וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסושי של הדיקורים

אופיר שגב פרימן

6.4.2009 / 0:23

בניגוד לאחיו העתיק והסיני, דיקור יפני מטפל בתחלואי העידן המודרני. לחץ דם, מיגרנות, בעיות עיכול ואחרות – כולן ניכרות ברפלקס

הדיקור היפני, שיטה שהתפתחה במאות האחרונות, מכונה גם "אקופונקטורה מודרנית", שכן הוא כולל טיפולים לבעיות רפואיות שהתפתחו במאה ה-20 ובמאה ה-21 (להזכירכם, הסינים התחילו לדקר כבר לפני 2500 שנה לפחות ויש עדויות המצביעות שאולי אף קודם לכן). בהתאם לכך, קיימים בו טיפולים שביכולתם לאזן את מערכת העצבים המרכזית ואת חוסר האיזון הסוכרי, וכן לטפל בהפרעות מודרניות כמו לחץ דם, לחץ נוירו וסקולרי (על כלי דם ועל עצבים) ועוד.

במאמר זה אציג את השיטה, אתייחס למצבים ולבעיות רפואיות ששיטה זו אפקטיבית במיוחד עבורם, ואביא דוגמאות למקרים נפוצים שטופלו על ידי דיקור יפני.

שיטת האבחון היפנית

לפי השיטה היפנית, בעיות רפואיות ומצבי חוסר איזון בגוף גורמים לכך שהרפלקסים הקשורים אליהם יהיו פעילים. רפלקס יכול לסמל איזור מסויים בגוף כמו הבטן וסביב הטבור, שרירים, נקודות על פני עמוד השידרה ובסמוך לעמוד השידרה, או נקודות הממוקמות בסמוך או על האיברים הפנימיים.

רפלקס פעיל שונה מאיזורים אחרים בגוף במספר פרמטרים: לחיצה עליו יכולה להיות כואבת מאוד או מציקה, הטמפרטורה או הטונוס של השרירים במקום יכולים להיות שונים מבאיזורים אחרים בגוף. לעיתים הפציינט מדווח על תחושה מוזרה כשנוגעים ברפלקס הזה, או שלחיצה עליו מחמירה בעייה אחרת שעליה מתלונן הפציינט.

דיקור יפני מאתר את הרפלקסים הפעילים באמצעות מישוש, על מנת לקבל תבנית של חוסר איזון בגוף. לאחר מכן נבחרות נקודות דיקור שאמורות לטפל בתבנית שהתקבלה. הפחתה של הרפלקס היא אישור לכך שהגוף מגיב לטיפול ושהדרך שנבחרה לטפל בבעייה היא נכונה.

לאילו בעיות מתאים הדיקור היפני?

הדיקור היפני מתאים למגוון בעיות בריאותיות, אך נציין את המקרים בהם הוא אפקטיבי במיוחד.

בעיות כאב ואורטופדיה: כאבי צוואר, פריצת דיסק, כאבי שרירים כרוניים, כאבי כתף, כאבי גב ושכמות, התכווצויות שרירים כרוניות.

בעיות הורמונאליות: סיבוכים של מצבי סוכרת, מצבי חוסר איזון של בלוטת התריס כמו היפותירואיד והיפרתירואיד, תסמונת קדם וסתית, כאבי מחזור וכאבי בטן, בעיות גיל המעבר.

בעיות עיכול: שלשול כרוני, כאבי בטן כרוניים, תסמונת המעי הרגיז, עצירות וספיגה לקויה.

בעיות נוירולוגיות: כאבי ראש, מיגרנה, פציאליס (שיתוק של עצב הפנים), כאבי עיניים ואוזניים, נימולים בכפות הרגליים ובידיים, הירדמויות וחוסר תחושה בגפיים.

בעיות נפוצות המטופלות בדיקור יפני

אנשים רבים חיים שנים עם תופעות שפוגעות באיכות חייהם ואינן זוכות להקלה על ידי טיפולים שונים. מנסיוני מצאתי שלפעמים אף מספר קטן של טיפולי דיקור יפני יכול לפתור בעייה שעמדה איתנה מול מגוון טיפולים אחרים, קונבנציונליים ואלטרנטיביים גם יחד. הנה הבעיות הנפוצות שמטופלות בדיקור יפני.

בעיות עיכול:
בעיות עיכול עשויות לנבוע הן מסיבות פיזיולוגיות והן מסיבות רגשיות. סיבה פיזיולוגית יכולה להיות הפרשה לקויה של אנזימי לבלב ושל מיצי מרה, דבר הפוגע בעיכול חלבונים ושומנים. סיבות רגשיות עשויות להיות פחד וחרדה תמידיים, הגורמים למערכת סימפטטית דומיננטית – מצב בו הגוף מצוי בסטרס תמידי. במצבי מצוקה תפקודים רבים בגוף נפגעים ותפקוד מערכת העיכול בפרט.

המטפל ינסה למצוא תבנית המעידה על מעורבות של מערכת העצבים, כמו דופק מהיר, רפלקסי לחץ וחרדה. בנוסף, המטפל יבדוק רפלקסים המעידים על הפרעה בהפרשת אנזימי עיכול מהלבלב, הפרעה ביצור או בשחרור של מיצי מרה או חוסר איזון סוכרי, שמחמיר בעיות עיכול.

כאבי ראש ומיגרנות:
לפני שנתיים הגיעה למרפאת אלטרנטיבה רופאת שיניים שסבלה מהתקפי מיגרנה חמורים. באבחון נמצאו רפלקסים המעידים על אנמיה ועל מערכת סימפטטית דומיננטית. כיוון שמיגרנה וכאבי ראש מוחמרים מאוד ממערכת שרירים לא מאוזנת, נבדקו שרירים באיזור הכתף, הצוואר והעורף. שרירים רבים היו מכווצים מאוד וכל נגיעה בשרירים הצוואריים הקפיצה את המטופלת.

הדיקור היפני כולל נקודות שתפקידן לאזן את מערכת העצבים, להרפות את השרירים ולהפחית לחץ נוירו-וסקולרי על עצבים ועל כלי דם, שמגביר את התקפי המיגרנות. סדרת טיפולים קצרה הפחיתה בצורה משמעותית את ההתקפים. ראוי לציין כי כאבי ראש כרוניים מטופלים אף הם בהצלחה מרובה על ידי השיטה.

מקרה של לחץ דם:
לפני שנה הגיעה רונית, בת 32, עם אבחנה כסובלת מלחץ דם גבוה. במשפחתה של רונית לא היה רקע רפואי של לחץ דם או בעיות לב, ובנוסף כל הבדיקות שבוצעו לא חשפו את מקור הבעייה. רונית החליטה לנסות טיפולי דיקור בטרם תצטרך לקחת טיפול תרופתי.

באבחון נמצאו רפלקסים המעידים על התשה של בלוטת האדרנל (בלוטה שמפרישה בין היתר אדרנלין ופעילה מאוד במצב תעוקה וסטרס). סדרת טיפולים לאיזון מערכת העצבים האוטונומית ולאיזון בלוטת האדרנל (רמות לחץ הדם נבדקו באופן תדיר על ידי המטופלת) ביטלה את הצורך בשימוש בתרופות ללחץ דם. כיון ששורש הבעייה היה סטרס, המלצתי לרונית על אימוץ אורח חיים חדש, שיפחית את הסטרס התמידי וימנע הישנות של הבעייה.
זאת במקביל לתרגילי נשימה ולפעילות ספורטיבית כמו שחייה או ריקוד להפחתת המתח.

כאבי רגליים והקרנות לרגליים:
נשים רבות סובלות מתחושת נימול ברגליים, התכווצויות של שרירי הרגליים בלילה או תחושות כמו "רגליים עייפות", הקרנות לרגליים וגרירת רגל. תופעות אלו נובעות בעיקר מחוסר איזון שלדי – פריצת דיסק או בלט דיסק, שרירי אגן מכווצים הלוחצים על עצבים, וגם חוסר איזון אורטופדי כמו אורכי רגליים לא שווים, עודף משקל הלוחץ על העצבים ופוגע באספקת הדם לרגליים או חוסר איזון סוכרי, הנובע מתיעול לא נכון של סוכר בתאי הגוף או מצריכה רבה של סוכרים.

באבחון היפני המטפל ימצא רפלקסים המעידים על חוסר איזון אורטופדי, לחץ על כלי דם ועצבים. האיזורים שייבדקו יהיו חוליות עמוד השידרה, שרירי האגן ועצמות האגן, איזורים בבטן התחתונה, שיכולים להעיד על פגיעה באספקת הדם לרגליים ועוד. לטיפולים אלה הצלחה מרשימה בהקלה או בהעלמה של התלונות הנפוצות הללו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אופיר שגב פרימן LA.c,B.A הוא מטפל מומחה ברפואה סינית, בדיקור סיני ובדיקור יפני. מתמחה בבעיות אורטופדיות, נוירולוגיות,בטיפולי מיגרנה ובבעיות פנימיות. מרכז תחום רפואה סינית ויפנית במרפאת אלטרנטיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully