות, סובלנות לזולת וטוב לב. סגולת הצב היא שפע, הנובע מסבלנות ומהבנת חוקי ההוויה הפיזית. בחברה אשר טבעה את המוטו "זמן שווה כסף", מביא טוטם הצב איכויות המחברות לחיים בקצב בריא ומאוזן, שנדרש לנו כאוויר לנשימה. הצב נע באיטיות כאילו הזמן נתון ברשותו, והוא מורה נפלא לתהליכים של קרקוע, סבלנות והתקדמות עקבית המביאה לתוצאות של שפע והגשמה.

הצב מייצג שפע, כיוון שהצבה פורייה מאוד ומטילה כמות עצומה של ביצים. הצבה טומנת את ביציה בחול, משאירה אותן לחסדיה של השמש החמימה והמלטפת, שתחממן ותדאג להן עד לבקיעה. איכות זו מלמדת אותנו לתת אמון שרעיונותינו זוכים לדאגה ולהזנה מהיקום התומך בנו. להאמין שום אחד הם יתגשמו, לאחר תקופת הדגירה והפיתוח הפנימי, בדיוק בזמן הנכון עבורנו.

שפע שמגיע מחיבור לכאן ועכשיו

כאשר מדובר בהבשלה של פרי, הריון, או כל תהליך אחר הנדרש ליצירה, למושג זמן יש חשיבות רבה. אנו יודעים שלהריון נדרשים תשעה חודשים והמושג "INSTANT” או קיצור תהליכים אינו בר תוקף במקרה זה. הצב אינו זריז או בעל מעוף וברק אלא איטי, יציב, ומייצג תהליכים של התפתחות והבשלה. טוטם הצב מחבר אותנו ליסוד האדמה.

אנשי הצב צריכים לשים לב ולפתח בעצמם ערנות למתרחש סביבם כאן ועכשיו. עליהם להשתמש באינטואיציה ובחושים, הן ברמה הפיזית והן ברמה הרוחנית, להיות קשובים למצבם של הקרובים אליהם ולמסרים הנשמעים סביב, ולהשתמש בכושר ההבחנה האישי כדי לזהות כיצד להתמודד עם המצב הנתון בחייהם. צב שהתהפך על גבו מסוגל לשוב ולהתהפך באמצעות שימוש בשרירי הראש והצוואר. תכונה זו מלמדת אתכם להישאר במצבים של קושי או משבר מחוברים למרכז, מקורקעים ולהשתמש בראש ובהיגיון, כדי לפתור דברים דרך תקשורת ובדרכי נועם.

חילוף החומרים האיטי של הצבים צריך לעורר באנשי הצב את תשומת הלב לעומס וללחץ בחייהם. האם הם מקדישים מספיק זמן לעצמם וקשובים לקצב הפנימי? האם הם נותנים מספיק זמן לרעיונותיהם להבשיל, לפני שהם מוציאים אותם החוצה? הצב מזכיר לנו שהגשמה של חלומות ורעיונות רוחניים דורשת שתי רגליים על הקרקע, מעשיות, תשומת לב לפרטים ועקביות.

טוטם הצב מבקש מכם לכבד את האנרגיות היצירתיות שבתוככם, להכיר בתמיכתה התמידית של אימא אדמה ולבקש את עזרתה. כאשר אתם במצוקה כלכלית, בתוך פרוייקט שדורש משאבי נפש, התמדה וסבלנות, או כאשר קיים קושי להביא ילדים לעולם, זהו זמן לקרוא לטוטם הצב לעזרתכם. זכרו שהוא נע לאט, אך כאשר הוא מגיע - השפע מובטח.

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) – מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • טוטם
  • צב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully