וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויהי אור

השנה מתרחש בשמיים מערך כוכבים נדיר, המשחזר במדויק את מיקומה של השמש ביום בריאת העולם. מה זה יעשה לסדר?

המיסטיקנים טוענים שבכל 28 שנים מתרחש מערך מיוחד בשמיים, מערך בריאת עולם. המיסטיקנים מאמינים שהמערך הזה יתרחש ביום רביעי הקרוב. בערב חג הפסח, יד כסלו, תעמוד השמש במיקום המדוייק שבו עמדה ביום בריאת העולם. מעניין, לא?

מבחינת האסטרונומים, יום זה זוכה להתייחסות מיוחדת ובודקים בו פרמטרים נוספים ומיקומים של כוכבים אחרים במערכת השמש. אבל אם בענייני אסטרולוגיה ואנרגיות עסקינן, נדגיש את טענת המיסטיקנים, כי האנרגיה שמתהווה ביום שכזה היא אנרגיית בריאה. אולי משום כך נערכים ביום זה טקסים שונים ברחבי העולם ואצלנו – כזכור – מתקיים ליל הסדר.

נשתנה ולא נשתנה

על פניו יש משהו שונה בכל ליל סדר, אבל בליל הסדר הזה יש משהו שונה ואחר עוד יותר, גם אם מסתכלים בפרספקטיבה רחבה על לילות סדר בשנים שונות ובזמנים אחרים. מצד אחד, ישנה עדיין תחושה של כובד באוויר, ואפילו ציניות. זווית העימות בין מרס וסטורן, שהסתיימה אך זה שלשום, מכניסה מתחים לא מעטים וצורך מוזר לקטר, ללגלג, לגלות סקפטיות ולהרגיש שיש איזה סלע קטן על הלב.

בנוסף, זוויות הפעולה בין ונוס הרגשית לפלוטו ובין מרקורי התקשורתי לפלוטו שהסתיימו בסוף השבוע - עדיין בסביבה. הן ממשיכות לגרום לחצים מסויימים על הלב ועל התקשורת שלנו, ומכניסות כמה מאיתנו הן למגננה ולמתקפות קטנות, לריבים מטופשים ולחילוקי דעות על שטויות: מי יושב ליד מי? מי התחיל לאכול לפני שסיימו את האגדה? ומי המעצבן שגמר את החרוסת כשעוד לא הגענו לזרוע? כן, יש כמה גורמים שעלולים בהחלט לחבל בהרכב הפותח שעולה למגרש בליל הסדר. חשוב להבין אותם, אבל גם לנקות אותם מייד כמו וירוס מחשב, ולא לתת להם מקום.

ובכל זאת, כולנו מסובין

לעומתם, שוהה הירח במזל מאזניים ויוצר אווירה נעימה של ביחד, שגם מקרבת לבבות וגם מחזירה את החגיגיות לליל הסדר. ואילו השמש ומרקורי במזל טלה מביאים איתם עליצות כלשהי, מן צורך להתיילד דווקא עכשיו, לשיר את החד גדיא הפוך ולזעוק ביחד את הקושיות.

עד כאן הכל סביר ואפילו מקובל. השוני שבליל הסדר הזה, הוא בהילוכה האחורי של ונוס הרגשית, במזל טלה, תוך שהיא יוצרת זווית פעולה מעוררת למזל סרטן. ההילוך האחורי הזה עוסק בעיקר בסגירת מעגלים וקצוות, ומעלה איתו מבלי משים אסוציאציות והקשרים רגשיים לעבר, הרחוק או הקרוב.

מבחינת ליל הסדר הזה, עשוי הילוכה האחורי של ונוס להביא איתו בעיקר זכרונות נשכחים מבית אבא או אמא, זכרונות מלילות סדר אחרים הקשורים בצורה כזו או אחרת לאירועים בחיינו ומדי פעם להציף בגל פתאומי של געגועים. ההילוך הזה אינו מדבר רק על העתיד, הוא בעצם מזכיר לנו עד כמה אנו זקוקים עכשיו לבית, למשפחה ולשורשים יציבים בחיינו.

הילוכה האחורי של ונוס משמש מטריה טובה להרהורים עם עצמנו, לנסיונות לבחון איפה היינו בליל הסדר הקודם ואיפה אנחנו נמצאים עכשיו, להתבוננות פנימה כדי להיזכר מי אנחנו והיכן השורשים שלנו, למי אנחנו קשורים ומה טיב הקשרים האלה. את כל אלה אנחנו מקבלים בליל הסדר הזה ומכאן – עלינו לראות איך אנחנו בונים את הקשרים האלה טוב יותר, מחזקים את השורשים כך שיעמדו איתן בפני פגעי הזמן, מייצרים לעצמנו בסיס רגשי, יציב, חם, אוהב ומנחם, שעליו נשענים חיינו.

בליל הסדר הזה נפגוש קרובים, מכרים, ידידים ואהובים, ונעלה בזכרוננו אחרים, כשהפגישות והזכרונות האלה משמעותיים מתמיד, מאפשרים לנו לעשות עבודת עומק אמיתית עם עצמנו ועם שלושת המימדים שאנו חיים בהם כעת: עבר, הווה ועתיד.

אם לחזור רגע לנקודת ההתחלה של המאמר, לסגור את המעגל שעליו התחלנו לדבר, המיסטיקנים טוענים שליל הסדר הנוכחי, היום המיוחד הזה, מחבר אותנו ליכולת לברוא מציאות חדשה. כוח בריאה משמעו: 'יש מאין'. כוח יצירה משמעו: 'יש מיש'. החליטו אתם לבדכם מה אתם לוקחים מהיום הזה לעצמכם ומה אתם נותנים מעצמכם לעצמכם, לאלה שיושבים אתכם ולעולם כולו.

חג שמח!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully