וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנג וגמרנו

ירון שוורץ

5.5.2009 / 21:18

הפנג שווי, במקור תורה סינית עתיקה שמאגדת את האנרגיה הקוסמית, היא היום בעיקר חומר קפיטליסטי ביד היוצר

פנג שווי

ההיסטוריה הסינית מספרת כי עוד לפני שלושת אלפים שנה שימשה הפנג-שווי כשיטה לארגון אנרגטי של אזורי המחייה. הכרת חמשת האלמנטים: העץ, האש, האדמה, המתכת והמים בשילוב פענוח מצב הכוכבים בשמיים יצרו סביבת קיום ייחודית שהתאפיינה בזרימה בלתי פוסקת של צ'י, אנרגיית החיים. הקיסרים ששלטו על סין באותה תקופה טיפחו את הפנג-שווי וראו בו חלק בלתי נפרד מהמדע הסיני הקדום.

המערביזציה של התורה

אלפי שנים לאחר מכן, לקראת סופה של המאה השמונה-עשרה הגיעו מהגרים סינים לארצות הברית וחשפו בפני המערב לראשונה את הפנג-שווי. השיטה חלחלה לאיטה לתוך התרבות המערבית כשהיא סוחפת אחריה בעיקר אדריכלים. אלו ניסו ליישמה בוילות פאר, משרדי יוקרה, ואפילו בגורדי שחקים שהחלו אז להיבנות.

אחר כך, במאה העשרים, תהליך המערביזציה שעברו תורות מזרחיות רבות, סחף גם את הפנג-שווי. נאמני התורה זנחו את חיבתם לאנרגיה ופנו להרוויח כסף. מאז, תעשיית הפנג-שווי יודעת להציע אין-סוף מוצרים כמו קריסטלים, וילונות, מזרקות מים, חלוקי נחל מעוצבים וגם כמובן מבחר עצום של יועצים ומומחים, אשר ישמחו להסביר, למרבה במחיר, מדוע מיקום המיטה בצד הדרום מערבי של חדר השינה יביא בוודאי לעלייה חדה באיכות יחסי המין.

מקטרגי הפנג-שווי טוענים כי בצורתו העכשווית, אין בו כל תועלת. האנרגיה הקוסמית שהתגלמה בו אבדה וכיום הוא מאגד בחובו אוסף של אלמנטים פשטניים, שלכל היותר מכסים על נזקי עיצוב קלוקל.

באופן מעורר תמיהה, גם בסין עצמה כמעט ולא ניתן למצוא את הפנג-שווי. מאז המהפכה התרבותית של אמצע המאה העשרים, הוצא הפנג-שווי מחוץ לחוק ונחשב כלא יותר מאמונה תפלה, אשר באשמתה עלולים העוסקים בה להישלח לחינוך מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully