וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיח על חומרה

ניסים אמון

30.4.2009 / 1:57

שני צעדים קדימה, צעד אחורה, נראה שכך מתקדם העולם לעבר מקום רוחני יותר. ועם זאת, התקווה חייה וקיימת, בעיקר באינטרנט

רוחניות אמיתית עשויה להוביל למצב בו יום אחד אתה מתעורר בתוך קן הנמלים הגדול בו חיית תמיד ופתאום מבין שאינך נמלה. לפתע אתה קולט שכל חייך התנהגת כמו נמלה כי האמנת שאתה נמלה, אבל האמת היא שאתה לא וכל מי שסביב - גם הם לא, למרות שרובם אינם מודעים לזה.

שחרור מהשרשרת וחזרה לחשיכה

בהיסטוריה האנושית מלכים וקיסרים רבים גילו שרוחניות אמיתית עלולה להיות דבר מסוכן ואם המגמה הזו תתרחב, הם עלולים לאבד את השליטה בנתיניהם. הקיסרים עשו לרוחניות מחטף ושינו את נתיבה. הם הובילו אותה לאפיקים דתיים ממוסדים ודאגו שהיא לא תפגע ביכולתם לשלוט בהמונים. משאבים גדולים הוקצו לרוחניות מיוחדת לנמלים ומנגנונים הוקמו לתפעל אותה, אבל רוחניות אמיתית אינה זקוקה לדת או למקדשים. רוחניות אמיתית היא להתעורר מסוג של היפנוזה שנכפתה עליך עוד מילדות ולא להוסיף היפנוזה נוספת. דרכו של העולם היא שהורים מהופנטים מחנכים את ילדיהם על בסיס השיטה לפיה הם עצמם גודלו. שרשרת היפנוטית שנמשכת מדור לדור בכל העולם.

איפה אנחנו בכל הסיפור הזה? מהו המקום בו אנו נמצאים היום מבחינה רוחנית? אם נסתכל על ההורים שלנו, לדוגמה, נגיע למסקנה שמצבנו כבר הרבה יותר טוב. אם נביט על ילדינו הקטנים, נגלה שהם ערים וחדים הרבה יותר מכפי שהיינו אנו בגיל הזה. האם יכול להיות שהעולם הולך ונהיה רוחני בקצב מהיר? נראה שכן אבל מוקדם מדי לשמוח. חלקים מהעולם אכן מתעוררים ומתרחשות פריצות דרך לעבר מודעות אנושית נאורה יותר, אך בחלקים אחרים ביקום מעמיקה החשיכה. בארצות-הברית הפציע אור חדש עם הנשיא אובמה והעבודה המבורכת של אקהרט טול, אבל במדינות האיסלאם נשים שבות לעטות על פניהן רעלה ובאפגניסטן לפני כשבועיים התקבל חוק חדש שמתיר לבעל לאנוס את אשתו פעם בארבעה ימים. כמו שכדור הארץ סובב סביב השמש ואור מתחלף בחושך, כך גם הבורות והנאורות.

שוויון בקהילה ותקווה להתעוררות

מהו המקום הרוחני בו אנו נמצאים מבחינה קהילתית? קהילה שבה כולם נותנים כבוד האחד לשני היא קהילה רוחנית: התלמידים למורים והמורים לתלמידים. העניים לעשירים והעשירים לעניים. הזקנים לצעירים והצעירים לזקנים. הילדים להורים וההורים לילדים. כבוד הדדי במקום תלונות, אשמה וביקורת. כבוד הדדי הוא ערך חשוב. בבודהיזם קוראים לזה אופקשה – מידת ההשתוות. רוחניות בקהילה, לפי הערכים הבודהיסטים, היא כשאין שווים יותר ושווים פחות, כשכל אחד מאיתנו הוא יחיד ומיוחד. כשמתחשבים מתוך אכפתיות וחמלה. הדלאי למה אומר את זה כל הזמן וגם רבי עקיבא אמר את זה הרבה לפניו.

איפה אנחנו נמצאים היום מבחינה רוחנית? בנורווגיה חופשת לידה אורכת שנה וחצי. הילדה שלי מתחנכת בבית ספר אנטרופוסופי ובכיתה ב' הם לומדים לסרוג. דברים מאוד יפים קורים בעולם ובהחלט יש התקדמות, אבל נראה שהיא לא מהירה כמו שהיינו רוצים להאמין. לסיום אומר שיש תקווה גדולה לעולם בכל הנוגע לרוחניות ולמרבה הפליאה נהייה חייבים אותה במידה לא מבוטלת לאינטרנט. מקובל אחד אמר לי פעם שהמשיח יבוא על חמור וזהו סוד גדול, כי בהיפוך אותיות הכוונה היא לחומר או חומרה – המשיח ירכב על חומרה של מחשב ולימודי ההתעוררות יהיו נגישים אז לכל ויסחפו את כולם להתעוררות גדולה.

* ניסים אמון: סדנאות באי פארוס ביוון. הכשרת מטפלי טרילותרפיה בת"א. סדנאות לקהל הרחב בבית אורן.

  • עוד באותו נושא:
  • רוחניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully