וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחה מזהה

שלי זוהר טל

10.4.2009 / 0:16

המאמנת הדס מנור, לשעבר עיתונאית בתחומים כלכליים בעיקר, מיצתה את השאלות הנוקבות, אבל לא את המרואיינים. היום היא מאירה להם את הדרך

הדס מנור, עיתונאית עם קילומטראז' מרשים, הספיקה לאייש כמה וכמה משרות בעיתונות הישראלית: כתבת מעריב לבתי הדין הצבאיים בתקופת האינתיפאדה, כתבת פוליטית במעריב, כתבת כלכלית במוסף העסקים של מעריב ובשנים האחרונות, בסופו של אותו מסע עיתונאי שארך כ- 20 שנה, כתבת כלכלית לתחומי תעשייה ועסקים בעיתון הכלכלי גלובס. המיומנות שפיתחה מנור בדייג סיפורים מעניינים ובפיתוחם לכדי ראיונות עומק, הכשירה אותה לאמן אנשים להתפתח מהמקום בו הם נמצאים. וכך בשלב מסויים, לפני שלוש שנים, אפסנה מנור את החכה ההיא בארון ויצאה לדרך חדשה ועצמאית כמאמנת אישית.

בעיני מנור, בסיפור שלה עצמה אין מעבר חד, אין טוויסט מפתיע. מבחינתה היא פשוט העמיקה באותו תחום שממילא עבדה בו שנים: הקשבה לאנשים והפניית שאלות נוקבות, שמאפשרות לראות משהו חדש. רק שכאן, באימון, לא הסקופים מספקים אותה, אלא האנשים עצמם. לדבריה הלהט שאיבדה בעיתונות, מול הסקרנות שפיתחה אל המרואיינים שלה, היו המצפן שכיוון אותה ליעד חדש בחייה.

הדרך לאינטימיות מתחילה בבאפט

עד לרגע המפנה כללה שיגרת חייה פגישות ושיחות עם אנשי עסקים מצליחים בקנה מידה ישראלי ועולמי, החל מאלי הורביץ יו"ר חברת טבע, וכלה באיש העסקים האמריקאי האגדי וורן באפט. אותו ראיון עם וורן באפט היה בשביל מנור הגורלי שבראיונותיה. באותו ראיון הבינה שסקופים זה פאסה ואילו התשוקה להקשיב ולאמן, היא זו שמובילה אותה. למי שלא ראה עיתון כלכלי בכמה שנים האחרונות, באפט רכש לפני כשנתיים ב-4 מיליארד דולר את השליטה בחברה הישראלית "ישקר", שהקימה משפחת וורטהיימר ."גיליתי שמה שהכי עניין אותי באותו ראיון, הוא מי האיש הזה מהותית", מתוודה מנור, "מהו הדבר שמאפשר לו לעשות השקעות שכולם עושים, ולהפיק תוצאות שונות לגמרי, גם ברווחים, אבל בעיקר באמון ובהערכה שהציבור רוכש לו". הראיון, שהיה אמור להסתיים בתום שעתיים בלבד, נמשך הרבה מעבר לכך. זה היה הסימן לבאות.

אימון, לדבריה של הדס, מתחיל בשיחה כנה עם עצמך. נתחיל במשפחה, שמהווה את בסיס הזהות העצמית שלנו מול החיים: את מי אותם בני משפחה פוגשים? מי אנחנו מולם? האם המחוייבות שלי פועלת בהתאם לערכים שלי? מי אני בקריירה? מהו הפער בין מי שאני היום למי שהייתי רוצה להיות? וכן הלאה, כשהבדיקה שמה דגש על מערכות היחסים, סעיף שגם אני אישית קיבלתי לגביו הערה, לאחר ששיתפתי את מנור בגובה האוברדרפט שלי בבנק: "טפלי באוברדרפט, גם בשביל הזוגיות שלך". הקשר, על פי מנור, הוא ישיר ומשליך על כל מערכות החיים, ובעיקר על מערכת היחסים עם האדם הקרוב ביותר אלייך.

המקום החדש והאדם שאני בוחר להיות

מזה 3 שנים מנור עצמה מתאמנת, תהליך אותו היא ממשיכה לפתח ורואה בכך קוד או חובה מוסרית, עבור מי שמאמן אנשים אחרים. "אימון מועיל לכל אדם שמעוניין לחיות את חייו כפי שבאמת חשוב לו לחיות", מבטיחה מנור, ניצוצות בעיניה. הרושם שמקבלים כשיושבים מולה דומה לזה של אישה מאוהבת. היא נותנת תחושה שרק טוב נמצא במקום הלא ידוע הזה שלכולנו כל כך קשה להגיע לשם - "המקום החדש". ההגנות שאנו מפתחים לדבריה כתוצאה מניסיון חיים, שאצל רובנו מכיל למרבה המער כאבים ופגיעות, אותן הגנות אכן משרתות אותנו לתקופה מסויימת, אולם בהמשך הן מטפחות היטב את אותה תקיעות שמתחפשת לאישיות שלנו. רובנו באמת ובתמים מאמינים שכאלה אנחנו.

"כאן", אומרת מנור, "נכנס לתוקף התפקיד שלי כמאמנת, להאיר בפנס את המקומות האלה עבור המתאמנים. המקום של איפה אני נמצא מול מה אני באמת רוצה ומהן האפשרויות העומדות לפניי. נקודת המוצא המתבוננת על החיים ממקום של אפשרויות, ולא של תקיעות, היא זו שמניבה תוצאות".

מבנה האימון לדבריה מתחיל בשיחת היכרות אמיצה, שהמטרה המרכזית שלה היא להכיר את האדם החדש שאני בוחר/ת להיות בעוד שנה או 5 שנים או 20 שנה - את הטווח המאומן בוחר, מתוך ידיעה שלכל חזון יש קילומטראז' משלו. בהמשך השיחה הזאת היא שואלת אותי לשמם של שלושה אנשים שקרובים לחיי, אנשים שאני מאמינה שבאמצעות התפתחות באותו הקשר תתאפשר לי פריצת דרך בחיי האישיים. ממש כמו תרגיל במתמטיקה, היא מתבוננת במשוואה הזאת ומאירה בפנס על הנתונים שחסרים שם כדי להיות האדם שאני בוחרת.

הבדיקה היא רוחבית ולכן מתייחסת גם לאיכות החיים של האדם, כולל תזונה, איכות שינה, מצב בריאותי, יחסים עם כסף, סוג הפעילות הגופנית שהאדם עוסק בה וכולי. רמת התחזוקה האישית של האדם בחייו הינה תשתית האימון.

פרטים לרציניים

מהם סוגי האימונים שאת מקיימת?
תהליך שלם אורך לדבר מנור כחצי שנה וכולל 24 שיחות. "ההתחייבות שלעצמה מאפשרת להגיע רחוק". יש גם טיפול נקודתי, לרוב זהו אימון הכנה למעמדים מלחיצים, כמו ראיונות או שיחות משא ומתן. המטרה באימון מהסוג הזה הוא למקד ולהבהיר את אותו מאומן, על מנת להפיק תוצאות אופטימיליות, כשמבחינת מנור, השאיפה היא ל- win win situation. שני צדדים מרוצים הם לטענתה מתכון לעסקה שתחזיק מעמד.

מהי בעיניך הצלחה שלך כמאמנת?
"הצלחה בשבילי היא שמאומן מצליח להגיע למצב שהוא חי את חיים כפי שהוא באמת בחר לחיות". אפרופו הצלחה היא מחייכת ומשתפת אותי מהצלחה מהזמן האחרון, שהעניקה לה נחת רוח. הסיפור הוא על מאומנת שלא הצליחה להרות במשך שנתיים, ללא סיבה פיסיולוגית. אותה מאומנת לדבריה עשתה ניקיון רציני בתוך מערכות היחסים בחייה, בינה לבין בעלה ובינה לבין אימה. האימון הזה התפתח, השינוי קרם עור וגידים ולבסוף גם הביא תינוק לאוויר העולם. "פריצת דרך מהסוג הזה", אומרת הדס, "נותנת לי את הכוח להמשיך ולאמן אנשים".

מחירים:
אימון של שעה פנים אל פנים או טלפוני - 400 שקלים (בסדרה של 24 מפגשים)
אימון נקודתי בן שעה וחצי - 500 שקלים
סשן של 4 שעות אימון - 1600 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully