וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כת המפורסמים

ירון שוורץ

6.4.2009 / 15:47

חומר או רוח, מסוכנת או מתקדמת, קואצ'ינג או לא – עם ההצלחה שלה אי אפשר להתווכח. הסיינטולוגיה מגיעה ללקסיקון

סיינטולוגיה

אין מה לומר הזמן והפרסום עושים את שלהם. אחרת, לא היה ניתן להסביר את הצלחתה המסחררת של דת הסיינטולוגיה. הדת הוקמה בשנות החמישים על-ידי רון הבארד, והתבססה אז בעיקרה על ספר שכתב בשם 'דיאנטיקה'. האברד מנתח בספרו את מסתורי הנפש וטוען כי כל אדם יכול להשתחרר ממחלות פסיכוסומאטיות ומטראומות-עבר אשר נטבעו בו, מבלי שיצטרך לטיפול תרופתי. במקום זאת, האברד המציא שיטת טיפול בה המטפל עוזר למטופל לגלות את המקור הראשוני של בעיותיו.

רעיונות אלו, אשר נשמעים קרוב לוודאי באוזן הניו-אייג'ית כטריוויאליים וכמעט בנאליים, היו עד לפני מספר שנים מקור לניגוח ולעימותים בלתי פוסקים בין נאמני דת הסיינטולוגיה למתנגדיה. בשנות השמונים והתשעים היו אפילו מספר מדינות אשר דאגו להכריז על הדת ועל כנסיותיה ככת מסוכנת. והנה מנגד, טור מפורסמים מרשים ביותר שכלל את דאסטין הופמן, אוליבר סטון, גולדי הון, טום קרוז, ג'ון טרוולטה, ניקול קידמן, ליסה מארי-פרסלי, קירסטי אלי, אן ארצ'ר וצ'יק קוריאה, כולם הכריזו בגלוי על תמיכתם בסיינטולוגיים ואף השתתפו בגלוי בפעילותם.

העידן שאחרי האברד

האברד המשיך לשכתב את תורתו ללא הרף, למעשה עד למותו בשנת 1986, והספיק לכסות סוגיות אינספור בחיי האדם. החל מאותה שנה עבר הארגון מספר טלטלות שנקשרו בעמדות שליטה ובצורת המשך קיומו. למרות הסערות הללו ולמרות הביקורות הבלתי פוסקות מסביב, נראה כי בשנים האחרונות התייצבה מחדש דת הסיינטולוגיה. עדות לכך ניתן לראות בפעילות הנמרצת של אנשיה, אשר מציעים תוכניות חינוכיות ייחודיות, תוכניות למניעת פשע, תוכניות למניעת שימוש בסמים ואף תוכניות ניהול, שהפכו בשנים האחרונות לאחד ממקורות הפרסום וההכנסה העיקריים של הדת.

בזמנו פיתח האברד טכניקת ניהול לטובת ארגון נכון של הכנסייה הסיינטולוגית ובמהרה התגלו יתרונותיה של שיטה זו עבור המגזר העסקי הכללי. כיום אנשי עסקים רבים, המתעניינים גם בעולם הרוחני, נוהרים לקבל עצות וביאורים בנוגע לדרך בה המחסומים האישיים בנפש שלהם עוצרים את העסק מלהתקדם. הסדנאות הללו עולות לא מעט כסף ועל כך עיקר הביקורת כיום כנגד הסיינטולוגים. מצד שני, בתוך עולם סדנאות הקואצ'רים המיובאים למחוזותינו, קשה להצביע עליהם כחריגים, ובכלל, האם אנחנו מכירים כיום משהו שאין עליו תג מחיר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully