וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני דרך

כביש חלק ומוסכן – מה הוא אומר? מה מרמז מצבר שהתרוקן? ולמה המכונית שלכם דוהרת במדרון? על דרכים וכלי תחבורה בחלומות

אנו נוסעים במכונית בלילה, הכביש חשוך והראות לא טובה. אנו מתאמצים לראות את הדרך ומאטים, כשפתאום מתחיל גשם כבד והאורות שלנו מתקלקלים. הכול חשוך ואנחנו כבר לא יודעים לאיזה כיוון אנו צריכים לנסוע. אנו לא עוצרים ומתפללים שלא יקרה אסון ושנגיע הביתה בשלום. מוכר לכם חלום כזה? אם כן, אל דאגה. אתם בחברה טובה כיוון שחלומות בהם אנו נוסעים או הולכים בדרך הם חלומות מאד שכיחים ונפגוש בהם פעמים רבות. הם כולם עוסקים בדרך שלנו בחיים ומופיעים לרוב כאשר יש לנו סימני שאלה, כשאנו תועים, מבולבלים או שמשהו משתבש בחיים.

לפני שאמשיך ולטובת המצטרפים החדשים לסדרה, אזכיר כי לפני שאנו ניגשים לפתרון חלום, עלינו לוודא תחילה שהסימבול שהופיע בחלום אינו רלוונטי לאירוע שהתרחש בחיי החולם, ורק לאחר מכן, כשנשללת אפשרות זו אנו יכולים להתחיל לפרש את החלום.
בדוגמא שלפנינו, חלום על מכונית תקועה אותו חולם אדם שחווה בדיוק את אותה חוויה אתמול, אינו מייצג דבר פרט לתסכול שאותו אדם חש כנראה מאותו האירוע.

הדרך והחיים

הדרך בה אנו נוסעים מסמלת את הדרך בחיים. תוואי הקרקע, הראות, חוויית הנהיגה – כל אלה מייצגים את הקשיים ואת המגבלות שיש לנו בדרך אל המטרות שאנו מציבים לעצמנו. כך למשל חלום בו אנו נוסעים במכונית בעלייה, כשהמכונית שלנו מאד מתאמצת וקצב הטיפוס מואט עד לכדי עצירה, יכול לסמל שהדרך שלנו בחיים קשה, שאנו מרגישים שההתקדמות שלנו בחיים איטית ושהמטרות אליהם אנו שואפים מאד קשות להשגה.
לעומת זאת חלום על נסיעה מהירה במדרון, בו אנו חוששים לאבד שליטה, יכול לרמז על בעיה דומה בתחום כלשהו בחיינו.

תוואי הקרקע חשוב לא פחות. מהמורות בכביש או בורות למשל יכולים להצביע על תחושה אותה אנו חווים בערות, של קשיים ומכשולים אין סופיים הנקרים בדרכנו. כביש חלק ומסוכן יכול להמחיש תחושה של איום על בריאותינו, על בטחוננו, או סכנה אחרת לחיינו.

פעמים רבות אנו חולמים שאנו הולכים לאיבוד, לא יודעים היכן אנו, שואלים איך להגיע, או הולכים ללא מטרה ברורה. חלומות אלו לרוב יהיו קריאת כיוון לחולם ורמז לכך שהגיע הזמן להציב לעצמו מטרות ברורות יותר בחיים ולהתקדם הלאה.

הרכב ואני

ברוב החלומות אנו נחלום שאנו נוסעים במכונית, אולם אותן המשמעויות יהיו לחלום בו אנו הולכים ברגל, נוסעים באופניים, במשאית, אופנוע או כל כלי תחבורה אחר. בדרך כלל כלי התחבורה יהיה זהה לכלי התחבורה לו אנו רגילים ביום יום והופעת כלי תחבורה שונה צריכה להעלות סימני שאלה. אדם הרגיל ביום יום לנהוג במכונית, שחולם על נסיעה באופנוע צריך לשאול את עצמו מדוע דווקא על האופנוע ואיך הרגיש כשנסע על האופנוע בחלום: האם הרגיש פחות בטוח, פגיע? אולי הוא הרגיש שעם האופנוע יגיע מהר יותר? אולי נהנה בחלום מהריגושים, מתחושת החופש ומתחושת הסכנה?

המכונית שאנו נוסעים בה מייצגת את מי שאנו וכל מה שקורה לה מייצג את מה שקורה לנו בזמן ערות, בדרך אל המטרות שאנו מציבים לעצמנו. יתרה על כך, המכונית היא כמו הבית שלנו - בה אנו מרגישים "בבית" ונהנים מפרטיות כאילו אנו נמצאים בביתנו. לכן כל מי שנמצא במכונית ומה שקורה במכונית עונה על אותם הקריטריונים. למשל חלום בו אנו עומדים לנסוע במכונית, מתניעים, אולם לפתע מגיעים ההורים שלנו, מבקשים להיכנס ואנו מסרבים ונוסעים בלעדיהם. חלום כזה יכול לייצג את העובדה שאנו לא נותנים להורים שלנו להיכנס לחיים שלנו ולהיות חלק מהתהליך בו עוסק החלום. חלום מסוג זה לא רק עוסק בדרך שלנו, אלא גם במי שאנו רוצים (או לא רוצים) לחלוק עמו את הדרך.

החלקים והתחושות

חלקי הרכב השונים (האורות, הבלמים, הצמיגים וכדומה) הנם ביטוי לתחושות שיש לנו בזמן ערות לגבי הקשיים שאנו נתקלים בהם בדרך אל המטרות. באופן מופלא סימבולים אלו "עובדים" לא רק בזמן חלום, כי אם גם במציאות וכך אם תגלו יום אחד שהמצבר שלכם ברכב התרוקן, נסו לחשוב מתי בפעם האחרונה יצאתם לחופשה? או לחלופין מה אתם מתכוונים לעשות בנוגע לעייפות אותה אתם חשים כבר זמן מה.

האורות מייצגים את הראות שלנו. חלום בו הפנסים של כלי הרכב שלנו שבורים ולא מאירים יכול לייצג קריאה של התת-מודע שלנו, המעיר על קושי לראות לאן אנו הולכים בחיים ומהן המטרות שלנו.

המצבר ומערכת הדלק יכולים לייצג את הויטליות שלנו. חלום בו המכונית לא מתניעה יכול לייצג קושי שיש לנו להתחיל דברים בחיים.

מערכת הבלמים יכולים לייצג את תחושת הביטחון או חוסר הביטחון שאנו חשים לגבי הדרך שלנו. חלום בו אנו נוסעים עם מעצור היד יכול לייצג תחושה שיש לנו בחיים, שאנו כל הזמן עוצרים את עצמנו. עלינו לשאול את עצמנו מדוע אנו מרגישים חסרי בטחון עד כדי שאנו עוצרים את עצמנו מלהתקדם?

הצמיגים יכולים לייצג את הקושי הפיזי שיש לנו להמשיך בדרך שלנו. חלום על צמיגים שחוקים יכול לרמז על תחושת עייפות החומר. חלום בו אנו מגלים שיש לנו נקר בגלגל למשל יכול לראות כי אנו מרגישים תקועים בחיי היום יום וכי לתחושה זו מתלווה תחושת ייאוש.

ההגה יכול לייצג את תחושת השליטה שיש לנו על הדרך ועל מה שאנו עושים בחיי היום יום. חלום בו אנו מנסים לפנות לכיוון מסוים, אולם ההגה לא מגיב לנו, הנו ביטוי לתחושה או פחד שיש לנו בחיים, שאנו מאבדים את השליטה על הדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

כלי רכב ציבוריים

חלומות בהם אנו נוסעים בכלי רכב ציבורי (אוטובוס, רכבת וכדומה) דומים במקצת לחלומות על כלי הרכב הפרטיים, אולם החוקים בהם שונים. לכלי הרכב הציבוריים יש מסלול קבוע שלא אנו קובעים אותו ולכן הם מייצגים לרוב תחומים יציבים, קבועים ומחזוריים בחיים שלנו, כגון זוגיות של שנים או עבודה קבועה. העובדה שלא אנו נוהגים בכלי הרכב יכולה להראות לנו שלא אנו הם אלו השולטים במצב ושייתכן ואנו בחרנו לתת את השליטה לאחרים.

קחו למשל חלום בו אנו מחכים בתחנת האוטובוס זמן רב וכשהאוטובוס מגיע, הוא חולף על פנינו ולא עוצר. לפני הכול יכול להראות שמדובר בתחום יותר ממוסד בחיינו. העובדה שהאוטובוס המשיך בלעדנו יכולה לייצג תחושה שיש לנו בזמן ערות, בה אנו מרגישים שבעבודה כבר לא ממש מתייחסים למה שאנו אומרים, ושאנו מפחדים שימשיכו בלעדנו.

חלום לדוגמא

(מתוך אחד מפורומי החלומות ברשת):
"חלמתי שאני נכנסת למוסך עם הרכב האדום שלי (למרות שבמציאות יש לו צבע אחר) ומחנה את הרכב ליד המון רכבים אחרים. המוסך נמצא על חוף ים. אני יוצאת מהמוסך ולפני אני רואה כמה אנשים מחביאים משהו בבאגז' של איזה רכב ובורחים. לאחר מכן חבורה אחרת מחפשת את אותה השקית שהם החביאו. החבורה מאוד אלימה והם מתחילים לנפץ את כל המכוניות. לאחר מכן החבורה מציתה את המוסך ויש פיצוץ גדול והכול מלא באש. אני רואה שהחבורה מחפשת אותי בחוף הים ואני בורחת מהים ועולה על טרמפ. אנחנו נוסעים קצת ופתאום אני ליד הבית שלי, ואני אומרת להם שלכאן אני צריכה ומתעוררת".

פירוש החלום:
מכונית בחלום לרוב קשורה לדרך שלנו בחיים והחלום מתחיל בכך שאת נכנסת למוסך כדי לתקן את הרכב. עד לכאן הפירוש שלך יחסית פשוט ונראה שהחלום מנסה להראות שיש לך בעיה בתחום מסוים בחייך, שאת מודעת לה ועובדת כדי לתקן אותה. סביר להניח שאם עוד לא פנית לעזרה מקצועית, את לפחות יודעת איך לטפל בבעיה ולמי לפנות.

אולם, כאן העניינים מתחילים להסתבך כיוון שבמקום לקבל עזרה – יש תחושה של איום, הפרעות וקשיים, שבסופם לא רק שהכול עולה באש, אלא שאת מרגישה רדופה. נסי לחשוב היכן את אמורה לקבל עזרה בחיים ובמקום לקבל אותה, את מרגישה מאוימת. האם את חוששת מהעזרה אותה את אמורה לקבל? אולי את חוששת לא מסוג העזרה אותה את רוצה לקבל, אלא מהאדם הספציפי אליו את רוצה לפנות. אולי כבר פנית לקבל עזרה ואת חוששת שהאדם אליו פנית אינו נכון, או שהמידע אותו את שוקלת לחשוף במסגרת ייעוץ מקצועי למשל, יפגע בך וירדוף אותך? סביר להניח כי החלום מנסה להעלות אל המודע שלך נקודות אלו ולעורר כמה סימני שאלה הקשורים למצבך.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully