וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר קדושתו

14.5.2009 / 13:47

האפיפיור בנדיקטוס ה-16, כצפוי ממפת הלידה שלו, שוב מעורר מהומות. התבוננות במפה מעלה עוד כמה תכונות שכדאי למקטרגיו לאמץ

ביקורו של האפיפיור בנדיקטוס ה 16, מעורר כאן מהומה קטנה. האם בצדק? ראשית, כדאי לזכור שהוא מתרחש בזמן הילוכו האחורי של מרקורי – כשלעצמו כבר ענין לא פשוט. אולם יש סימבוליות מסויימת בביקור הזה שקשורה למרקורי: האפיפיור ניסה לשוות לביקור רצון לפיוס עם העם היהודי בכל מה שקשור לעבר, והוא גם השתמש באמירות מסויימות לצורך זה, שלא נאמרו בעבר, הקושרות את הנצרות עם היהדות בקשר בל ינתק. יש כאן גורמים שטענו שהיה יכול לומר ולעשות יותר לשם כך, אבל עצם האמירה הקשורה לפיוס ולסגירת מעגלים הקשורים לעבר, ממש מתאימה להילוכו האחורי של מרקורי, ללא ספק.

על כס הקדושה יושב איש ענו

מפת הלידה של האפיפיור כשלעצמה, מראה על עומק, יכולת נתינה וכמה קונפליקטים מעניינים. מצד אחד, נוכל למצוא את האופק של האפיפיור במזל דגים: האופק מראה על הדרך שבה אנחנו מצטיירים בעיני העולם, ועל הפרזנטציה האישית שלנו. מזל דגים הוא מזל רוחני, רגשי מאוד ויש אומרים שגם ישו היה שייך למזל הזה.

נפטון שליט הדגים נמצא בבית השישי, בית העבודה והשירות: אין ספק שהאיש – שכזכור יושב בכס האפיפיור - נתפס כאיש של שליחות, שמרגיש הוא נועד לשרת את מאמיניו, מה שאומר – צנוע, שקט, ולא יומרני. לעומת זאת השמש של בנדיקטוס נמצאת במזל טלה, מיקום מאוד ילדותי כשלעצמו, אולם האריה שפותח את הבית השישי, בית השירות, מראה שגם השימוש של השמש כאן הוא לצורך נתינה ושירות. אין ספק שהאיש עצמו עבר תהליך לא קטן של עבודה על האגו ועל עצמו, עד שהגיע למצב שהוא יכול לאפשר לשמש, מיקוד הדברים, להיות במצב שכזה, ועוד במזל טלה. מעניין.

הירח, זה שאמור להקרין את אור השמש האגוצנטרית בדרך כלל, במזל טלה, נמצא במזל בתולה ממול, בבית השביעי, בין הדיאלוג והשותפויות. נראה שעצם העובדה הזו, כבר מראה שלאפיפיור הזה המלה 'דיאלוג' משמעותית יותר אולי מאשר לאפיפיורים אחרים. גם בתולה, באופן הקלאסי, שייך לאותו בית ששי שאני מדבר עליו, בית השירות, ומנסה להתמקד כמה שיותר במלה 'נתינה'. הירח נמצא מול יופיטר כוכב השפע, שנמצא בבית הראשון, ויוצר קונפליקט מסויים בין הצורך של האיש לקבל – הערכה, הערצה, כבוד – לבין הצורך להעניק ולתת, או לכל הפחות להפוך את רצונה של השמש לקבל לנתינה גדולה ורחבת היקף כמה שאפשר.

בראש הכנסייה עומד אדם שמבין תקשורת

מיקומו של מרס, שליט הטלה, קצת מקשה על הצורך הזה להיות פסיבי ולהעניק בלבד: הוא נמצא במזל תאומים האינטליגנטי והופך את האיש לתקשורתי מאוד, ומאוד מודע למדיה על כל גווניה. לא בכדי יוצר מרס זויות פעולה לירח וליופיטר: בכך הוא מראה על איש דינמי, עוצמתי ותקשורתי, שאינו מסתפק בתפקיד המסורתי של אפיפיור ייצוגי ופסיבי, אלא גם משתמש בכוחו של מרס כדי ליזום וליצור פעולות שיוציאו לפועל את משנתו ואת מה שהוא מאמין בו, ולא ישאירו אותו רק כבובה סימבולית בלבד.

ברם חשוב לזכור שזהו מרס, כוכב אסרטיבי שמדי פעם גם מעורר מהומות קטנות, ולא ונוס הנעימה והפסיבית. ככזה, האפיפיור אכן עלול מדי פעם לגרום לדברים להתרחש באופן אסרטיבי ואפילו אגרסיבי משהו, ואפילו לעורר סערות תקשורתיות שמלוות אותו, אם כי לא בהכרח קשורות אליו. הוא מעורר משהו באנשים שאליהם הוא מנסה להגיע, כי מרס כשלעצמו אינו כוכב קונבנציונלי, אלא יוזם ומעורר דברים באופן ייחודי שהוא מאמין בו, גם אם אחרים אינם רואים זאת כמוהו.

מהמקום הזה ובמבט מעמיק על מפת הלידה של האפיפיור, אני יכול לומר שהאיש בהחלט מנסה להשתמש בהשפעתו כדי להעניק ולתת, אם כי אינו חף גם מצורך להיות במרכז תשומת הלב הציבורית והתקשורתית. כוונתו בעיקרון טובה וגם אם היוזמות שלו – שלעיתים הן חורגות מהנורמה הפסיבית המקובלת – עלולות לעורר אכן מהומה או שתיים, הן בהחלט מגיעות מתוך מקום שמנסה ליזום פעולות שעיקרן נתינה לשם נתינה. במקרה הספציפי הזה – זוהי עשייה שגם אפשר לראות ולהגיב עליה, ולא מחווה ריקה מתוכן, כפי שניסו להציג כאן גורמים מסויימים את ביקורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully