וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראנס לחג

לילה בן הרוש

13.4.2009 / 0:53

היכרות על קצה המזלג עם סצינת הטראנס האורגני ועם אמיר יעקובי, מייסד ה"טרייבל דאנס". מי שרוצה – מוזמן לפגוש אותם מקרוב

אנחנו לא מדברים על קטיף עגבניות תזזיתי וגם לא על טיפול הילינג מהפכני – טראנס אורגני הוא קודם כל טראנס ורק אחר-כך אורגני. למי שמצוי בהווי הסצינה של השנים האחרונות, השמות לא יהיו זרים: סיימון מולובי הוא נגן דיג'ירדו שחורך רחבות ברחבי העולם, אמיר יעקובי הוא יוצר ומתופף ב"טרייבל דאנס", הרכב מקומי מצליח. לטובת מי שטרם ערך היכרות עם הסצינה – נתחיל מהתחלה.

מהו, בשם הסקאזי, טראנס אורגני?

בשנים האחרונות מתפתחת תופעה חדשה בתחום המוזיקה והריקוד: מוזיקת טראנס אורגני, המכונה גם טראנס לייב. מדובר בעצם בתחייה של הטראנס השבטי הקדום, חוויה חזקה ומרגשת של ריקוד סוחף ומופלא.

מבחינה מוזיקלית, כלים אקוסטיים (כלי הקשה ונשיפה) הם שתופסים את התפקיד המרכזי ביצירת הקצב, תפקיד שהיה שמור בשנים האחרונות בעיקר לאמצעים האלקטרוניים.

מיהו או מיהם "טרייבל דאנס"?

אמיר יעקובי, מייסד ה"טרייבל דאנס" מספר באתר שלו:
קיימות עדויות ששבטים במקומות שונים כגון אפריקה, מרוקו, שבטים סופיים ואינדיאנים משתמשים עד היום בטכניקת טראנס (כניסה למצב תודעה גבוה יותר), למטרות ריפוי עמוק ושחרור. הפעם הראשונה שחוויתי את הטראנס השיבטי היתה כשטיילתי באפריקה. נקלעתי שם למעין מסיבה שנערכה בין שני כפרים מרוחקים בזמביה. המפגש כלל קבוצת מתופפים, כעשרה לערך, קבוצה אחרת של אנשים שרים ומוחאים כפיים, מדורה גדולה וקבוצה של חמישה עשר נשים וגברים רוקדים מסביבה. מאחר ואת תשומת לבי כמתופף משכו המתופפים, לקח לי זמן לראות מה קורה באמת לקבוצת הרקדנים, מה עובר עליהם ואיפה הם נמצאים. כולם היו שם רק כדי להכניס אותם לטראנס. קיבלתי מתנה לחוות את אחד הטקסים היותר עתיקים בעולם - רמת שחרור שאין לתאר - החל מקפיצות באוויר, שכיבה על האדמה, עוויתות, צחוק אדיר לא מוסבר, ועד לישיבה מסוגרת.

מתוך החוויה הזאת כנראה, יעקובי מגיע לתובנה הבאה:
אין דרך אחת נכונה להיכנס לטראנס – בישיבה, בשכיבה, בעמידה, עם העיניים פתוחות או עצומות, העיקר לנסות לא לחשוב על כלום, לתת לקצב להוביל, וכמובן להשמיע את המוזיקה במערכת טובה ובעיקר חזקה.

"טרייבל דאנס" – ההרכב

"טרייבל דאנס", הרכב הטראנס שייסד אמיר יעקובי, מנגן טראנס אורגני באמצעות כלי נגינה טבעיים: כלי הקשה, תופים רבי עוצמה ודיג'רידו, ללא אמצעים אלקטרונים. הכלים הטבעיים יוצרים מוזיקה שגורמת באופן טבעי לשמחה ומביאה את הקהל למצב תודעתי בו חווים רמות רוגע ושחרור עמוקות.

טרייבל דאנס נולדו לפני שנתיים וחצי וכבשו את הקהל הישראלי. ההופעות שלהם הן מפגש אנושי, בו הקהל והמוסיקאים יוצאים למסע משותף אל מחוזות בלתי ידועים, דרך חוויית ריקוד טוטאלית וסוחפת. מופעי הטרייבל דאנס כבר הפכו לתופעה בתרבות המוסיקה והריקוד בישראל, וסוחפים עשרות אלפי ישראלים שבאים ליהנות מהחוויה המיוחדת הזו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ביום רביעי, מוצאי החג – 15.4.09, יארח אמיר יעקובי מייסד הטרייבל דאנס את סיימון מולובי, המוכר כסאי וחבר בהרכב האוסטרלי Wild Marmalade. סאי הוא מנגני הדיג'ירידו המובילים בעולם, משתף פעולה עם הקרקס הידוע Cirque du soleil ומשתתף דרך קבע בפסטיבלים ומועדונים באוסטרליה, יפן, איביזה ועוד. יעקובי נחשב מתופף פורץ מוסכמות, וזכה לתגובות נלהבות באירופה ובארה"ב. אורח מיוחד: אודי בן כנען (שבע, מטבוחה), המשך מסיבה עם Dj Darwish. חג שמח!

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully