וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נירוונה בתל-אביב

4.6.2009 / 10:27

"לב טהור" בשיתוף סינמטק תל אביב מציגים את סדרת קיץ 2009. "סינמה נירוונה: הדרך להארה", סדרת סדנאות ומפגשים קולנועיים

בשנים האחרונות נוצר זן חדש של סרטים ותוכניות מדיה שעוסק בשאלות קיומיות הקרובות לליבנו ובסוגיות נצחיות על טבע האלוהות והאנושות. בסדרה של הרצאות מרתקות וצפייה בסרטים נבחרים, אתם מוזמנים להעמיק בסוגיות אלו ולהכיר מסורות רוחניות שונות.

05/06/2009

בדידות, נדודים, גאולה: בין השורות של הקומבה-מלה
מרצה: ד"ר דני רווה
יוקרן הסרט: קיצור דרך לנירוונה
הקומבהה-מלה היא פסטיבל ענק המתרחש (בערך) פעם בשלוש שנים בהשתתפות מיליונים של סאדואים (סגפנים נודדים) ועולי רגל. ההרצאה תנסה לחשוף בקצרה את עולמם של הסאדואים. מדוע נטשו את העולם היומיומי? מהי האלטרנטיבה שהם מציעים ליומיומיות? וגם: מהי הקומבהה-מלה? מהי מטרת הכינוס ומה סוד הקסם שלו?

ד"ר דני רווה- מלמד פילוסופיה הודית באוניברסיטת תל אביב. כעשר שנים חי בהודו ולמד בסדנת הפילוסופיה של דאיה קרישנה. מחלק את זמנו בין ג'איפור ותל אביב בעשרים השנים האחרונות. מפגש מלא סיפורים שזורים בחוטים פילוסופיים מהאפוסים ההודים הגדולים (המהאבראטה והראמיאנה).

הסרט: קיצור דרך לנירוונה (ארה"ב / הודו 2004)
מאוריציו בנאזו, ניק דיי
ארה"ב / הודו,2004, 85 דקות, אנגלית / הינדית / תרגום לעברית, תיעודי
הקומבהה-מלה היא ההתכנסות הגדולה ביותר של אנשים בהיסטוריה האנושית. מעל 70 מיליון עולי רגל פוקדים את הפסטיבל הרוחני המתקיים בהודו פעם ב-12 שנים, כבר יותר משני עידנים. ממסורת קדומה זו

19/06/2009

אור על גבי אור - מסע בעקבות הסופים
מרצה: זאב בן אריה
יוקרן הסרט: חזרתו של רומי
סיפור היכרות אישית עם הדרווישים המחוללים בטורקיה ומסעות בעולם בעקבות המסדרים הסופיים השונים -מגלאל א דין רומי שבקוניה ועד לבקטשים והמסדר השאזלי שבישראל. תובנות לתוך העולם של הדרווישים המחוללים, עולם שמסמל את עולמו הפנימי של אדם באשר הוא.

זאב בן אריה - סופר ("אור על גבי אור") מסע בעקבות הסופים ומוביל מסעות אל הדרווישים ברחבי העולם.

הסרט: חזרתו של רומי (ארה"ב 2007)
בימוי: קל קרנס
71 דקות, אנגלית, תרגום לעברית
הסרט חושף את משנתו של המיסטיקן הסופי רומי, ביום השנה ה-800 להולדתו, מספר את מסריו על אהבה וסובלנות, ומתעד את הריקודים האקסטאטיים של הדרווישים המסתובבים, שנוצרו בהשראתו.

03/07/2009

גבריות, נשיות, סקס והארה
מרצה: אוהד אזרחי
יוקרן הסרט: מה איתי? What about me?
"המצב המוצלח ביותר עבור אישה זה להיות אלמנה", אומרת אחת הנשים בסרט "מה אתי". "טעינו כשחשבנו שהתנועה לשחרור האישה תביא לשחרור. היא רק יצרה נשים קשוחות וגברים רכרוכיים", אומרת שם אישה משכילה אחרת. "גברים שכחו את מהותם ולכן כמעט ואיבדו את ההצדקה העמוקה לקיומם", אומר אחד המורים בסרט. "סקס הוא אנרגיית החיים עצמה", טוען מורה אחר ומוסיף "אני מעדיף לעשות אהבה מאשר לשבת ולדבר אתכם עכשיו". ההרצאה תעסוק בשלבי ההתפתחות של מיניות האדם, מהקטסטרופה והטראומה, דרך הבנאליות והקונבנציה ועד לסקס מואר.

אוהד אזרחי - רב (לא אורתודוקסי) ומורה לקבלה וניאו-חסידות, מקדיש את עבודתו כבר שנים רבות לחקר האנרגיות הזכריות והנקביות ולמהותו של "הזיווג הקדוש" המדובר בתורות מיסטיות שונות. כתב את "מי מפחד מלילית?", תרגם וערך את ספריו של מורה הטנטרה הדגול דיויד דיידה "דרך גבר" ו"לילות פרא", ומעביר סדנאות והדרכות בתחום.

הסרט: מה איתי? (אנגליה 2008)
במאים: דנקן ברידג'מן וג'יימי קאטו
103 דקות, אנגלית, תרגום לעברית
"מה איתי?" משלב דעות ותובנות, גם מדאיגות וגם מעוררות השראה, שנאספו מחמישים מקומות ברחבי העולם – מאות ראיונות עם כותבים, סוחרים, מנתחי מוח, פושעים, קברנים ומורים רוחניים, חלקם ידועים, רובים אלמוניים. ברקע, האמנים והזמרים מבטאים את האמיתות העמוקות ביותר שלהם בנושאים הכלל עולמיים של אהבה, כאב, כניעה וחסד בשיתוף הפעולה המוסיקלי, הפילוסופי והרוחני המגוון והנרחב ביותר שנוצר אי פעם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

17/07/2009

אמנות הסינתזה - רגעי שיא של אחדות והארה
מרצה: ד"ר לילה מור
יוקרן הסרט: הרנסנס של הדלאי לאמה
אני, אתם, החול והים, כולנו "אחד". האומנם? כיצד מיצרים סינתזה שבה השוני שמפריד בינינו הופך למכנה וליתרון משותף? ממה עשוי הדבק שמחבר תפישות עולם מנוגדות בהרמוניה? נכיר את "אמנות הסינתזה" בהשראת המסר הגורלי של הדלאי לאמה לאנושות של המאה ה-21. נתעמק במהותם הטרנספורמטיבית של רגעי שיא של אחדות והארה, ביכולת שלנו לחוות רגעי אחדות וליישם את חוכמת האחדות, כדי ליצור ולפתח סינתזה ושלמות בחיינו ובעולם.

ד"ר לילה מור -מרצה, חוקרת ויוצרת בתחום הקולנוע הרוחני. היא חקרה קולנוע ותיאולוגיה בהיותה עמית מחקר בפרויקט בנושא קולנוע ורוחניות באוניברסיטת לונדון מטרופוליטן. המחקר צמח מתוך הדוקטורט שלה שנגע בנושאי מיתוס ופולחן בסרטי מחול. לאחרונה הכינה תוכנית לימודים כמרצה בקורס בנושא "קולנוע רוחני" בחוג חדש לחקר הרוחניות והמיסטיקה שיפתח במכללת צפת (לימודי תואר ראשון).

הסרט: הרנסנס של הדלאי לאמה (ארה"ב 2007)
בימוי: קשיאר דארוויץ'
80 דקות, אנגלית, תרגום לעברית
קריינות : הריסון פורד
בתחילת האלף השלישי הזמין הדלאי לאמה של טיבט 40 מן ההוגים המערביים המובילים בתחומם לדון בבעיות העולם ובדרכים לפתרונן. המפגש התקיים בביתו החבוי בהרי ההימלאיה בצפונה של הודו, הוא נמשך שבוע ימים ונחקר בו עתידו של המין האנושי. האופן בו התפתח המפגש היה מפתיע ורב עוצמה.
משתתפים הפרופסורים לפיזיקה קוונטית פרד אלן וולף ועמית גוואמי ("בליפ"), ומייקל באקוויט ("הסוד").

פרטים לרציניים

הסדרה כוללת 4 מפגשים בימי שישי בשעות 10:00-13:00, בסינמטק תל-אביב
מחיר הסדרה: 160 שקלים (למנוי הסינמטק 100 שקלים)
מחיר למפגש בודד: 48 שקלים (למנויי הסינמטק 35 שקלים)
מכירת כרטיסים בקופות סינמטק תל אביב, בטלפון 03-6060800 שלוחה 0 או באתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully