וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר לסילון

ירון שוורץ

12.5.2009 / 0:57

הוא התחיל את דרכו הרוחנית בגיל 8 ונגע בשחקים. פרם ראוות, הגורו שהציע ידע בחינם לכל דורש ועדיין מקטרגיו סופרים לו כל גרוש, מצטרף ללקסיקון

פרם ראוות מגיע לאמריקה

דמיינו שנולדתם לאבא שהיה מורה רוחני גדול. מה זה גדול? ענק! אחד כזה שמיליוני אנשים הלכו בעקבותיו, ואז פתאום הוא נפטר ואין יורש, אין מי שיחליף אותו חוץ ממי? ניחשתם נכון – אתם. כך החלו חייו של פרם ראוות. בשנת 1965 כשהיה בן שמונה, החליף את אביו בתפקיד המורה הרוחני והפך בעצמו למנהיג של מיליונים בהודו.

בגיל 13 פרם ראוות הוזמן להרצות בלונדון ובלוס-אנג'לס והפך לגורו הגלובאלי, הצעיר ביותר כנראה, שידעה ההיסטוריה של הניו-אייג'. נער צעיר היה פרם ראוות, כשמסביבו הוקמה כת בשם 'מיסיון האור האלוהי', אליה הצטרפו אלפי תלמידים ממדינות שונות בעולם. בגיל 16 ראוות כבר התחתן, עם אזרחית אמריקאית כמובן, ובמהרה הפך בעצמו לאזרח אמריקאי לכל דבר.

בעקבות החיים במערב, פרם ראוות החליט להיפרד מהפילוסופיות ההודיות ומדמות הילד-גורו. במקום זאת הוא פיתח תורה אישית בשם 'הידע', שמטרתה השכנת שלום בין בני האדם בעולם: "לדבר אחד לא נתנו בני האדם הזדמנות אף פעם, לשלום... לא העולם זקוק לשלום, אלא בני האדם. כשאנשים ירגישו שלום בפנים, בתוכם, יהיה גם שלום בעולם".

את שיטתו דאג לפרסם ראוות כמעט בכל מדינה ובכל שפה על פני הכדור. נאמניו של ראוות אוהבים להזכיר עד כמה הפופולאריות שלו חוצה כל גבול: 7 מיליון איש כבר שמעו אותו, פעם אחת הוא הרצה בהודו לאוזני שבעים וחמישה אלף איש, ובהזדמנות אחרת, לימד שיעור באינטרנט בהשתתפותם המקוונת של מיליונים נוספים.

לא כולם מפרגנים

אבל, בעורפו של ראוות נושפות גם רוחות אחרות. הכוונה היא לאותו קובץ אנשים שבחר לדקדק בציציותיו של הגורו ולנפנף דווקא במספרים אחרים. לגורו, כך הם אומרים, יש מטוס סילון פרטי בשווי 40 מיליון דולר, שני הליקופטרים בשווי 4.5 מיליון דולר, יאכטה בשווי 7 מיליון דולר ואחוזת מגורים במאליבו, אשר את מחירה לא ניתן לאמוד. ראוות טוען להגנתו כי כל הונו הגיע מהשקעות הנכונות בחברות הנכונות, בעוד הידע אשר הוא מעביר - אינו עולה כסף. יהיו תירוציו באשר יהיו, כנראה שבכל הנוגע למורים רוחניים, סוגיית הכסף לא תיפטר לעולם. ועדיין, רובנו יכולים להעיד כי באופן אינסטינקטיבי היינו מצפים מגורו, בכל זאת, להיות קצת יותר צנוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully