וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולחן האביב

תקופת הפריחה וההתחדשות בפתח וזו העת לנקות את הנתיב הרוחני. למה זה חשוב ואיך זה קשור לכישוף הלבן? קלף הנאהבים - חלק ראשון

נכון, פסח כבר בדרך החוצה. כבר אכלנו את ארוחת החג, שלחנו כרטיסי ברכה, סימסנו לכולם, הכנו תוכניות פעילות לילדים, חלקנו אפילו הצליח לברוח לחופשה קצרה, עוד רגע נחזור לשגרה, אך לפני שהכול יגמר, יש עוד דבר אחד לחשוב עליו - האביב. ממש עכשיו הסתיים החורף ומתחילים תקופה חדשה, תקופה של פריחה והתחדשות. אך לפני שזה קורה, צריך לעשות ניקיון, ואני לא מתכוון לבית שלנו, לרצפות או לארונות. אני מתכוון לנפש, ל"אני" שלנו. עכשיו, לפני שתקופה חדשה מתחילה, אני מזמין אתכם ללמוד כיצד, בסגנון הטארוט, ניתן להסיר את הלכלוך שמפריע לנו, כמו בכל שנה, להתחיל מחדש באמת.

בתהליך ניקיון זה עוסק קלף הנאהבים, אשר מייצג את השיעור הראשון שלומד החניך. בקלף שקדם לקלף זה, קלף הכוהן הגדול, פגש החניך במדריך הרוחני שלו. כעת הוא מקבל ממנו את השיעור הראשון ולומד על חשיבות הנתיב הרוחני.

שיעור ראשון: הנתיב הרוחני

החיים מתחילים ברגע הלידה וצריכים להסתיים ברגע ההארה. כולנו אמורים לעשות את זה - להיות מוארים. בלי גלגולים ובלי תירוצים. אולם לרוב אנו מתים לפני שהספקנו להגיע אל המטרה הנכספת, והסיבה איננה משום ש"הגורל האכזר" לא העניק לנו מספיק הזדמנויות, או שיש כאן איזושהי בדיחה קוסמית, אלא מכיוון שאנו מונעים זאת מעצמנו. חיינו עמוסים במערכות יחסים לא טובות, בחברים לא מתאימים ובעבודות לא נכונות. אנו נוטים לקחת על עצמנו יותר מדי, להתחייב בפני אנשים ולהבטיח הבטחות שגורמות לנו לחוש דאגה, כעס ועוד.

כל גורם הקיים בחיינו הינו הוויה אנרגטית בה אנו הוגים, אפילו לא במודע. מצבור המתחים שאנו אוגרים יוצר בלבול, מסתיר דרכי פעולה ועוצר את ההתפתחות הרוחנית שלנו. כך למשל, אם חבר ביקש מאיתנו לעזור לו בהעברת דירה ואנו הבטחנו כי נגיע, בעצם ההבטחה הנתיב שלנו, העמוס ממילא, מתמלא בעוד הוויה אנרגטית. כמו כן, ככל שיעברו הימים מבלי שביצענו את הפעולה, תשוב ההבטחה להטריד אותנו ואליה כמובן יתווספו רגשות אשם ועוד בעיות שיכבידו על המצפון. ובעצם, אם בכל יום בחודש נבטיח מעין הבטחה שכזו, נגרור עמנו בסיומו 30 הוויות אנרגטיות מעיקות למדי, שמכבידות על הנתיב הרוחני שלנו.

הנתיב הרוחני הוא מעין חלל, חסר מרחב וזמן, המהווה בעצם אותנו, מרגע לידתנו ועד מותנו או עד רגע ההארה בחיינו. הנתיב מכיל את כל ההוויות האנרגטיות שלנו - אלה שהתהוו בנו כעת, אלה שיצרנו בעבר ואלה המחכות לנו בעתיד. ככל שנתיבנו הרוחני יהיה נקי יותר מהוויות טורדניות מיותרות בהווה, כך נהיה רגישים יותר לחוש בהוויות בעלות השלכה על עתידנו ונהיה קשובים יותר לאינטואיציה שלנו.

המסר של קלף הנאהבים

בקלף הנאהבים לומד החניך להכיר בחשיבותו ובקדושתו של הנתיב הרוחני שלו. החניך מבין שכל מחשבה או רעיון שיש מאחוריהם כוונה של ממש, בין אם הם חיוביים או שליליים, פיזיים או רוחניים, הם הוויה אנרגטית הממלאת את נתיבו הרוחני. בנוסף מבין החניך שחייו אינם ברורים לו, מפני שהם מלאים בהפרעות המעסיקות את ההוויה שלו ולכן אין ביכולתו אף לתת משקל ומשמעות להוויות אנרגטיות חיוביות. במקום לבזבז אנרגיה על הוויות מיותרות, יוצא החניך למסע של טיהור חייו ומחשבתו, במהלכו יבחן את מערכות היחסים הקיימות בחייו ואת גישתו לנושאים מרכזיים.

אם שמרנו כראוי על קדושת הנתיב שלנו נוכל לחוש למשל מתי חבר טוב מתכוון לחייג אלינו, וכך אולי נרים את שפופרת הטלפון לחייג אליו בדיוק כאשר הוא עושה זאת. אם למשל גבר קנה לחברה שלו טבעת נישואין ועומד להפתיע אותה, מחשבה זו בעצם מצויה בנתיב הרוחני שלה כהוויה רוחנית. במקרה ואותה אשה תשמור על קדושת הנתיב שלה, תוכל גם היא לחוש באותה הוויה, מאחר והיא חלק ממנה בפועל. לרוב אנו נוהגים לכנות את תחושות הבטן הללו "אינטואיציה" - מהי בעצם אינטואיציה זו? זוהי יכולת שליפה של הוויות מתוך הנתיב הרוחני שלנו. ככל שהנתיב שלנו נקי יותר, אנו חופשיים לחוש בהוויות חיוביות שמכוונות את דרכנו.

שמירה על קדושת הנתיב הרוחני גורמת לכך שהמעבר בין המציאות האנרגטית, אותה אנו חווים דרך הנתיב הרוחני שלנו, למציאות הפיזית, אותה אנו חווים דרך העיניים, יהיה פנוי ויאפשר לנו להיות קשובים להוויות החבויות במציאות האנרגטית ולמסרים העדינים של התוכנית הקוסמית. אגב גם ההתעקשות לשמור ולהיאחז בדברים קיימים מעכבת אותנו, אפילו אם לעיתים הדבר סמוי מן העין. דוגמא טובה לכך תהיה אירוע שבו חברה טובה, שהיא גם שותפה לעסק, מועלת יום אחד בכספי החברה בסכום עתק ונעלמת. הפעילות המיידית שלנו כנראה תכלול תביעה בבית משפט ורדיפה אין סופית אחריה, תוך ניסיון להעניש אותה עד כמה שאפשר. הבעיה הנוצרת היא שבמקום להוציא את ההוויה האנרגטית מהחיים שלנו ולשכוח מהסיפור, אנו בפועל רודפים אחריה עוד ועוד ומחזיקים בה בכוח. נכון, אנו נפסיק סכום נכבד, אולם נרוויח את החירות האנרגטית שלנו.

כישוף שחור וכישוף לבן

כאן המקום לדבר על ההבדלים בין כישוף שחור לכישוף לבן, אשר יבהירו את רעיון ההוויות האנרגטיות. כישוף שחור הוא פעולה בה אנו מתעקשים להכניס בכוח גורם כלשהו אל חיינו. לרוב הגורם אינו מתאים ולצורך כך אנו משתמשים באנרגיה בצורה אלימה ותוקפנית, תוך ביצוע מניפולציות.

לצורך הדוגמא נאמר שמגיעה בחורה למכשף שחור העוסק בתיקשור. המכשף מוקסם מיופייה ומתאהב בה. בעודה מדברת, קם המתקשר ממקומו ובתנועה אגבית תולש שערה מראשה ונעלם למספר דקות. בזמן זה רקח עם השערה שבידו עיני סממיות ודם עטלפים, וביצע כישוף שביקש שהבחורה תתאהב בו. מה קרה כאן? אותו אדם הכניס את הבחורה אל תוך הנתיב הרוחני שלו למרות שכנראה איננה צריכה להיות שם.

הכישוף הלבן, לעומת זאת, הינו תהליך אנרגטי, אשר בסופו יש לנו מספיק אנרגיה כך שכל מה שצריך לקרות, קורה ברגע הנכון ובזמן הנכון. אם אותה בחורה תגיע לדוגמא למכשף לבן והוא יתאהב בה, לא יהיה לו צורך בכל פעולה. כי היא תתאהב בו. הכל בחייו קורה ברגע הנכון ובזמן הנכון, ולכן לא צריך להפעיל שום כוח. תגידו מה החכמה? הרי זה לא כישוף. ובכן, כישוף לבן הוא לא עניין של התכווננות או הישג רגעי, אלא מצב של שליטה בחיינו, המתאפשר בזכות האנרגיה שאותו המכשף הלבן אוגר.

ככל שהגוף האנרגטי שלנו יהיה נקי יותר, כלומר ככל שיהיו בו פחות ופחות הוויות אנרגטיות, נוכל לצבור יותר מאנרגיה זו, התנהלות החיים תהיה ברורה ובהירה, ונוכל להיות קשובים להזדמנויות הנקרות בדרכנו. החדשות הרעות הן שהחיים הם כישוף שחור ובחיי היום יום אנו משתמשים ללא הרף בו. אנו פועלים בדרך זו באופן תמידי והוא קיים בכל רובד בחיינו. מה ההבדל בין אדם הרוקח כישוף כדי שיוכל לסדר לו להיכנס למקום עבודה מבוקש לבין אדם המתקשר לאביו ומבקש שיפעיל עבורו פרוטקציה? אנו משתמשים כל הזמן באמצעים "אלימים" כדי ליצור שינויי בחיינו וזה קיים בכל תחום: אנו מפעילים פרוטקציה בעבודה, מכשפים את בני הזוג בדייטים, מתעקשים לקיים דברים בחיינו למרות שאינם מסתדרים.

החדשות הטובות, וזה העניין, הן שאלו הם החיים ואנו צריכים לנהוג בהם כך, תוך כדי שאנו מודעים ומחכים לשלב בו תהיה לנו מספיק אנרגיה, כדי שהדברים יתרחשו מאליהם וללא מאמץ. איך מתחילים לצבור את אותה האנרגיה? לומדים לא לבזבז אותה. חלק גדול מאנרגיית חיים זו מבוזבזת כיוון שאנו לא שומרים על קדושת הנתיב הרוחני. בערב החג השני ניגש למלאכה ונלמד כיצד לנקות את ההוויות המיותרות ולהקפיד שחיינו יהיו נקיים מכל מה שמיותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully