וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימבולים על שום מה?

החיים והחלומות הם אוסף השתקפויות של עולמנו. כדי להבין מה הם אומרים, צריך לפרש את הסימבולים. קחו מחברת ותתחילו לרשום

החיים הם משוואה אנרגטית. זו אמנם משוואה סבוכה ומורכבת, ולכאורה בלתי אפשרית, אולם עובדה גמורה היא שהמערכת עובדת, פועלת ופועמת. מכאן אנו יכולים רק להתחיל להבין כמה נפלאה היא הבריאה.

הרעיון הבסיסי של המשוואה הזו מאוד פשוט: אנחנו מרכז היקום. נקודה. כל דבר ודבר המתרחש בעולם הוא שלנו ונועד עבורנו. לא עבור כל המין האנושי: עבור כל אחד ואחד מאתנו! כל מה שאנו רואים, חשים ומדמיינים, כל מה שקיים פיזית וקיים בדמיון שלנו, הכל הנם ההשתקפות של כל מה שקיים בתוכנו. זהו גן העדן הפרטי של כל אחד מאתנו ומה שנשאר הוא לקטוף את הפירות.

אולם, למרות גן העדן הפרטי הנמצא כאן עבור כל אחד מאתנו, אנו לרוב נכשלים. אנו נכשלים בדרך בה אנו מחפשים את הדברים אותם אנו רוצים. אנו מחפשים את אשר אנו חפצים בחוץ, בעוד שהכל קיים בפנים. כל דבר אותו אנו רוצים בחיינו מתחיל ביכולת שלנו להאמין כי הוא קיים עבורנו ומתממש דרך היכולת שלנו למצוא את זה בתוכנו. לאחר מכן – זה פשוט קורה.

המציאות שבחוץ = העולם הפנימי

כדי להבין טוב יותר את עקרון המשוואה האנרגטית, עלינו להבין כי כל מה שחיצוני לנו משקף את העולם הפנימי שלנו. החל מאנשים שאנו פוגשים במהלך חיינו, שהינם שיעורים והשתקפויות של מי שאנו, ועד לשלטי חוצות שלפעמים יכולים להיות תמרורים המשמשים כמסרים לאירועים בחיינו. כך למשל אנו יכולים לעשות טיול ברגל ופתאום לשים לב שאנו עוברים ליד שלט של "אין כניסה". אם נשים לב, נבחין כי באותו הזמן המחשבות שלנו נדדו ואנו חשבנו באותו הזמן לעזור לחבר בעניין כלשהו. כך יכול השלט להראות לנו שאולי זה לא רעיון טוב. בכל הקשור לעזרה לחבר יש לנו תמרור "אין כניסה" וייתכן ובמקרה זה, זה רעיון לא ממש טוב.

השאלה המתבקשת היא כיצד משוואה אנרגטית זו פועלת על כולם. איך ייתכן שבאולם קולנוע של 700 איש כולם נפגשים כדי לקבל את אותו המסר? ובכן, התשובה היא שהם לא. כל אחד ואחד יכול לקבל מסר אחר מאותו הסרט. למרות שכולם שומעים ורואים את אותן התמונות, כל אחד מאתנו ייקח את מה שהוא צריך.

אז כיצד זה עובד? כל הוויה חיובית או שלילית, שיעור, קושי או כל דבר אחר, נמצאים בנתיב החיים שלנו, כיוון שאנו זקוקים להם. המערכת הפנימית שלנו, השואפת להתפתח ולהיות שלמה, מזמנת את אותם השיעורים, את אותם אנשים ואת אותם הסימבולים הקיימים בחיינו. הגוף האנרגטי שלנו מקיים אותם ומחזיק בהם עד לשלב איננו זקוקים עוד למסר.

כל דבר בחיינו הוא סימבול וזה לא משנה אם אנו רואים אותו בחלום או בזמן ערות. כך למשל אם עומדת להיות לנו בעיה בתחום של כסף, אנו יכולים לפגוש תחילה את הבעיה כסימבול. בשלב הראשון, לדוגמא, נוכל לראות פיצוץ של צינור מים בדרכנו לאן שהוא. פיצוץ צינור המים הנו סימבול לבריחה של שפע. אם לא נבין את הרמז, ייתכן ונפגוש את הסימבול בצורה אחרת, למשל, בצורה של נזילות מרובות שיתקיימו בבית שלנו. לבסוף, אם נמשיך להתעלם מהרמזים, ניפגש שוב בבנק שלנו וכך זה ימשיך עד שלא נתקן את הבעיה, שיכולה להיות למשל נטייה לבזבזנות יתר. כשהבעיה תתוקן, המשוואה האנרגטית תפסיק לזמן את הסימבולים האלו.

השאלה שאנו צריכים לשאול את עצמנו היא: "איך נדע שהפיצוץ בצינור מיועד לנו ולא לאלפי האנשים האחרים?". שאלה טובה והתשובה היא שאם שמנו לב לכך, זה סימן שהפיצוץ מיועד לנו. אז מה לגבי שאר האלפים בוודאי תשאלו. ובכן, סביר להניח כי לפחות לכמה מאות מהם יש בעיה דומה והשאר - פשוט לא ישימו לב לכך.

2 סוגי סימבולים בחלום

בחלומות ישנם שני סוגים או קבוצות של סימבולים. כשאנו ניגשים לפתרון חלומות ולהבנת הסימבולים בחלום, חשוב לאבחן תחילה את סוג הסימבול. גם כאן הסימבולים משקפים את אשר מתחולל בפנים וגם אם החלום לא קשור לסימבול המסוים המופיע, הוא עדיין משתייך לחיי החולם.

1. סימבולים אשר רלוונטיים לחיי היום יום:
סימבולים אלו הם קבוצה של סימבולים פסיכולוגיים במהותם, אשר מביאים לידי ביטוי בעיה, לרוב עכשווית, אתה מתמודד החולם. החולם נפגע, עבר אירוע, שיעור בחיים ועכשיו, בכל לילה, הוא מעלה את האירוע, מתמודד עמו ומנסה להגיע למקום של איזון. הסימבולים הם הכלים איתם החלום עובד.

לדוגמא: ייתכן ולפני כשבוע תקף כלב את החולם ונשך אותו. במקרה זה ברור כי חלום בו החולם מותקף על-ידי כלב הנו כלי פסיכולוגי, המשרת את התת-מודע שלנו כדי להתמודד עם האירוע שבלי ספק יצר איזה שהוא משקע פסיכולוגי. לכן לפני שאנו מנסים לפרש חלום, חשוב שננסה להבין אם החלום רלוונטי לאירוע בחיי החולם. לרוב, ביותר ממחצית המקרים, הסימבולים בחלום הם רלוונטיים והם נמצאים בחלום שלנו כדי לעזור לנו פסיכולוגית להתמודד עם סיטואציות מחיי היום יום.

2. סימבול קולקטיבי:
לאחר שווידאנו שהסימבול שהופיע בחלום אינו רלוונטי לאירוע שהתרחש בחיי החולם, אנו יכולים להניח כי הסימבול הוא קולקטיבי. סימבולים מסוג זה הם שפה אוניברסלית, הנכונה עבור כלל האנושות, ובה כל סימבול מבטא רעיון הקיים בכל אחד מאתנו. כך למשל בכל התרבויות נמצא דרקונים, וזאת למרות שלא היה ולא נמצא אפילו דרקון אחד. האנושות פשוט המציאה את הדרקונים ואף נתנה להם משמעויות אשר סימבולית מייצגות את אותם הרעיונות בכל מקום.

גם כאן אנו צריכים לבדוק תחילה עם החולם מדוע לדעתו הופיע הסימבול הזה בחייו. לאחר מכן יש לראות היכן מופיע הרעיון אותו מייצג הסימבול בחייו. כך למשל אם תספר לנו חולמת חלום ובו היא הולכת ברחוב ופתאום כלב מתנפל עליה ונושך אותה, עלינו תחילה לוודא כי הסימבול אינו רלוונטי לחייה ואינו מייצג התמודדות עם טראומה של נשיכת כלב. נשלול גם אפשרות שהחלום מייצג בעיות אחרות עם כלבים, כגון אלרגיה, טראומה וכדומה. לאחר ששללנו את הכלב כסימבול רלוונטי לחיי היום יום, ננסה להבין מה הוא מסמל.

בפועל הסימבול כלב (אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלי ולקרוא עליו בהרחבה) מייצג נאמנות עיוורת וטוטלית. נשיכת הכלב איננה מסמלת רק הגנה על הטריטוריה, כי אם לפעמים גם אכזבה ותחושת פגיעות, והיא ביטוי לכאב שאנו לא יכולים לבטא. בירור קל יגלה כי החולמת סיימה לפני זמן קצר מערכת יחסים והיא פגועה. החלום מייצג את ההתמודדות שלה עם הפרידה והכלב שנושך אותה הוא לא אחר מאשר החבר לשעבר שלה (הכלב!) שנטש אותה ופגע בה לאחר כל מה שנתנה ועשתה עבורו. סימבול הכלב, אם כך, מייצג את התחושות שלה ודרכו החולמת מתמודדת עם האכזבה, העצב והכאב, כמו גם עם הפתאומיות שבה הכל התרחש.

שפת הסמלים היא לא תמיד פשוטה ובמאמרים הבאים ארחיב בנושא זה, אולם כעקרון אנו זקוקים לחולם כדי להבין מדוע לדעתו החלום הופיע ומה מייצג אותו סימבול עבורו. כשנחבר אינפורמציה זו עם המידע שיש לנו לגבי הסימבולים השונים, נוכל לקבל תמונה ברורה ופשוטה המייצגת בעיה אתה החולם מתמודד.

מחברת סימבולים תעשו לכם

כיצד לנהל מחברת סימבולים ולשם מה זה נחוץ? כשהתחלתי ללמוד חלומות התבקשתי על-ידי המורה שלי להכין מחברת סימבולים. במחברת זו רשמתי את כל הסימבולים שנקראו בדרכי ביום יום. המורה שלי הסבירה שהדרך לפתרון חלומות בשלב הראשון, ומאוחר יותר לשליטה על חלום, חייבת להיעשות תחילה דרך עולם החומר, בזמן ערות, ורק לאחר מכן נוכל ליישם זאת בחלום.

מחברת סימבולים הנה כלי היכול לעזור לנו להבין את הסימבולים כשפה ולפתח כישורים שיאפשרו לנו להבין לא רק את החלומות, כי אם גם את החיים. התהליך הוא פשוט: אנו צריכים להיות ערים לסביבה שלנו ולעצמנו גם יחד. להיות ערים למתרחש סביבנו ובכל פעם שמופיע סימבול סביבנו, לרשום אותו וכן את המחשבות בהן עסקנו באותו הרגע. לאחר מכן לנסות ולבדוק מדוע הסימבול הופיע ומה הוא אומר לנו.

דוגמא: לפני כמה ימים נסעתי לביקור במושב וראיתי נחש שמתקיף אריה. מייד נזכרתי במחברת הסימבולים שנהגתי לכתוב בה מקרים כאלו. הנחש כמובן היה בדמות פסל מאיים והאריה היה בובה שילד קירב לפסל, אולם כך אני פרשתי את זה ומייד התחלתי לחשוב מה זה אומר עבורי: על מה חשבתי ומה זה יכול לייצג בחיים שלי? מה הייתי אומר אילו זה היה חלום? כך תעשו גם אתם: כתבו את הסימבולים ונסו להבין ולחקור אותם, ולאחר מכן נסו לפרש את משמעותם. זה יעשה לכם רק טוב. בהצלחה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully