וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבל היופי

שלי זוהר טל

16.4.2009 / 1:09

תחייה פידלר היתה ילדה שמנה ולא מאושרת, עד שיום אחד נתקלה בכתבי הרפואה הטבעונית של הרמב"ם. סודות האסתטיקה הקדומה נתנו מסגרת ותכלית לחייה

תחיה פידלר גדלה כילדה שמנה ולא מאושרת. השומן היה השד שהעיב על שמחת החיים שלה והעכיר את עולמה. הכאב שלא נתן לה שקט ונשמתה שביקשה מזור, הובילו אותה יום אחד ליריד ספרים שנערך בעיר ילדותה ערד, שם הבחינה תחייה באחד מספרי הרמב"ם. אהבה ממבט ראשון, אפשר לקרוא לזה כך. מאותו הרגע לא הפסיקה פידלר לשאוב ידע בתחום הרפואה הטבעונית מבאר חוכמתו של הרמב"ם.

הדיאטה המהפכנית של הרמב"ם

הנערה, שעד אז אכלה מכל הבא ליד כמו רוב בני גילה, הפכה בעקבות מודעות הרמב"ם לטבעונית. מודעות זו הובילה בהמשך לנקודת מפנה נוספת, ממנה החלה מסע ממושך וקסום. מצויידת בטונות של מוטיבציה, אמונה עיוורת כשל סוס עם רטיות, והתמדה בלתי מתפשרת שיושבת על מנוע אמיתי של מצוקה – נתנה פידלר לרמב"ם את המושכות.

לדבריה, הידע החדש הוביל אותה למסלול חיים שמושתת על ניקיון - תהליך שמתחיל בגוף, ובהמשך משפיע על הנפש. זה מתחיל בשתיית אלוורה כחלק מהתפריט היומי וממשיך בספורט אינטנסיבי - אלה ועוד היו מסגרת בריאה ותומכת לקיום התהליך. מלבד אלוורה, כלל התפריט גם לחמים, ממרחים, קינוחים ואין סוף מאכלים מעניינים שלא הותירו מקום ולו קטנטן לרעב מהסוג הישן. התוצאות לא אחרו לבוא.

בתום כשלושה חודשים נשרו מגופה המגושם של פידלר 45 ק"ג ופינו מקום לגוף זעיר ולחזות נחשקת ומלאת חיים. המטמורפוזה עודדה אותה להעביר את הידע האפקטיבי הלאה, כשהקפטן של הספינה הוא לא אחר מאשר "השאיפה לטוהר פנימי והחיבור הטבעי ליופי".

דרום אפריקה ורומן עם הדת

בגיל 20 קיבלה פידלר מקרובי משפחתה שהתגוררו בדרום אפריקה, הצעה לנהל קליניקה רפואית שבבעלותם. הבחורה הצעירה כמובן תפסה את ההזדמנות פידלר בשתי ידיים ובמהלך אותן שנים בדרום אפריקה עברה תהליך נוסף: חזרה בתשובה. היא לקחה שיעורים פרטיים אצל רבנים ולמדה תורה באופן הדוק ושוטף. יחד עם הכלים הניהוליים שרכשה בעבודתה בקליניקה ועם הידע שצברה ממקורות הרמב"ם, נוצר אצל פידלר מיזוג ייחודי של ידע.

כאן מסתיים המסע הדרום אפריקאי, אבל לא השליחות הדתית. פידלר חזרה לארץ והחלה לממש את שליחותה כחוקרת יופי מטעם הרמב"ם, כשהיא מתמקדת ב"גילוי פתרונות בריאותיים ואסתטיים מן הטבע". באחד משיעורי התורה הכירה גם את האיש שברבות הימים הפך לבעלה.

סבל הריקנות וכוח היופי

כעבור כמה שנות זוגיות - לצד קיום מצוות, עשיית מעשים טובים ללא הרף ונתינה בלתי פוסקת לנזקקים - חוותה פידלר חוסר ביטוי פנימי וחיצוני בתוך העולם הדתי בו היא חיה. הביטול העצמי עבור מישהי שיופי הוא מקור הכח שחיבר אותה מחדש לחיים, הרגיש כסוג של מוות קליני: "הרגשתי עייפה רגשית ונפשית בקיום המצוות, וחוסר שלמות פנימית בעולם הדתי", היא מסבירה. "התחושה היא שהדת הסיחה את דעתי מתחייה".

התחושה הזו הובילה להתפקחות ובעקבותיה לגירושין. משם הדרך לחזרה בשאלה היתה קצרה וברורה, כשהפעם לוותה ההחלטה בצלילות דעת ובידיעה פנימית שסוף סוף מצאה את מקומה האמיתי בחיים. מאותו הרגע ואילך החלה לרקוח מוצרים כקרמים וסבונים מדבש, פרופוליס ושאר סוגי שמנים קוסמטיים, כשעל התזמורת מנצחת סדרת קרמים מבוססת אלוורה ויוצאת דופן בתוצאותיה המיידייות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פרטים לרציניים

בקרוב מקווה פידלר לפתוח מקום משלה ולמכור לקהל הרחב את מוצר הדגל שלה - "קרם שמן משי" (להלן קש"מ) – ואחרים שהיא מפיקה בעצמה מן הטבע. כמובן שדגמתי עבורכם מן המרקחת והקש"מ מזין את פניה של אמתכם הנאמנה בימים אלה. המימצאים הם שהשם אולי לא נשמע מבטיח אבל המוצר מנצח במבחן התוצאה. אפקט בוטוקס, מגע של משי ותחושה של עור רווי שסוף סוף קיבל מזון הגון. "לא ניתן לזייף שירה של ציפורים, לא ניתן לזייף אהבה ולא ניתן לזייף מיצוי של צמח" – אומרת פידלר והתאים שלי מהנהנים במרץ.

"חתמתי חוזה בין הנשמה שלי לבין אלוהים", מנסה פידלר להסביר את דרכה המפותלת. "עד היום", היא אומרת בחיוך, "אני יודעת שהוא שם למעלה, מחייך אליי שעשיתי את הצעד וחזרתי לתמימות, אבל הפעם עם תעודת הצטיינות".

הפעם לדבריה הצעד לעבר המימוש העצמי מכיל המון קלילות ותשוקה לחיים. להבדיל מאיזושהי חובה מוסרית כלפי מישהו, עתה רק טובת הנשמה שלה והשליחות שמעניינת אותה עומדות לפניה. מחירים, אגב, היא לא רוצה לפרסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully