וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך מצריים

אורלי נירן יהלום

13.4.2009 / 23:12

האריה הוא בן לוויה כריזמטי ויצירתי, אסרטיבי ורב יכולות: מריפוי עד קבלת החלטות, מאינטואיציה ועד כושר הנהגה

אריות קיימים בשני מקומות בעולם כיום, באפריקה והתת מין הקטן יותר - האריה האסייתי – בהודו, שנמצא בסכנת הכחדה חמורה (פחות מ-300 ממנו שרדו בטבע ובשמורות). בארץ היו בעבר אריות, אך האריה האחרון נצוד בתקופת מסעות הצלב לפני כ-800 שנה.

אורך אריה בוגר כ-2.7 מטרים וגובה כתפיו 1.2 מטרים, משקלו יכול להגיע ל-260 ק"ג. האריות מעדיפים שטחי מחיה כגון חורשים, סוואנות או אזורים סלעיים. האריה הוא טורף החי בלהקה ובכך הוא שונה משאר החתולים. למרות שהאריה הוא סמל לעוצמה, אומץ לב וגבורה, האריות מעדיפים להימנע מעימותים. האריה אינו נאבק לשם המאבק, אלא אם עליו להגן על בני עדתו מפני אויבים.

יש הטוענים שהאריה אינו מלכותי, כיוון שהוא מסתמך על הלביאות היוצאות לצוד, בזמן שהוא עצמו נח ושומר בעיקר על הכסא - כלומר על הטריטוריה שלו מפני פולשים (זכרים אחרים). טענה זו אינה מדויקת, כיוון שכאשר מדובר בצייד חיות גדולות יותר כמו תאו, משתתף גם הזכר בציד. מעבר לכך תפקידו העיקרי להגן על הלהקה מפני מסיגי גבול וטורפים. אריה זכר המביס אריה בעל להקה, נוהג להרוג את הגורים בלהקה כדי לגרום לנקבות להתייחם ולהזדווג עמו. הריגת הגורים של הזכר המובס כנראה גם נועדת להבטיח כי הגנים של אריה צעיר וחזק יותר (שלו) יעברו לדור הבא.

האריה: טוטם הממלכה המצרית

בכל זאת, ואולי דווקא בגלל תכונותיו אלו, אין ספק שהוא מלך ולא היה מתאים ממנו לייצוג הממלכה המצרית מלאת העוצמה. עלינו לזכור שהמלך במצריים העתיקה היה שליט כל יכול, בגדר אל. מצריים העתיקה הייתה ממלכה המונהגת על ידי מלכים מהשושלת הפרעונית, ששלטו בידע של ריפוי, כישוף ויצירת מציאות שונה. ידע עתיק זה שמקורו ביבשות העתיקות למוריה ואטלנטיס, נתון היה בידיהם של הפרעונים והכוהנים בלבד ונלמד במקדשים.

האריה נושא את תדר האש בכל מהותו. סגולת האריה היא מוחצנות, כוח, אומץ, כריזמה וגם אגו. הוא סמל להגשמה, ליצירתיות ולביטוי אישי. צבעו הזהוב של האריה והרעמה המלכותית המזכירה את קרני השמש, סימלו בעיני המצרים את הביטוי לכוחו האדיר של ר?ע (ידוע גם כר?ע), אל השמש במיתולוגיה המצרית. רע היה אחד האלים הקדומים ביותר במיתולוגיה המצרית העתיקה. בהמשך שונה שמו לאתון ובשנים מאוחרות יותר להורוס בעל ראש הנץ.

הספינקס הוא יצור אגדי המשלב גוף של אריה וראש של אדם. לא כל אדם כמובן, אלא פרעה, נציגו של אל השמש בכבודו ובעצמו עלי אדמות - בעיני המצרים הקדומים. המפורסם מבין פסלי הספינקס נמצא בגיזה שבגדה המערבית של הנילוס ונחשב לשומר הסודות המקודשים של מצריים העתיקה. ככל הנראה, ראשו עוצב בדמותו של פרעה חפרע (אם כי יש לגבי זהותו חילוקי דעות). הספינקס נוצר מגילוף של אבן גיר. אורכו 57 מטרים, רוחבו 6 מטרים, וגובהו כ-20 מטרים, דבר ההופך אותו לפסל הגדול בעולם המגולף מאבן יחידה. הספינקס ממוקם על הגדה המערבית של נהר הנילוס, בתוך מתחם הפירמידות בגיזה, בסמוך לפירמידות ושרידים אחרים ממצרים העתיקה. הוא פונה מזרחה לכיוון בו זורחת השמש מדי בוקר ולרגליו מקדש עתיק לאל השמש רע, המכיל ידע מקודש. הספינקס הוא סמל לעוצמה וללידתה המחודשת של ממלכת השמש העולה. הוא תמיד מתואר באותה תנוחה של מנוחה: שלווה ערנית, עשוי כמקשה אחת ללא חללים, מישיר מבטו ומודע לכוחו האין סופי.

בן לוויה מחייב

טוטם האריה משרה אנרגיות וכריזמה המאפשרים לכשף ולשלוט בהמונים. כן, בהחלט ניתן ללמוד ממנו על הנהגה של קבוצה, קבלת החלטות, אסרטיביות ותקיפות. לא "סחבק", מנהיג. טוטם האריה מלמד אותנו לנצל את הכוחות היצירתיים המצויים בתוכנו וללדת רעיונות חדשים. להתחבר לאינטואיציות ולצד הנשי, לנצל כמו הספינקס סודות עתיקים כדי לברוא את עצמנו כל יום מחדש.

צבעו הזהוב של האריה מזכיר לנו את התדר המרפא של הזהב המכיל את הזיכרון של האור ואת מהותנו האמיתית. תדר זה נמצא בכל דבר הקיים על פני אמא אדמה. טוטם האריה דורש מאלו אליהם הוא בחר להתלוות, הדרת כבוד והכרה ביכולתם להנהיג. טוטם האריה מזמין אתכם לתרום יותר לקהילה בה אתם חיים, כמו הספינקס המסמל את השליט העליון שמחויבותו הראשונה היא להגן ולדאוג לרווחת הממלכה.

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) היא מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully