וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יא ירח מה עשית?

27.4.2009 / 21:58

מה מביא איתו יום ההולדת ה-61 לישראל? איך תיראה השנה הקרובה? מה מראה המפה על עתיד הכלכלה, התקשורת והשלטון?

באסטרולוגיה, יש מושג שנקרא 'מפת יום הולדת' ובו מצב הכוכבים במפת הלידה של אדם או ישות כלשהי בכל יום הולדת. מפת יום ההולדת אמורה להצביע על המגמות שיגיעו בהמשך השנה. ואכן, אפשר לומר על פי מפת יום ההולדת הזו, שזו שנה משמעותית, במיוחד מבחינת המדינה והתפתחותה בשנים הקרובות. אפשר לזהות כאן קונפליקט בסיסי בין שתי מגמות שונות, שעל פניו משלימות זו את זה, ונראה שימשיכו גם בשנה הבאה.

אנרגיה ימנית וחיתוך בבשר החי

האופק המשותף של הצלבת מפת מדינת ישראל עם מצב הכוכבים בחג העצמאות הוא במזל מאזניים, כשבתוך הבית הראשון של מפת המדינה נמצא כוכב פלוטו ששוהה במזל גדי. מיקומו של פלוטו בבית הראשון של מפת המדינה הוא דומיננטי מאוד ובעצם קובע את כיוון הפעולה השנה הזו. הנוכחות הדומיננטית ביותר של השנה הזו היא אנרגיה יצרית, כוחנית. כיוון הפעולה שלה הוא מלחמתי וימני במהותו, כשהצורך החזק הוא בשינוי כיווני פעולה, שינוי דפוסי פעולה והתנהגות, והחלטות שמבוססות על הצורך בצורת חשיבה שונה, אסרטיבית ואפילו אגרסיבית משהו.

את התהליך שמסמל פלוטו, נוכל למצוא גם במקום נוסף: ונוס, שליטת מזל מאזניים, היא גם שליטת האופק, ומיקומה בבית ה-8 במזל שור, הוא ביתו הקלאסי של כוכב פלוטו, שעוסק בעיקר בכל תהליכי ההתחדשות והשינוי שלנו. בבית הזה משהו מת ומשהו חדש נולד, בתהליכי עומק שלעיתים כואבים ולעיתים גם חותכים בבשר החי, שכן שינוי – כל שינוי – מצריך גם עזיבה של דפוסי פעולה קודמים, כדי לפנות מקום לתהליכי צמיחה חדשים. מיקומה של ונוס במזל שור, מראה שנושאי השינוי יהיו בבסיסם קשורים לחומר ולתחום הכלכלי. ואכן, המשבר הכלכלי הוא אישו משמעותי מאוד במפת המדינה השנה, ומיקומה של ונוס מראה על צורך בשינוי מהותי ובסיסי בסדרי עדיפויות, הן בנושאי חומר וכספים והן בנושאי התייחסות רגשית לחיים בכלל.

הצירוף של פלוטו בבית הראשון, וונוס בבית השמיני מראה שהצורך בשינוי מגיע משני כיוונים: הראשון מבחוץ, על ידי פלוטו, שיוצר כנראה סדר עדיפויות חדש של המדינה כולה ושינוי בדפוסי פעולה וחשיבה. השני נמצא בבסיס הדברים, בהסתכלות פנימה על ערכים שהחזיקו את המדינה הזו עד כאן, ובחשיבת עומק שמביאה איתה מסקנות כואבות ובניית דרך חדשה. פלוטו מסמל גם גישה חדשה בנושא החופש האישי. בבית הראשון, הוא עלול ליצור דפוס פעולה צנטרליסטי וריכוזי מאוד, מעין 'האח הגדול שרואה הכל', וביחד עם ונוס שבבית השמיני, ייתכן וכל נושא הכספים ומקורות ההכנסה שלנו (מזל שור) יעבור ממצב של שוק חופשי ובו הכל פתוח כביכול, למקום של בקרה ושליטה ברמות גבוהות, לא באופן גלוי תמיד, אלא ממקום של הסתכלות עומק ובניית סדרי עדיפויות חדשים, על ידי אלה שפלוטו מסמל את שליטתם בנושא. את פלוטו עשויים לסמל טייקונים ואילי הון למיניהם, חברות גדולות וריכוזיות שבהן הבקרה והשליטה הם דבר בסיסי ומהותי, שלטון שכיוון הפעולה שלו הוא כוחני וימני, וצורך חזק לשלוט על בסיסי הפעולה מכל הסוגים ולרכז את הדברים במקום אחד.

ואכן, פלוטו סימל תמיד בשלטונות מסויימים את הצורך בשלטון מרכזי וריכוזי, מה שאומר שהמדינה עוברת השנה תהליך עומק ריכוזי של שליטה הן מבחוץ והן מבפנים, וכמו בכל תהליכים שכאלה – כשחוטבים עצים, נופלים שבבים, בעיקר שבבים שקשורים לצורת השלטון הקודמת, ושלא הצליחו ויצליחו להסתגל לשיטות הפעולה והשליטה החדשות. יתכן והשליטה הזו לא תיראה בתחילה, אולם הצורך שבה יגיע לכל אחד מהמקומות שבהם המדינה הזו מתקשרת עם אזרחיה. זווית הפעולה שיוצר הירח בבית העשירי של המדינה עם פלוטו, מראה על מאבק פנימי וחיצוני בין הצורך להתפתח ולרוץ קדימה עם יזמות חדשות ומעניינות וכלכלה חופשית, לבין הצורך הריכוזי הפנימי לשמור את הקלפים קרוב לכזה, ולשלוט על מקורות ההכנסה ודרך הביטוי מול העולם כולו.

ערפול מטרות ובעיות בתקשורת

מיקומו של כוכב מרס, כוכב הדרייב והעשייה שלנו, אינו קל: גם הוא נמצא בבית השמיני, בית שעיקרו תהליכי שינוי והתחדשות, מיקום ששותפים לו גם ונוס וגם מרקורי השנה. מרס יוצר זווית של עימות עם כוכב נפטון, זווית שעלולה להביא איתה ערפול ובלבול מטרות: במה חשוב להשקיע השנה את האנרגיה היצירתית שלנו? מה בדיוק לעשות כדי לפרוץ קדימה? המיקום הזה עלול להיות מעורפל ולא ברור, ואיתו גם המטרות שבהן כדאי ורצוי להתמקד באופן ישיר.

יופיטר, שליט בית התקשורת שנפתח במזל קשת, נמצא בבית הרביעי של המפה ומראה שהתקשורת האמיתית השנה תהיה במקום הכי פחות תקשורתי כביכול: בבית הקשור לבית ולמשפחה, למקום העמוק ביותר של בסיסי הפעולה שלנו, והיא מופנית יותר כלפי פנים מאשר כלפי חוץ. בעייה נוספת מבחינת התקשורת בארץ נוכל לראות בזווית הפעולה בין סטורן הנוקשה והריכוזי שנמצא בבית ה-11 של המדינה, הקשור למוסדות וארגונים, לבין מרקורי כוכב התקשורת שנמצא בבית השמיני של המפה. המיקום הזה מראה שלתקשורת לא יהיו כאן חיים קלים השנה. מיקומו של סטורן מראה גם הוא בעקיפין על צורך ריכוזי של השלטון בשליטה על מה שקורה, ועם הזווית שסטורן יוצר עם מרקורי – גם בסכנה של צנזורה, גלויה או סמויה, על התקשורת בכלל.

מיקומו של מרקורי בבית השמיני מראה שגם התקשורת השנה במדינה עוברת תהליך מסויים של שינוי, הן בסדרי העדיפויות והן ביכולת הביטוי. זווית הפעולה עם סטורן מראה גם על מאבק בין שתי מגמות שיבוא לביטוי באופן גלוי: הצורך לתקשר ולהוציא הכל החוצה, מול הצורך להשאיר דברים מאחורי הקלעים, ולכבול את ידי התקשורת החופשית על ידי מנגנונים לא קלים שעיקרם – רשמי, כיון שבאופן עקרוני סטורן מסמל בעיקר את המימסד, ואת הבקרה שהוא זקוק לה על מה שקורה. גם נושאים הקשורים למוסדות ומפעלים במדינה עלולים להימצא השנה תחת ביקורת ופיקוח, ותחת הצורך להיות בשליטה של מי שבאמת קובע כאן את המדיניות, ואת רוח הדברים.

אישה באופק, אמביציה בשחקים ואופוזיציה בבקרה

בגדול יש חיובי, ולא מעט במפה הזאת. הירח שוהה עכשיו בבית העשירי של מפת המדינה. הירח מייצג בדרך כלל נשים (האמנם יש מצב לחילופי שלטון? לא כדאי לפסול אפשרות שכזו, ואולי זה מראה על השליטה הפנימית של אשה מאחורי הקלעים?), כשהכיוון הכללי הוא – קדימה. אפשר לומר שהירח נמצא במקום הדינמי ביותר שהוא יכול להיות, עם הפנים החוצה לעולם, ניגוד לונוס שנמצאת מתחת לפני השטח, ועוסקת בתהליך ההתחדשות הפנימית של השנה הזו.

הירח יוצר זווית של עימות עם כוכב יופיטר שנמצא ממול בבית הרביעי, בית הבסיס והתשתיות, מה שאומר שדווקא בבסיס הפעולה של המדינה מתרחש לו משהו טוב, שעובר גם הוא שינוי מסויים. הזווית הזו היא אחת הזוויות היותר אמביציוזיות שיש, והיא מראה על יכולת להרים את הכפפה ולרוץ קדימה עם צורך חזק להתפתחות אישית ומקצועית. זה אומר שזו עשויה להיות בסך הכל אחת השנים האמביציוזיות ביותר שיהיו לנו, כשמצד שני – מתרחש לו תהליך השינוי העמוק מבחינת יחסים והתייחסויות לצד הכלכלי והאישי.

מיקומה של הצמידות בין השמש ואורנוס בבית השביעי, עשוי להראות על מיקומה של האופוזיציה במדינה. זהו מיקום ביקורתי ולא קל, עם לא מעט שינויים וזעזועים, כעסים ומניפולציות, בעיקר כשהמיקום הזה נמצא מול האופק של מפת המדינה, יוצר דיאלוג לא קל עם השלטון ועם מי שנמצא ממול. אולם העימות אינו חזיתי. אין פה עימות אמיתי, מכיון שאין זוויות של עימות. זוויות הרמוניות שיוצרים השמש ואורנוס עם הכוכבים יופיטר וסטורן, מראים שיש מהפכה שקטה מאחורי הקלעים, היא מתרחשת ללא זעזועים מיוחדים ויוצרת פה בעצם שני מחנות בעלי כיוון פעולה שונה, אוריינטציה שונה, ובעיקר – צורך בשינוי שמתרחש לו בעיקר מול מי שנמצא ממול, ומול החזית הפלוטונית שנמצאת בבית הראשון.

במבט כולל – זו אחת השנים היותר משמעותיות מבחינת המדינה, הצופנת בחובה קביעת דרכי הפעולה לשנים הקרובות בכלל. נקווה כולנו שהתהליכים האלה יהיו פחות כואבים ויותר יעילים, ושאת התוצאות שלהם נוכל לראות כבר בשנה הבאה עלינו לטובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully