וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוסקופ יומי

פתיל קצר, שליפות מהשרוול, תגובות קיצוניות ואפילו חמסין, אוף!וגם: נוסלטלגיה לדיפ פרפל. הבלוג של טריבלסקי

היום הזה: זה עלול להיות יום טעון מאוד. הירח במזל סרטן הופך את הכל לרגשי מאוד, אפילו רגשני, וזוית של עימות עם פלוטו כמו גם זוית פעולה עם אורנוס עלולות להביא איתן פעולות פזיזות, שליפות מהירות מדי מהשרוול, ותגובות קיצוניות שבאות ישר מהבטן, כשדברים לא קורים כפי שרציני ותכננו.

זה אומר, שבגדול המלה המשמעותית ביום הזה היא.. שליטה. שליטה בדרך שבה אנו מקבלים ידיעות שלא מוצאות חן בעיניו, שליטה בדרך שבה אנו מגיבים לאחרים, ושליטה באזור הפניקה המקומית שבה מתקבלות חדשות שלא מוצאות חן בעינינו, והופכות את הכל לדרמה פר אכסלנס.

אם נוכל לעצור לשניה אחת לפני שאנו לוחצים על ה'שלח' הרגשי או על השלט רחוק של הלב, אם נוכל לספור עד עשר לפני שאנו פונים להטיח מלה קשה או לשחרר את מתג הכעס, כי אז לא רק מנענו מעצמנו ומאחרים להכנס למגננה שתלוה אותנו לאורך היום הזה, אלא גם הרווחנו את אותה מלה משמעותית במיוחד: בחירה. בחירה איך להגיב, בחירה מתי להגיב, בחירה מול מי להגיב, ו..בחירה אם להגיב בכלל, אלא לחייך במקום, להעביר את מישור הפעולה למקום אחר, ובזמן הפנוי שלנו - להחליט מה אנחנו באמת רוצים לעשות, ואיך להגיב.

לסיכום: שליטה - מלת המפתח של היום הזה, ובכל התחומים. וגם אם קשה, מעצבן או סתם נסחפנו לדרמה - לא שוברים את הכלים, אלא מחכים בסבלנות עד יעבור הגל, קפיש?...

סגול כהה

מי לא מכיר את הלהקה המיתולוגית? את השיר הראשון שלה שהגיע לארץ, הששש, אפילו הכנסתי לגלויה ששלחתי למצעד הפזמונים בשנה ההיא. עד היום, אני חושב שאין באמת להקת רוק שפרצה דרכים ללב כולנו כמו הלהקה הזו.

אני עומד על במה במרכז ביכורי העיתים בתל אביב, חובש משקפי שמש גדולים, לראשי פיאה שחורה של הדודה מאמריקה שכחה כאן בזמן ביקורה, מאחורי על הקלידים איתן מסורי ואודי שפילמן מתופף, אורן על הגיטרה, ואני שר את הששש של סגול כהה, מול עשרות בני נוער משולהבים..

הקהל מוחא כפיים בחום. הסאונד איום ונורא, המיקרופון משתתק וצועק חליפות, הראש והמצח מזיעים מתחת לפיאה, וכפתור נקרע מהחולצה - חולצת משבצות שחור לבן שהשאירו לי האמריקאים בפנימיה ועל שמה נקראת הלהקה שלנו 'שחור-לבן' - פתוחת הכפתורים בסגנון אלביס, אבל למי אכפת? אני בשמיייםםםם!

איתן מסורי - שהוא כבר בשישית ובקבוצה מעלי - ואני שרים ביחד בחדר המוסיקה בכפר. איתן הוא מוסיקאי בחסד, בעל שמיעה מדהימה (כמו של עבדכם, מודה..), פסנתרן מדהים שפשוט נולד עם זה, וכשהוא עושה לי קול שני בשירים 'ליידי מדונה' או 'בק טו יו אס אס אר' של החיפושיות, שנינו שרים את זה בעצם באיסט פילמור בניו יורק, כשאלפי כושים מוחאים לנו כפיים.

כן, הצירוף הקולי שלנו הוא משהו, וכשמתברר אחר כך שאודי מתופף איתו כבר מזמן, מצטרף אלינו גם אורן, חמשוש כמוני, ואנחנו מגלים שכולנו לא רק אוהבים את אותם השירים - ביטלס, סגול כהה, קינקס - אלא גם יודעים את המלים.. אחרי כמה ערבים של חזרות אנחנו מצליחים להשתחל לתור הארוך של להקות שמופיעות בבית ביכורי העתים בתל אביב, ושמענו יוצא ברחבי הפנימיה שלנו אחרי ההופעה ההיא, אנו עולים סוף סוף גם על במה הכפר.

ערב שישי. כולם בחולצות לבנות, אוכלים בשתיקה מכובדת. אחרי האוכל מתכנסים מול הבמה, הכלים כבר שם - כל אחר הצהריים אנחנו מתאמנים שם בלי הפסקה - ו..אנחנו פוצחים בהשששש של סגול כהה. ההלם גדול, אבל אחרי דקה התלמידים ההמומים שמולנו מתחילים להזיז את הכסאות, ולרקוד במרץ.

המבוגרים שסביבנו בשוק. מנהל הכפר מחליף מבטים עם סגנו: לא לילד הזה פיללנו.. הם חשבו שאנחנו הולכים לנגן שירי עם אמריקאים סטייל ג'ון באעז, ופתאום מופיעים השייגעצים האלה עם שירי הרוק האלה, שמסמלים את כל מה שמושחת בנוער האמריקאי! וזה קורה כאן, בכפר הירוק, לב לבה של תנועת מפא'י ששלטה אז בארץ ללא מצרים!! והחבר'ה האלה עוד אמורים ללכת בהמשך לגרעין, לנח'ל ועוד - ואלה הערכים שלהם??? לא נשמע כדבר הזה!

ואכן, אחרי דקות ספורות, מבקשים מאתנו באופן חד משמעי לרדת מהבמה, לפני שהנוער שמולנו באמת יתחיל להתקלקל ולאבד את ערכיו. אנחנו יורדים מבויישים אך גאים, למבטיהן הנועזים של כמה בנות שגילו אותנו מחדש. אפילו בשביל זה היה שווה, לוחש איתן.

זו היתה הפעם הראשונה שבה נשמעו צלילי רוק על במה הכפר הירוק, ובהתחשב בעובדה שעברו מאז יותר מארבעים שנה, אין ספק שעשינו הסטוריה.

הלהקה מתפרקת לאיטה. אחרי ההופעה בביכורי העיתים שבה בעצם מיצינו את הרפרטואר שלנו- שני שירים- ואחרי שגורשנו בבושת פנים מחדר המוסיקה ונגזל מאתנו מקום החזרות, מתמסמס לו המומנטום, ג'ון פול ורינגו חוזרים להיות יאיר, איתן ואודי, והכושים שהריעו לנו בהתלהבות חוזרים להיות תלמידים משועממים שחולפים על פנינו ואפילו לא מזהים אותנו.

אין ברירה, חוזרים לדשא, לרכילות בפרגולה, לתה עם לחם וריבה בחדר התה כבילוי לילי, ולתכנית עשר ביום שישי, שם אני מנגן בחליל צד מלודיות נוגות, וקוצר מחיאות כפיים מנומסות מהמורות של השכבה, ופיהוקים מהבנות השוות. כך חולפת לה תהילת עולם.

אבל לרגע אחד, על הבמה ההיא...

מה קורה היום בכוכבים?

ירח בסרטן 180 פלוטו 90 אורנוס 60 מרס
שמש בתאומים 90 סטורן (כניסה) 90 נפטון 90 יופיטר (יציאה)
מרקורי במזל שור בהילוך אחורי 60 אורנוס 90 נפטון (יציאה) 90 יופיטר (יציאה!) 120 סטורן
ונוס בטלה צמידות מרס (כניסה)
מרס בטלה 60 יופיטר 60 נפטון 120 פלוטו
יופיטר בדלי צמידות נפטון (כניסה)
סטורן במזל בתולה בהילוך אחורי 180
אורנוס במזל דגים
נפטון במזל דלי
פלוטו במזל גדי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully