וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל באפלו

אורלי נירן-יהלום

24.4.2009 / 0:33

הוא נחשב לחיה מקודשת, מסמל איזון פנימי ומביא עימו שפע. תנו לבאפלו להוביל אתכם בדרך של שלום

הבאפלו (ביזון, תאו) הוא בעל חיים ממשפחת הפרים. הבאפלו הם בעלי החיים הגדולים ביותר על פני אימא אדמה בצפון אמריקה, כבדים וחזקים ובעלי פרווה עבה וארוכה באזור השכמות. בארץ ניתן לראות את הביזון בצפון. התאו האפריקני שאנו רואים בשמורת החולה ובשמורת עין אפק, שונה מהבאפלו האמריקאי. הפרווה שלו דקה יותר ושחורה, ומראהו שונה. ביער האיילים ליד מושב אודם שבגולן, תוכלו לראות תאו אפריקני וגם באפלו אמריקאי.

בארצות הברית נמצא היום הבאפלו בסכנת הכחדה, זאת כתוצאה מצייד ומחיקת אלפי עדרים - חלק מדרכו של האדם הלבן לפגוע בילידים האמריקנים, עבורם היוו עדרי הבאפלו מקור מחיה. כיום מנוהלים בארצות הברית פרוייקטים לשימור עדרי הבאפלו ולהשבתם לטבע בשמורות.

הבאפלו: מקור שפע טבעי

הבאפלו נחשב לחיה מקודשת עבור האינדיאנים. קדושה זו קשורה בסגולת הבאפלו - שפע. עדרי הבאפלו היו מקור הישרדות לילידים האמריקנים. כאשר שמעו את העדרים מתקרבים, הם ידעו שתפילותיהם נענו. הבאפלו היווה עבורם מקור לשפע בלתי נדלה, מהבשר ועד לקרניים, כולל הגידים, הפרווה ואפילו פרסות לייצור דבק. הילידים האמריקנים היו אסירי תודה לרוח הגדולה על מתנת הבאפלו ומעולם לא הרגו בחיות רק לשם ההרג. ההבנה שהחיה המדהימה זו נותנת את עצמה כדי שבני האדם ישרדו – זו היוותה עבור הילידים האמריקנים חלק מדרך חיים של חיבור לטבע ושל שמירה על משאביה של אימא אדמה.

הבנת מהות השפע קשורה לנתינה, לתמיכה ולשלום פנימי. זוהי מהות החיים על פני אימא אדמה. הפלנטה עליה אנו חיים היא פלנטה של שפע. אימא אדמה תמיד נמצאת עבורנו כמקור הזנה ותמיכה. אם הופיע טוטם הבאפלו עצום המידות בנתיב חייכם, זהו אות שאתם נדרשים להעמיק את שורשי הקשר שלכם עם אימא אדמה. הבאפלו נושא תדר של חופש לנשמה, של חיבור לטבע ושל מחויבות לחיים של איזון עם אימא אדמה. הוא גם מביא עמו מסר לשפע המצפה לכם ומלמד ששפע תמיד מגיע מתוך קלות, יצירה ושמחה.

אם אתם חווים בחייכם חוסר בשפע בתחום מסוים, דעו שהאיזון הופר. אולי שכחתם להודות לרוחות החיות המלוות אתכם ולאימא אדמה, על כל השפע שכבר קיים ברגע זה בחייכם. הבאפלו מביא עמו שפע עבור כולם. הוא סמל לתמיכה המגיעה ממקום של עוצמה פנימית ושל יכולת לחלוק את סגולותינו ואת השפע שלנו עם אחרים.

אלו שזכו בכבוד של ליווי הבאפלו, מחויבים ללכת בנתיב המקודש בעקבות ייעודם, ולא לשכוח להלל ולשבח ולהודות על חכמת הבריאה. בגלגל הסגולות של שבט הסנקה האינדיאני נמצא הבאפלו בצפון, במקום המייצג את המורה הרוחני, ריפוי והכרת תודה - זהו מקומם של הזקנים לימודי הניסיון.

סמל לאיזון פנימי, לאמונה ולשלום

הזקנים שבעי הקרבות הכמהים לשלום ואחווה, יודעים שמלחמות בין אומות או שבטים נובעות ממלחמה פנימית בליבותיהם של אנשים. אלה החווים את דרך השלווה, הנובעת מאיזון פנימי בין הראש ללב, בין ההיגיון לרגש, בין הנשי הרך והמעודן לגברי התוקפני, לא יישאו עיניהם למלחמה.
כיוון שלכל סכסוך יש גשר של חיבור המאפשר הבנה. הבאפלו הוא סמל לשפע ששורשיו באיזון פנימי, איזון במקורות השפע, דאגה לזולת, שלום ושלווה.

אגדות רבות נארגו בשבטי הילידים האמריקנים סביב סגולת השפע של הבאפלו. הידועות יותר שבהן מספרות על דמותה המופלאה של אשת הבאפלו, שהביאה לבני האדם את מנחת מקטרת השלום. המקטרת בנויה משני חלקים התומכים זה בזה: חלק דמוי קערה המכיל את הטבק ומסמל את האיכות הנשית, הרחם; והקנה, דרכו שואפים, מסמל את ההיבט הגברי החודר לתוך המהות הנשית כדי לזרוע בתוכה חיים חדשים.

היבט נוסף של השלום הוא יכולתנו להכיל ולכבד את כל בני האדם סביבנו ואת זכותם לחיים שלווים. היבט זה מסמל את היכולת לקבל את השונה מאתנו, כמו גם את כל החלקים באישיותנו, ולאפשר להם להיות ולהביע את עצמם בכבוד. הנתינה והדאגה לזולת באה לידי ביטוי במציאות, בנתינה לטובת הזולת, ברקימת תוכניות מועילות ובהכנסת אורחים. התאו מזכיר לנו להישאר עם הרגליים על הקרקע בכל תחום או פרוייקט חדש בו אנו מתחילים. הוא גם מלמד אותנו לבחור תמיד בדרך הקלה - כאשר חוסמים את דרכו מכשולים, הוא מפנה את הנתיב בעזרת ראשו, מסתמך על הבינה (ידע פנימי) הנתמכת על ידי אמונה.

האמונה היא ביטוי לאומץ נשי, המאפשר לנו התקדמות בחיים. אמונה מבוססת על הידיעה, שכאשר אנו פועלים, בכל נושא, מתוך חשיבה על טובת הכלל ומתוך הקשבה לרוח הגדולה, משאלות לבנו יתגשמו. סגולת הבאפלו היא משיכת שפע באמצעות תפילה ופעולה נכונה. טוטם הבאפלו מחבר אותנו להיבטים הרוחניים של הוויה גבוהה יותר, דרך חיבור לטבע ותפילה. התפילה מביאה לידי ביטוי הרמוניה ואיזון בין הלב לראש.

סדנה לחג המסכות השמאני

ביום ששי ה-1 למאי (חג המסכות השמאני) אורלי נירן יהלום ויוסי יהלום, מקיימים סדנה ייחודית של נגיעה בשקט דרך הקשבה לקצב של אמא אדמה ולירוק - שפרושו נשימה.

מטרת הסדנה: בהירות פנימית, שתאפשר חיבור לעוצמה מחודשת דרך ויתור על המסכה.

הסדנה מתקיימת ביער באזור קרית טבעון, בין השעות 10:00-14:00.
מחיר הסדנה: 150 ש"ח. מספר המקומות מוגבל, ההרשמה מראש בלבד. טל' להרשמה: 0722333824

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) – מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully