וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליק על העכבר

אורלי נירן יהלום

3.4.2009 / 0:36

העכבר כחיית טוטם מחבר אתכם למציאות ומסייע לכם להבחין בפרטים הקטנים – אך החשובים, מדריך נפלא לחוזים

העכבר הוא יונק קטן ממשפחת המכרסמים שכל גופו מכוסה פרווה, מלבד הזנב. העכבר הנפוץ ביותר בכל העולם הוא העכבר המצוי (עכבר החורש). העכבר המצוי ניזון בעיקר מגרגרים וקליפות, אך ישנם סוגי עכברים רבים המזיקים לגידולים חקלאיים ואף יעדיפו לחיות בבתים. עכברים הם בדרך כלל פחדנים וחששניים. אגדות רבות, המספרות על העכבר שהפציע והפך לכוכב, נטוו סביב יצור קטן וסקרני זה שהתגבר על פחדיו ויצא מתוך העיסוק בעצמו באומץ לב, כדי להציל אחרים מבני עמו.

קרוב לאדמה ונוכח המציאות

טוטם העכבר נושא איכויות חשובות שיעזרו לכם לשרוד. העכבר זריז, ערני ואין פרט שנעלם מעיניו. אם בחר העכבר להיות בן לווייתכם, שימו לב היטב לנעשה סביבכם, שימו לב לפרטים הקטנים והבינו שמנקודת מבטו של העכבר, אין נקודה או פסיק מיותרים. העכבר כחיית טוטם מחבר אתכם ליסוד האדמה. הוא חי קרוב לאימא אדמה, חש ונושם את הרגבים הלחים החומים. תשומת לב לפרטים תמיד מקרקעת אותנו. המיקוד מחבר אותנו לכאן ועכשיו, לרגע הנתון. זוהי דרך ההתבוננות של העכבר. העכבר רואה את מה שניצב לפניו ומגיב. מעשי ומסודר, דואג ומתרוצץ, כדי שדבר לא יזוז ממקומו או יחסר. ביתו של העכברון תמיד נקי ומסודר. סדר, ארגון, אבחון וקטלוג הן מסגולותיהם הבולטות של אנשי העכבר. אין פלא שגיליתי לא פעם במפות הטוטם של אנשים העוסקים בראיית חשבון את העכבר כחיית המהות (החיה המרכזית בטוטם החיות).

כאשר אני קמה בבוקר ומושכת מחפיסת הקלפים את קלף העכבר אני יודעת שעלי לשים לב היום לפרטים, לשלטים ולאותיות הקטנות בחוזים (העכבר הוא מדריך נפלא כאשר מדובר בחוזים). זכור לי יום בעבר בו בבוקר משכתי את קלף העכבר. באותו יום נסעתי לטיול בשמורת נחל מערות. כיוון שהייתי מלווה בבני משפחה מבוגרים, תכננתי לבחור במסלול ההליכה הקצר יותר שהשמורה מציעה. אלא שלא שמתי לב לכיוון השלטים ובחרתי בארוך. הלכנו חלק ממנו ואז נאלצנו לחזור.

מתחת לאף ובין השורות

טוטם העכבר מלמד אותנו לחזור ולבדוק ולנהוג במשנה זהירות. סוג של בלש, עצבני משהו, חשדן,
ממוקד בעצמו ודקדקן. לרוב סוגי העכברים עיניים ואוזניים גדולות, וחושים מאוד מפותחים. אם הופיע יצור קטן זה בחייכם, שאלו את עצמכם מה נמצא ממש לפני עיניכם ואתם בכל זאת מפספסים אותו. ייתכן שאתם עוסקים בפרטים הגדולים בפרוייקט מסוים, אך אינכם שמים לב לפרטים הקטנים והמעשיים הנדרשים כדי שהפרוייקט ייצא מהכוח לפועל. העכבר יעזור לכם לאסוף את עצמכם ולא ללכת לאיבוד בתוך סבך של הרבה תחומים. הוא ילמד אתכם לממש פרוייקטים גדולים על ידי מיקוד ותשומת לב לפרטים הקטנים.

העכבר מייצג את הילד הקטן בתוכנו המכיר ורואה את סביבתו הקרובה, את מה שנמצא ממש מתחת לאף, קרוב לאימא אדמה. הוא מביא לידי ביטוי גם את הסקרנות, הרעננות והערנות של ילדים קטנים, המכילה בתוכה התלהבות מכול תגלית וגילוי של דבר חדש.

נקודת התורפה של אנשי העכבר היא בקושי לנסוק עם נקודת מבטם ולראות את התמונה הרחבה ממעוף העיט. לפעמים יש לאנשי העכבר נטייה להיתקע בקטנוניות ובעקשנות בפרטים שוליים, בטענה שהם חשובים. ישנו ספר מקסים בשם "בעיני נשר", המבוסס על אגדה אינדיאנית, ומספר על עכבר שיצא למסע של שינוי תודעה, אשר במהלכו נחשף להר המקודש, עבר שינוי ולמד להרחיב את נקודת מבטו.

סדנת טוטם החיות בטבע בהנחיית אורלי נירן יהלום

סדנה שכולה ריפוי דרך חיבור לסגולות החיות, לעוצמה האמיתית שלנו ולטבע המדהים ביער.
בסדנה נבין את הגישה האינדיאנית לאיכויות הריפוי המיוחדות של החיות כמורות רוחניות, נגלה את מפת הטוטם האישית של כל משתתף, נכיר את תפישת העולם האינדיאנית והפילוסופיה של שבט הסנקה, נתרגל קבלת מסרים, ריפוי ומדיטציה, ונחווה את החיבור לחיות דרך השהות בטבע.

יום שלישי 14/4 (חוה"מ פסח) מ-10:00 עד 16:00, יום רביעי 15/4 (שביעי של פסח) מ-10:00 עד 16:00.
הסדנה מתקיימת באזור קרית טבעון, מספר המקומות מוגבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) היא מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

  • עוד באותו נושא:
  • טוטם
  • עכבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully