וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוק בנשמה

לילה בן-הרוש

5.5.2009 / 0:09

במקום לקבור רגשות ולחכות שהגוף יצעק – אושו מציע להעלות הכל לרמה המודעת ולהיפטר ממה שמיותר. על שיטת הריבלנסינג

חווית החיים בעולם המערבי היינה תובענית ומלחיצה. תוסיפו על זה טראומות שהודחקו במהלך השנים ותקבלו גוף שאוצר בתוכו מגוון של רגשות שלא באו לידי ביטוי. הרגשות האלו מודחקים בצורה כל כך חזקה, שהם מפריעים למהלך חיינו מבלי שאפילו נהיה מודעים לכך. בשל חוסר זמן לטפל בעצמו או בשל חוסר מודעות כאמור, קורה שהעולם המערבי סובל מתחלואים רבים ומגוונים ואותות המצוקה ניכרים על גופנו. מתי אנחנו מתעוררים? כשמתחיל לכאוב לנו, כשהפצעים שאנחנו סוחבים בתוכנו כל כך מודלקים וכואבים שהגוף שלנו מתחיל לשדר אותות מצוקה. אז אנו מיד רצים לקופת החולים, עוברים סדרה של בדיקות, מקבלים רשימת תרופות, 10 ימים כדורים וזהו - במקרה הטוב - פותרים נקודתית את הבעיה. זה הפתרון שיודעת לספק הרפואה המערבית ולשיטה הזו התרגלנו.

שיטות הטיפול האלטרנטיבי, וביניהן ריבלנסינג, באות מגישה הפוכה. הן רוצות לטפל באדם לפני שהמחלה מתפרצת, לשחרר ולנקות את הגוף מאותם רגשות וכאבים שנכלאו בו אי שם בעבר. מטפל אלטרנטיבי טוב הוא כזה שדואג לשמור באופן יציב ורציף על בריאותו הרגשית והפיזית של המטופל, לאזן בין הגוף והרגש כדי לשמור על המכלול של האדם. ריבלנסינג היא שיטת טיפול אלטרנטיבית שאינה מתיימרת לפתור לנו את הבעיות, אלא להעלות אותם לרמת המודע, לשקף לנו את הדפוסים המוטבעים בגופנו ומשליכים על חיינו, ולעזור לנו לעזור לעצמנו. עבודה עם הגוף יכולה לסייע לאדם להוציא החוצה, באמצעות הטיפול, את כל אותם רגשות ודפוסים שאינם משרתים אותנו יותר וקבורים אי שם עמוק בתת המודע.

מהו ריבלנסינג?

ריבלנסינג היא שיטת טיפול אשר נולדה בבית מדרשו של אושו בפונה וכפי שניתן להבין משמה, מטרתה להחזיר את הגוף והנפש לאיזון הנכון. שיטת הריבלנסינג היא טכניקה מדעית לתרפיית-גוף המבוססת על משנתו של ווילהלם רייך ועומדת על הקשר בין חלקי הגוף לבין המתחים הנפשיים האצורים בהם. לפי תפיסה זו, שחרור מתח פיזי באמצעות עיסוי רקמות עמוק (לפי שיטת רולפינג), שחרור מפרקים ותרגילי נשימה וביו-אנרגיה באזור מסוים בגוף, מביא לתגובה רגשית-נפשית אצל המטופל, ולפי תגובות המטופל ניתן להגביר את מודעותו להיכרות עם עצמו.

במהלך הטיפול לומד המטופל להיות מודע יותר אל הגוף ולכן נוכל בקלות יחסית לגלות מצבים מסוימים שגורמים לנו מתח בחיי היום יום. הטיפול מאפשר לנו לזהות ולהיפרד מהתנהגויות ומדפוסים ישנים שאינם משרתים אותנו יותר, לאמץ ספונטניות ולהזרים אנרגיה מרעננת לחיינו. טיפולי הריבלנסינג מתחילים בעבודה על השכבות החיצוניות שלנו ובכל טיפול חודרות עמוק יותר, לרבדים עמוקים בתת מודע. באופן מסורתי טיפולי הריבלנסינג נעשים בסדרה של עשרה שלבים, אך ניתן לעשות גם טיפולים ממוקדים יותר.

עשרת השלבים בריבלנסינג

סדרת טיפולים אשר מביאה לשינוי מרחיק לכת במערך הדפוסים הפיזיים והנפשיים בגוף.

שלב 1: Opening to Grace
שחרור השכבה הראשונה של השרירים בחזה ובגב. עבודה על אזור החזה, הגב העליון ושרירי הנשימה, משנה את דפוסי הנשימה ומפתחת את היכולת להתחבר לגוף. זוהי תחילת תהליך יישור הגוף והתאמת היציבה לכוח המשיכה. בשלב זה ירגיש המטופל נוכחות מוגברת ואנרגיה זמינה יותר לעשייה.

שלב 2: Being Grounded, Making Friends with Gravity
עבודה על שרירי הרגליים וכפות הרגליים, לחיזוק הקשר בינן לבין האדמה, כשהמטרה היא לכוון את האדם לראות את המציאות כפי שהיא, לחוש ביטחון ויציבות, ולדעת לעמוד על שלנו. החיבור בין כף הרגל לרגל מאפשר זרימה חלקה יותר של אנרגיה מכפות הרגליים לרגליים ולאגן.

שלב 3: How Do I Relate to This World?
שיפור האיזון בין הצד הימני הזכרי, שמייצג אקטיביות ואסרטיביות, לצד הימני הנקבי המייצג רגישות, מה שמביא לאמון, לשחרור פחדים ולספונטניות בחיים.

שלב 4: Control and Devotion
עבודה על פנים הרגליים ורצפת האגן. תחילת עבודה על השכבות הפנימיות של השרירים. טיפול זה קשור למיניות ומסיע בזרימה חופשית ומשוחררת של היכולת לחוות עונג ומיניות.

שלב 5: Finding Your Center
עבודה על מרכז הגוף שרירי הבטן ועבודה עמוקה בגו התחתון, שחרור דפוסים רגשיים המתחבאים בתת מודע, מביאים למטופל את היכולת להיות באינטרקאציה קלה ומשוחררת יותר עם אנשים ומגבירה את היכולת לחוות רגשות באופן טבעי וספונטני.

שלב 6: Finding the Balance Between Holding Back and Being Spontaneous
עיסוי ושחרור שרירי הגב והאגן שבהם אנחנו עוצרים רגשות שאינם באים לידי ביטוי, כגון רגשות במערכות יחסים.

שלב 7: Face Session – Dropping the Mask
עיסוי עמוק של צוואר הלסת שרירי הפנים והעיניים, הפנים שלנו מייצגות את עצמנו בפני העולם. הטיפול יסייע לנו בפתיחת היצירתיות, רגישות הבעה עצמית והזדהות.

שלב 9,8 ו-10: Integration of All
שלבים בהם מעלים את השאלה מה המטופל רוצה לשנות בחייו ומתקבלת החלטה יחד, על סמך 7 הטיפולים שכבר עבר, במה היינו רוצים לייצור טרנספורמציה בחיינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully