וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוק עורבים

אורלי נירן-יהלום

2.4.2009 / 0:03

האינדיאניים קושרים אותו אל הבריאה, אצל הסינים הוא מסמל התבודדות, בתורה מסופר על הקשר בינו לבין אליהו הנביא מחולל הנסים. מהו סוד קסמו של העורב?

העורב בסיפורים ובמיתולוגיות

העורבים מוזכרים ומתוארים בסיפורי אגדות במיתולוגיות רבות. אצל הסינים העורב מסמל התבודדות, במיתולוגיה הסקנדינבית ממלא העורב תפקיד משמעותי כחיית הטוטם של אל הצפון אודין, שהיה עוטה על עצמו מדי פעם את דמות העורב. במסורת הקלטית סימל העורב כוח המקושר לבריאה. החג הקלטי מאבון החל ביום השוויון ב-21 בספטמבר, היום המסמל את לידת החורף, מקושר לעורבים, כיוון שהחל ממועד זה הולכת וגדלה האפלולית על פני אימא אדמה. הלילות הולכים ומתארכים והצבעים השחורים אפורים - צבעי העורב - ממלאים את חיינו.

בתורה מסופר על הקשר בין העורבים לאליהו הנביא, הידוע כמחולל נסים. על פי הסיפור, כאשר היה אליהו הנביא במדבר, האכילו אותו ותמכו בו עורבים. אליהו הנביא נשא את סגולת העורב, הוא היה קוסם מכשף וידע כיצד לנצל את הכוחות היצירתיים ביקום, כדי להפעיל את חוקי הרוח על המימד הפיזי (יכולת לשינוי צורה בפיזי). על כן, היה בכוחו להחזיר לחיים את בנה של האלמנה (בספר מלכים א' פרק י"ז). שמאנים אשר העורב מלווה אותם כחיית טוטם מסוגלים לשנות את גופם לגוף חיה. אליהו הנביא, עלה לשמיים בסערה בגופו הפיזי.

העורב מייצג את החיבור לאור - מקור החיים והארת הצללים. לאנשי העורב יכולת להביא את האור למקומות חשוכים, במערכות יחסים, או כאשר מדובר בתהליך של ריפוי מחלה. כדי להבין את טוטם העורב, עלינו להבין שהצללים הם נקודות התורפה שלנו, אותם דפוסי התנהגות שטמונים במחשכי הנפש ומחכים לאור של אהבה ושל קבלה עצמית, כדי לרככם ולמוססם באופן שיאפשר לעצמנו ריפוי פנימי וגאולה. הילידים האמריקנים מאמינים שכל תהליך ריפוי מלווה על ידי העורב השחור, האחראי לקסמים ונשיאת התפילות לריפוי החולה לעולמות העליונים.

הארה וקסמי הבריאה

טוטם העורב נושא סגולה של הארה. העורב מביא לחייכם את היכולת לממש את פוטנציאל היצירה שלכם וליצור שינוי בעצמכם וביקום. בסיפור הבריאה שאנו מכירים מספר בראשית בפסוק ג' כתוב: " ויאמר אלוהים: יהי אור ויהי אור". כך מתחילה הבריאה. באגדות של שבטי הילידים בצפון אמריקה, נחשב העורב כתומך בחיים ומביא האור לבני האדם. הבאת האור מסמלת את נס הבריאה. בגלל צבעו השחור הבוהק מתקשר העורב למסתורין וללידה מחדש. הילידים האינדיאניים מאמינים שמקור כל הדברים הוא המסתורין הגדול.

הצבע השחור הוא אחד הצבעים המייצגים את צ'קרת הבסיס ובעל איכות של עוצמה, המביאה ליצירת חיים. השחור מייצג את הנשיות, האימהות, הריק, הרחם הנצחי המהווה מקום לידה לכל דבר על פני אימא אדמה. הוא מזכיר לנו לא לשכוח שנסים מתרחשים מדי יום ושקסמי הבריאה הם אין סופיים. צבעו הכחול של העורבני, המשולב בשחור ולבן, מלמד על העוצמה הטמונה ביכולת לחבר בין העולם הרוחני וידע עליון - השמיים, ובין העוצמה הנובעת מקרקוע ומקסמיה של אימא אדמה. טוטם העורבני מסוגל לעורר בנו ידע עתיק וקדום הקשור לשני הרבדים בתוכנו.

אם מלווה אתכם העורב כטוטם, נסו לבחון ביתר עיון את הסגולות הייחודיות לכם. העורב האפור מביא לידי ביטוי את היכולת לאזן את חייכם בין חוקי האדם וחוקי הבריאה, ואת הכוח להיעזר בחוק כדי לשנות מצבים תקועים בחייכם. העורב השחור נושא כוחות של קסמים ויצירה, והעורבני מלמד אתכם שימוש נכון בכוח והעמקה באופן מקצועי ואחראי בבואכם לעורר את העוצמות הרוחניות ולעסוק בנסתר. לכל סוגי העורבים כושר הישרדות מצוין.

טוטם העורב נושא בחובו מתנה של עוצמה יוצאת דופן. הוא מלמד את אלה המחוברים לסגולותיו להשתמש בכוחות הקסם הטמונים בתוכם ולהוציאם מהחושך לאור. טוטם ייחודי זה דורש מכם הבנה לגבי שימוש בכוח, מסירות לייעוד חייכם, אחריות רבה ויושר פנימי גבוה בבואכם להשפיע על אנשים אחרים או להיעזר בחוקי היקום.

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) – מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

  • עוד באותו נושא:
  • עורב
  • טוטם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully