וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכים בגונג

2.6.2009 / 14:41

כיצד סחפה שיטת הפאלון גונג העתיקה מיליוני מתרגלים בעולם כולו ומה בה הפחיד כל כך את המשטר הקומוניסטי הסיני?

עוד אתם קוראים וציבור בן מאה מיליון בני אדם, ההולכים בדרך הרוחנית של טיפוח התכונות "אמת, חמלה, סובלנות" ומתרגלים בתנועה איטית ועדינה, נרדפים באכזריות, עוברים עינויים קשים ונשללים מכול זכויותיהם בסין. על אף גינויים מכל עבר ועדויות מחרידות אודות מעשי המשטר שנחשפות במערב, הרדיפה עדיין מתחוללת בעוצמה, וקולות הנרדפים כמעט ולא נשמעים בעולם. בימים אלה ימלאו עשר שנים לרדיפה האכזרית נגד מתרגלי הפאלון גונג בסין.

מהו הפאלון דאפא?

פאלון דאפא (הנקראת גם פאלון גונג) היא צורה עתיקה של צ'י גונג (או צ'י קונג), דרך רוחנית לזיקוק הגוף והמחשבה בעזרת מדיטציה ותרגילים מיוחדים. כמו הטאי צ'י, צ'י גונג הוא חלק בלתי נפרד מחייהם של אנשים רבים באסיה. ניתן לראות כמעט בכל פארק בסין אנשים שמתרגלים אומנויות אלו. תוך מספר שנים, מאז שנחשפה לציבור, פאלון דאפא גדלה להיות צורת הצ'י גונג הפופולארית ביותר בכל ההיסטוריה הסינית. הסיבה העיקרית לכך היא שהפאלון דאפא מייחדת את עצמה מתרגילי צ'י גונג ממוצעים בהדגישה את טיפוח האופי המוסרי של האדם בחיי היום-יום, על-פי העקרונות אמת - חמלה - סובלנות.

השפעת הפאלון דאפא בשיפור הבריאות והעקרונות המעמיקים שלה, הביאו לה פופולאריות לאין שיעור ברחבי העולם. מאז הצגתה לציבור הרחב בשנת 1992, על-ידי מר לי הונג-ג'י, הפאלון דאפא משכה עשרות מיליוני אנשים ביותר מ-80 מדינות. האנשים המתרגלים פאלון דאפא באים מכל שכבה חברתית, גזע או מין, מפני שהפאלון דאפא מתעלה על הגבולות התרבותיים, החברתיים, הכלכליים והלאומיים. התרגול הופץ בעיקר מפה לאוזן, מאחר ואלו הלומדים את התורה בדרך כלל מוצאים את היתרונות טובים מכדי לשמור אותם לעצמם.

עקרונות התרגול

תרגול הפאלון דאפא הוא פשוט, אך עדיין מעמיק ואפקטיבי. הוא מורכב בעיקר משני רכיבים: שיפור-עצמי דרך לימוד הוראתו של מר לי, וביצועם של חמשת התרגילים העדינים של פאלון דאפא. התרגילים הכוללים מדיטציה, קלים ללמידה, מהנים, ובאותו הזמן מרגיעים וממריצים. תלמידי פאלון דאפא רבים בוחרים לתרגל אותם בחוץ וביחד, כקבוצה.

היתרונות של תרגול הפאלון דאפא רבים ומגוונים, מבריאות משופרת ואנרגיה מחודשת ועד לבהירות נפשית, הקלת לחצים ושלוות רוח. ועדיין הפאלון דאפא שונה מרוב שיטות הצ'י גונג אחרות בכך שהוא מגיע אל מעבר לרדיפת הבריאות והכושר, למטרה של חכמה והארה. על-ידי שילוב של לימוד הספרים ותרגול התרגילים, תוך יישום עקרונות אלו בכל מעשיהם, המתרגלים שואפים להיות אנשים טובים יותר בחיי היום יום.

עשר שנים לרדיפת הפאלון דאפא בסין

תוך מספר שנים צבר תרגול הפאלון דאפא פופולריות עצומה בסין, ועל-פי נתונים ממשלתיים עבר מספר המתרגלים בשיטה את מספר החברים במפלגה הקומוניסטית. הפופולריות ההולכת וגדלה של הפאלון דאפא הפכה למושא קנאתו של נשיא סין דאז, ג'יאנג זמין, שהכריז בקיץ 1999 על הוצאת הפאלון דאפא מחוץ לחוק והחל במסע רדיפה אכזרי, תוך הסתמכות על מעמדו כשליט יחיד ובניגוד לחוקת המדינה. ג'יאנג נתן הוראה חד-משמעית לכל רמות הממשל: "לחסל את מתרגלי הפאלון דאפא פיזית, להרוס את המוניטין שלהם ולרושש אותם כלכלית".

ההוראה מלווה ברדיפה מאסיבית של המתרגלים וקרוביהם, התעללויות אכזריות והכאות, מאסר מתרגלי פאלון גונג בכלא ללא משפט, וכליאתם במחנות עבודה בכפייה ובתי חולים פסיכיאטריים. אלפי בני אדם מתו, ועדיין מתים, כתוצאה מהעינויים. מתרגלים ובני משפחותיהם מפוטרים מעבודותיהם ומסולקים מבתיהם. ספרי דאפא מועלים באש. הממשל הסיני לא רק מנהל תעמולה שטנית נגד הפאלון דאפא בסין ומחוצה לה, אלא אף מפעיל לחץ כבד על הקהילה הבינלאומית, ומשתמש בסחיטה כלכלית בניסיון לכפות עליה לעצום עיניים, להתעלם מהמתרחש ולמנוע מהקהילה הבין לאומית מלנקוט בעמדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

קציר איברים ממתרגלי פאלון דאפא חיים

מעדויות רבות עולה כי ממשלת סין מנצלת את המתרגלים הכלואים לצרכי סחר באיברים. מאות אלפי מתרגלים, הכלואים במחנות ריכוז, מקוטלגים במחשב וכשמגיע חולה להשתלה, נבחר המתרגל המתאים ואיבריו נמסרים ממנו בעודו חי לצורך ההשתלה. ככל שהדבר נשמע מזעזע ובלתי מתקבל על הדעת, נשמעות יותר ויותר עדויות מאנשים שהיו עדים לזוועה.

צוות חקירה בלתי תלוי חקר את ההאשמות ומצא כי הן נכונות. בראשות הצוות עמדו מר דיוויד קילגור, חבר הפרלמנט הקנדי ומזכיר המדינה לשעבר לענייני אסיה-פסיפיק, ומר דיוויד מטאס, עורך דין קנדי ידוע לענייני זכויות אדם בקנדה. הדו"ח פתוח וזמין לקריאה וביקורת, והמשטר הסיני מעולם לא טרח להתייחס לעדויות.

קריאה בינלאומית להפסקת הרדיפה

על אף ניסיונות המשטר הסיני, אנשים רבים ברחבי העולם מצליחים לראות מבעד למסכת ההכפשות של המשטר. ממשלות ארה"ב, קנדה, אוסטרליה ומדינות רבות באירופה, וכך גם ועידות האו"ם לזכויות אדם, מביעות דאגה וגינוי כלפי הפעולות של שלטונות סין. במדינות שונות בעולם הוגשו למעלה מ-50 תביעות נגד מנהיג סין לשעבר, ג'יאנג זמין, וכנגד אחראים בכירים לרדיפת הפאלון גונג בסין, באשמת רצח עם, עינויים ופשעים נגד האנושות.

הקונגרס האמריקאי, הפרלמנט האירופי והקנדי, ומדינות רבות נוספות, קוראים למשטר בסין להפסיק את הרדיפה. מתרגלים ברחבי העולם משקיעים מאמצים רבים על מנת לחשוף את הרדיפה למודעות הציבור ופועלים למען סיום הרדיפה והצלת חיי עמיתיהם המתרגלים בסין. החלטה 188 של הקונגרס האמריקאי, שהתקבלה ברוב של 420-0, מצהירה: "על ממשלת ארצות הברית... לתבוע מממשלת הרפובליקה העממית של סין לשחרר את כל מתרגלי הפאלון גונג העצורים, ולהביא סוף לשימוש בעינויים ובשיטות אכזריות, בלתי אנושיות ומבזות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully