וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכות לאיכות

אייל סבג

3.6.2009 / 15:01

איך לבצע שינוי וללכת אחר האמונה? איך לפרוץ את גבולות הקיים וללכת אל הלא נודע? ובעיקר: למה לנו?טיפים לחיי הגשמה

רבים מאתנו מתקשים עם שינויים. אנחנו כל כך רגילים לשגרה, לקיים, לתכתיבי החברה, לחיים בתוך המסגרת המוכרת ולנוסחאות אשר הושרשו לנו עוד מתקופת הילדות. רק מעטים מעזים לשבור מוסכמות ברורות ולחצות גבולות על מנת לגלות אופקים חדשים.

הסיבה העיקרית לקושי שבנקיטת השינוי הוא הפחד להיכשל. רובנו חוששים לאבד את הבטוח, את הוודאות, את הממשי. זו הסיבה שלמרות הכמיהה העזה לשינוי, אין לנו את האומץ לנקוט בו. עליכם לזכור שעל מנת לצפות בזריחה חדשה, עליכם לעבור את הלילה, חשוך ככל שיהיה. כך גם הדבר עם שאר השינויים שהחיים מציבים לנו. אף אחד מאתנו לא נולד עם תעודת ביטוח המבטיחה את הצעד הבא שלנו, אך מאחר וטעם הספק מר הרבה יותר מטעמו של הכישלון, עליכם להעז ובנחישות יתרה לקפוץ למים העמוקים ולבחון את עומקה של הבריכה שמולכם.

נורמן קזינס אמר פעם משפט בעל משמעות רבה: "הטרגדיה של החיים אינה המוות, אלא מה שאנו מניחים לו למות בקרבנו בעודנו בחיים...". אל תניחו לחלומות שלכם לגסוס, אל תניחו לכמיהה אחר שינוי מתבקש לגווע, קחו כבר עכשיו החלטה ועשו את מה שהייתם צריכים לעשות עוד ביום האתמול. תנו תוקף להצהרות שלכם, האמינו בהצהרות הללו ועשו את מה שהנכם משתוקקים לעשות זה זמן רב. אם אתם שואלים את עצמכם איך עושים את זה - איך חוצים את הגבול הזה, איך עוברים מהנוח, הקיים, המוכר והבטוח אל הלא מודע, חסר הוודאות וההרפתקני - להלן כמה טיפים שיהיו לכם לעזר.

טיפים לפריצת גבול המוכר

1. שינויים הם החוק הטבעי של החיים, קבלו אותם באהבה. זכרו שגם בעלי החיים מסתגלים בצורה טבעית לחילופי העונות.

2. רובנו עומדים במבחן התיאורטי, אך כאשר מגיע המבחן המעשי, זווית הראיה מקבלת תפנית חדה. אין שום הבדל בין שני המבחנים, מלבד הפחד שמן הסתם יוביל אתכם גם לטסט החמישי. נולדתם לעבור טסט ראשון! נולדתם להצליח במקומות בהם אחרים מבקשים להפסיד.

3. גם הצבעי המוכשר ביותר נעזר בסולם עם לא מעט שלבים, כאשר כל אחד מהם מקרב אותו אל יעד הצביעה - אל יצירת האומנות האישית שלו. כבדו את התהליך שאתם עוברים.

4. חדלו מלבזבז אנרגיה מעצם העסקתכם בשאלה "איך אגיע אל מטרתי?". במקום זאת, דמיינו וחוו את עצם הימצאותכם בימים שלאחר הגעתכם אל פסגת שאיפותיכם.

5. כישלון הוא לא בהכרח סימן לנפילה, ראו בו כעוד שלב שאולי יהיה עליכם לעבור בדרך אל ההצלחה.

6. יש לכם זכות מלאה להיות מאושרים, לגעת בהצלחה, להיות מוערכים, להיות נאהבים. זוהי זכות נפלאה ולגיטימית אשר הוענקה לכם ביום בו נולדתם. במה אתם בוחרים?

7. יצירת השינוי אינה בשמיים, היא אך ורק אצלכם בידיים.

8. לקחת צ'אנס זה לא בהכרח לקחת סיכון.

9. אין קציר ללא נטיעה. נטעו זרעים (מחשבות חיוביות), השקו, דשנו, הפרו וטפחו אותם (בעזרת הדמיון והאמונה), ועם הזמן תקצרו בציר משובח במיוחד (התוצאות הרצויות).

10. עדיף שתטעמו את טעמו הפחות מתוק של הכישלון, מאשר שתטעמו את טעמו המר של הספק.

אין חכם כבעל נסיון

על סמך מה אני מציע וטוען את כל הדברים שנאמרו עד כה? על סמך נסיון חיים עשיר לגילי ורב תהפוכות. הנה טעימה מסיפורי: במהלך לידתי הותירה אותי רשלנות רפואית עם מגבלה מוטורית קשה, שיתוק מוחין ונכות ששמה במינוח הרפואי " Cerebral Palsy ". לאחר שנים ארוכות בהן "נכות פסיכולוגית" הייתה חלק בלתי נפרד ממגבלתי הפיסית, אימצתי דרך חיים המבוססת על אמונה, כוח רצון, חשיבה חיובית ודמיון מודרך.

לימים, דרך החיים הזו הובילה אותי לדרום אפריקה, שם הצבתי אתגרים אמיצים למגבלתי ובמהלך מסעי, הבנתי ש"נכות" היא מושג המצוי בעיקר בראש. עם שובי לארץ, ולאחר תהליך ממושך, שיניתי את חיי מקצה לקצה. הפכתי את נכותי לשליחות. משנתי העיקרית: החיים הם בחירה ואם אני הפכתי נכות לאיכות, אין שום סיבה בעולם שאתם אינכם יכולים.

* אייל סבג הוא מרצה ומנחה סדנאות להעצמה ולהתפתחות אישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully