וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין הנץ

אורלי נירן-יהלום

9.5.2009 / 0:42

הנץ מסמל את יכולת הראיה הממוקדת, הרחבה והעל-חושית. אם העוף חד המבט חג מעליכם - התמונה עתידה להתבהר

הנץ הוא עוף דורס מסדרת טורפי היום. ישנם כ-47 סוגי נצים, וכחמישה מהם ניתן לראות בארץ. הנץ ידוע בראייתו המצוינת, אשר טובה יותר מראייתו של האדם פי שמונה - הנץ יכול לראות ממרחק 80 מטרים חפץ בגודל של סנטימטר אחד בלבד. כאשר אנו מתייחסים לראיה הפיזית, אנו בדרך כלל מתייחסים למושג מיקוד. ראיה בהירה נובעת מתוך התמקדות במטרה, בפרט זה או אחר. מתוך כל הפרטים הקיימים, הנץ ממעופו בשמיים יכול להתמקד בחיה שברצונו לטרוף. הוא רואה אותה בבהירות ועט עליה. סגולת הנץ מלמדת אותנו שכדי להשיג מטרות בחיים עלינו לראותן ולהגדירן בבהירות.

ראיה פיזית ועל-חושית

טוטם הנץ נושא סגולות של עוצמה, קסם וקבלת מסרים. אם נסק הנץ וחג במעופו כמלווה את נשמתכם, זהו מסר לגבי יכולתכם להיפתח ולשים לב לחזיונות ולמסרים שהיקום שולח לכם.
הנץ-הוא סמל לראיה פיזית וגם על חושית. במצריים העתיקה ראו בהורוס האל בעל ראש הנץ סמל לראיה גבוהה. הוא נחשב כאל השמיים והשמש, ולמעשה החליף את האל רע, שהיה אל השמש לפניו.

ראיה נובעת מהתגלות הדברים לאור השמש, מקום מושבו של הנץ בגלגל הסגולות של שבט הסנקה האינדיאני הוא במזרח, המקום בו זורחת השמש מדי בוקר ומאירה את כל שהיה נסתר ונעלם מעיננו באפלולית הלילה. חוש הראיה מאפשר לנו לקלוט את המציאות שמחוץ לנו. זהו אחד הכלים המאפשר לנו התנהלות והישרדות בהוויה הפיזית. כדי לחוות את ההוויה הפיזית ולתפשה באופן המלא ביותר, עלינו להבין שהמושג ראיה אינו מתייחס לראיה הפיזית בלבד, אלא גם לראיה על חושית וליכולת לנתח את מה שאנו רואים באופן הנכון ביותר ובפרספקטיבה הנכונה. הראיה הפיזית משלימה את תחושות הבטן שאנו חווים במקלעת השמש. ראיה היא גם תובנה, או הארה, כשמדובר ב"תפישת המציאות".

היבט נוסף של ראיה שמלמד אותנו הנץ, קשור לקבלת מסרים בחלומות. עבודה אנרגטית עם נוצות של נץ יכולה לסייע לכם לקדם את תחום הראיה העל חושית והבנת המסרים בחלומותיכם.
טוטם הנץ מאפשר להתחבר לחזון ולנבא את העתיד. הוא יעורר בכם את העוצמה הפנימית ואת היצירתיות ללכת בעקבות חזונכם הפנימי.

שער לראיית האמת והנסתר

המושג נץ בעברית קשור למהות של ראיה. כאשר אנו אומרים: "ניצנים הנצו" - כלומר נראו. ניצנים הם השלב הראשוני בו אנו רואים רעיון או פרח או כל דבר שהוא בתהליך של צמיחה. ביטוי למשהו שהיה בחזקת פוטנציאל נסתר, ונפתח ונראה על פני השטח. זהו הנץ - מביא לידי ביטוי את התגלמות הבריאה.

הנץ מסמל כאמור גם יכולת ראיה על טבעית, המאפשרת קריאה ופרוש נכון של מסרי היקום סביבנו. למעשה היקום שאנו חיים בו מהווה מערכת של מסרים, המאפשרת לנו לראות בבהירות את הדרך. לכן, בתרבויות מסוימות ראו בנץ את שליח האלים. איכות הנץ מלמדת אותנו שיעור בהתבוננות. אנשי הנץ מודעים לסימנים ומשום כך, מוטלת על כתפיהם אחריות לדבוק בראיה רחבה יותר של אירועי חייהם והבנה של ייעודם. נתיב החיים דורש מאנשי הנץ לב אמיץ והתבוננות מעמיקה. הנץ פותח לנו תמיד שער לראיית האמת.

לפעמים נדרש מאתנו אומץ כדי להסכים לראות את האמת ולהודות בה. אך ראיית האמת תמיד מביאה ריפוי גדול. כיוון שהנצים חיים כ-14 שנה בטבע, מוצא טד אנדרוס בספרו "שפת החיות" קשר בין הנץ וקלף מספר 14 מתוך קלפי הטארוט. קלף המתינות. בעיני בא לידי ביטוי הקשר בין הנץ וסגולת המתינות באיכות הראיה, המאפשרת לראות את אירועי חיינו בפרספקטיבה הנכונה ולהגיע למסקנות מנקודת מבט גבוהה יותר ופחות שיפוטית.

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) היא מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
  • עוד באותו נושא:
  • נץ
  • טוטם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully