וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מין חייתי

31.5.2009 / 14:53

אריה בחלום, מה הוא שואג? ממה משתחרר חברו הנמר? ומה ההבדל בין כריש ללוויתן?על חיות טורפות ביבשה, בים ובחלומות

בשבוע שעבר כתבתי על הופעת בעלי חיים בחלום והסברתי שיש להתייחס אליהם ברצינות, כיוון שחלומות אלו מייצגים לרוב בעיה שורשית, עמוקה וקדומה בחיינו. תת המודע שלנו יכול היה לבחור דרכים שונות להציג לנו את הקושי או את המשבר אותו אנו חווים, אולם הבחירה בסימבול של החיה בחלום מראה שנושא החלום היה קיים כבר קודם בחייו של החולם והחלום הנוכחי הוא רק אירוע בודד בסבך של קשיים שהוא חווה.

לפני שאמשיך ולטובת אלו שלא קראו את המאמרים הקודמים, חשוב לי להזכיר כי לפני שאנו ניגשים לפתרון חלום, עלינו לוודא תחילה שהסימבול שהופיע בחלום אינו רלוונטי לאירוע שהתרחש בחיי החולם ורק לאחר מכן, כשנשללת אפשרות זו, אנו יכולים להתחיל לפרש את החלום. כך למשל, אדם המתחיל שיעורי רכיבה על סוסים בעוד כשבוע, סביר יהיה שיחלום על סוסים בלילה ואין זה אומר שהחלום מייצג מסר עמוק ושורשי מתת המודע שלו.

חיות גדולות, ארסיות או טורפות

מפרסמים רבים יגידו שסקס מוכר, שבלי נוכחות של בחורה יפה, גבר מהמם - המסר לא יעבור מספיק טוב. זה נשמע שטחי אולי, אולם גם תת המודע שלנו עובד כך והוא פעמים רבות נמשך לאלמנט הבסיסי ביותר שלנו – יצר המין. אותו יצר העוסק בהישרדות, בכוחניות וביכולת שלנו לכבוש. את מקום הבחורה היפה יכולה בחלומות לתפוס החיה. באופן כללי וגורף, לכל החיות הגדולות, הטורפות או הארסיות, יש מכנה משותף – כולן עוסקות במיניות ומבטאות צדדים מודחקים, הוויות או תשוקות נסתרות, אשר מבקשים לעלות מתת המודע.

יש לחיות כמובן צדדים נוספים אותם הם מייצגות בחלום, אולם כיוון שהמיניות הנה יצר בסיסי, שורשי, מורכב וחשוב בחיינו, אני מרגיש צורך לשים דגש לפן זה הקיים בנו ומבלי שנשים לב, משפיע על כל תחום כמעט בחיינו.

נחשים

על נחשים אכתוב במאמר נפרד, אולם כיוון שזהו סימבול חשוב מאד בחלום, אציין כמה נקודות מפתח: הנחש הוא בעל החיים הכי פחות אהוד על המין האנושי. הוא ממוקם בדרך כלל במקום הראשון כחיה ממנה אנו פוחדים - מהצורה החלקלקה, מהדרך בה הוא זוחל, ובעקר אנו פוחדים מהארס שלו. אך יחד עם זאת אי אפשר שלא להתפעל מהנחש: הוא זריז, דייקן וצייד מושלם, ההורג ביעילות ובמהירות. לא קלים הם חיי הנחש. הוא נושא את עול החטא הראשון על עצמו ומאז הגירוש מגן העדן מתחבא במחילות, בורח, מפחד ורדוף, שכן אנושות שלמה מחפשת "לסגור אתו חשבון".

אכזבה:
כשמופיע הסימבול נחש, אנו נמצא לרוב היסטוריה של אכזבה בחיי החולם ופעמים רבות נראה כי הוא נפגע, ננטש, נוצל (פעמים רבות- גם מינית). האכזבה היא בעיקר רגשית, עמוקה ומופנית לא רק כלפי האדם הקרוב שפגע ואכזב, אלא גם כלפי החולם עצמו. אכזבה זו הנה השורש לפעולות רבות שהחולם עושה ולדרך בה הוא בוחר להתנהג בחייו, ויש בה ארס שהולך וגדל - ואותו הוא יוציא במהלך השנים בדרכים שונות. זה יבוא לידי ביטוי בדרך בה הוא מתבטא, מוציא כעסים, בתחושת מרירות, בחוסר יכולת לבטוח ועוד.

מסר חשוב:
חלום בו מופיע נחש הנו חלום חשוב ואם הנחש מדבר, כדאי לשמוע מה שיש לו להגיד.

לא לפחד משינויים:
חלום בו מופיע נחש יכול להראות כי אנו עומדים בפני שינוי בחיינו ועלינו להבין כי שינוי זהו דבר טוב, גם אם לרוב הוא כולל סיום של דבר אליו אנו רגילים.

הגיע הזמן לחזור למסלול החיים:
הופעת נחש בחלום היא פעמים רבות סימן לכך שהבראנו, ושהגיע הזמן להתעורר ולהתחיל לחזור למסלול החיים.

מיניות:
פעמים רבות החלום מראה כי נושא המיניות עולה בחיי השואל. כאן חשוב לבדוק מה הנחש עושה ומה אנו מרגישים כלפיו. למשל חלום בו מופיע נחש במיטה שלנו ומרתיע אותנו, יוכל להצביע על נטייה שלנו להירתע ממיניות ועלינו להבין מדוע.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

אריות

האריה הוא המלך. הוא זה שיושב למעלה ומפעיל את כולם, מנהל אותם והכי חשוב - הכול מגיע לו. את האריה כל התרבויות כמעט מעריצות ולמרות שהלביאה היא זו שעושה ושלה שמגיעות התשואות, האריה קוטף את פירות ההצלחה. נמצא אותו בכל מקום כסימבול של מעמד, כוח, כסף והצלחה, ןבמידה מסוימת של צדק: האריה הוא זה שיודע איך להפעיל אחרים ואיך לגרום לכל דבר להצליח.

בחלום האריה יכול לא רק לייצג הצלחה ושפע, לא רק מעמד, כי אם גם את המיניות שלנו. האריה מייצג משיכה מינית וניסיון מיני עשיר, את הידיעה שאנחנו נמצאים במקום הנכון, עם בן הזוג הנכון, אהובים ומקובלים.

נמרים

תרבויות רבות רוכשות לנמרים כבוד והערצה, ופעמים רבות הם מקבלים תפקיד המקביל לאריה. אולם בשונה מהאריה, הנמרים יותר חופשיים ופראיים, ובשל כך הם משוחררים מסטיגמות ויכולים לראות את האמת כפי שהיא, לפעול כפי שהם רוצים, ללמוד מהחיים וליהנות מהם.

המיניות אותה רוצה לבטא החולם היא פראית ומשוחררת מכל עכבות. כאן מדובר במין לצורך מין, סטוצים או סתם צורך בפורקן. יחד עם זאת זהו סימבול המראה שהמיניות כאן איננה פסולה, היא נכונה ולבד מהעכבות החברתיות, אין כל מניעה להיכנס למערכת מינית ייצרית וליהנות מיצר הבסיסי החייתי שהטבע נתן לנו.

כרישים

הכריש הוא טורף ימי, צמא דם, החי לבד במעמקים. הוא הסיוט הגדול, הדבר ממנו פוחד כל מי שנמצא בלב ים. לרוב אנו נמצא אותו מקושר עם כעסים אשר מבקשים לעלות מתת המודע. אולם ישנן גם תרבויות בהן הכריש מוכר כמגן על הנזקקים, שחוש הריח המפותח שלו ממאפשר לו להריח דם ממרחקים ונותן לו את היכולת לחוש ולראות סכנות, הצלחות ואת הלא נודע.

כשאנו מכנים אדם "כריש", אנו מדברים על מישהו שיודע איך להיות ראשון ולהצליח. יש לו "חוש ריח" מפותח המאפשר לו לזהות פוטנציאל והצלחה הרבה לפני האחרים, אך יחד עם זאת הוא בודד והכבוד וההערצה אליו רק מרחיקים אותו מבחינה חברתית.

כסימבול הכריש אמנם מייצג הצלחה, אך הוא גם קורא לנו להיות יותר רגישים, הרמוניים וללמוד לנווט בין התשוקות והכעסים שלנו לבין הזרימה של החיים. מבחינה מינית הכריש הוא אכן חיה טורפת והוא מייצג תשוקה ומיניות ללא גבולות, עד כדי שנראה שזה כל מה שיש בראשו של החולם. יחד עם זאת הופעת הכריש בחלום מראה כי הגיע הזמן שהחולם ילמד לשלב את התשוקות שלו והמיניות השופעת, יחד עם הצד ההרמוני והרך של הזוגיות. ילמד לחוש את הצד השני ולפעול במיניות לא רק עבור עצמו, אלא גם עבור הפרטנר המיני.

לוויתן

הלוויתן הוא חיה עצומה השוכנת בלב ים. הוא כה גדול עד כי ברוב התרבויות נמצא את הסיפור מתרחש לא מחוץ ללווייתן, כי אם בבטנו של אותה חיה עצומת מימדים. הוא אמנם לא טורף לרוב, אולם הנוכחות שלו כה מפחידה שלא ניתן להתעלם ממנו. לרוב מייחסים לו תכונות חיוביות והוא סימבול המייצג חכמה, ידע ואמת, שהגיע הזמן שנקבל אל חיינו. ביהדות למשל טוענים שבשר הלוויתן מוגש לצדיקים בגן עדן, שכן רק הם יכולים להבין את האמת ואת הידע האלוהי.

גם הלוויתן, בשל היותו חיה ימית גדולת מימדים, מייצג מיניות. המיניות אותה הלוויתן מייצג היא בשלה ונמצאת בתהליך של גדילה וצמיחה מתמידים. הלוויתן הנו סימבול המייצג אדם שהוא בהחלט מיני, מרגיש בטוח עם בן הזוג שלו, ושואף לחזק ולבסס את הקשר המיני.

ציפורים טורפות

ציפורים באופן כללי מייצגות חופש: חופש ביטוי, שחרורו מכבלים, את היכולת לעשות את הדבר הנכון ללא מגבלות ואת היכולת לפתוח דף חדש. הציפורים המגביהות טוס מייצגות גם את היכולת לראות את הפרטים הקטנים, את היכולת שלנו להגיע רחוק יותר ולהיות במקום הנכון בחיינו. בתרבויות רבות הציפורים הנם סימבול לבשורה המגיעה מלמעלה, אלוהית, ולבשורה זו יש להתייחס ברצינות כי היא תעזור לנו ותת לנו מעוף וראייה חדשה לגבי חיינו.

הראיה של הציפורים הטורפות טובה מאד ולכן קודם כל הם סימבול ליכולת אבחנה וראייה לפרטים. הן מייצגות רעיונות חדשים וזווית ראיה שונה ונכונה יותר, אולם יחד עם זאת עצם העובדה שהן חיות טורפות, מראה שעלינו לשקול אפשרות שמדובר כאן בחלום מיני, רק שהפעם יש כאן חיבור מעניין בין חופש ומיניות. הציפורים הטורפות מראות כי הגיע הזמן לתת דרור למי שאנו באמת, להגביה טוס ולא להסתכל אחורה על מה שהיינו.

פילים

בתרבויות רבות הפיל מקושר עם חכמה, שפע, מזל ופריון. חלום בו אנו רוכבים על פיל למשל טוב בהרבה מונים מחלום בו אנו רוכבים על סוס, המייצג את העובדה כי אנו מרגישים "על הסוס". רכיבה על פיל הנה סימבול המייצג שלמות, מזל וברכה, ועוסק בביטחון ובידיעה שאנו עומדים להצליח מתוך כך שאנו סומכים על הידע שלנו, על חכמת החיים, ויודעים שההצלחה שבדרך הנה תולדה של כל אלו.

יחד עם זאת חלומות על פילים יכולים להיות חלומות העוסקים גם במיניות. חלום בו אנו רוכבים על פיל, לדוגמא, יכול להיות חלום המייצג את העובדה שאנו מסופקים ומאושרים בתחום המיני, שאנו מרגישים שיש לנו פרטנר מיני טוב בחיים, שיש לנו בטחון לדבר על המיניות ויותר חשוב – עם מי לדבר על כך.

חלום לדוגמא

החלום:
"חלמתי שאני נמצאת על שפת בריכה ורוצה לקפוץ למים, אלא שפתאום לחרדתי אני רואה שבמים יש כריש (מה שמסביר מדוע אין אנשים במים). פתאום אני שמה לב שהכריש מבחין בי מתחיל לשחות לכיוון שלי וכשאני בורחת הוא ממשיך לרדוף אחריי, יוצא מן המים וממשיך לרדוף אותי גם מחוץ לבריכה, על היבשה. כאן התעוררתי בבהלה. מה זה אומר?"

התשובה:
הבריכה המכילה מים מייצגת לדעתי את מערכת היחסים בחייך והעובדה שאת רוצה לקפוץ למים, ובהחלט מראה שאת מוכנה להתחיל קשר חדש או להעמיק את הקשר הקיים.
אבל.. במים יש כריש! והכריש מייצג בחלום זה מיניות. לא מפתיע שיש מיניות במערכת יחסים, אבל המפתיע הוא שיש לך קושי עם זה, ולא רק שהמיניות מפריע לך "לקפוץ למים", היא גם רודפת אותך במקום בו את צריכה להרגיש בטוחה ומוגנת.

ייתכן והחלום הנו רק ביטוי של צד בך החושש לעבור לשלב המיני במערכת היחסים הנוכחית ומציג צד בך הפוחד שאת כבר "לא כרישה" כפי שהיית בעבר, אולם יחד עם זאת, עצם העובדה שתת המודע שלך בחר לבטא את הפחד שלך דרך סימבול של בעל חיים, מראה שצריך לבחון את האפשרות שבעברך היו לך בעיות סביב נושא המיניות. זה לא חייב לייצג פגיעה מינית, ופעמים רבות מדובר בסך הכול בזוגיות לא בריאה שהזיכרונות הקשורים בה מעכבים אותך היום. עלייך לשאול את עצמך מתי נפגעת בעבר ולראות ממה את חוששת, אולם יחד עם זאת זכרי שעצם הופעת החלום הנה רמז לכך שאת כבר מוכנה להתגבר על הקושי ולנסות שוב.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully