וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר בן ומיסטר מנחם

31.3.2009 / 14:18

יאיר טריבלסקי חושף את המפה של הפה הגדול ומגלה את כל הסודות והסתירות הפנימיות של האח המבוגר

בחודש פברואר 09 התוודע עם ישראל לדמות מסויימת, שעד אותו הזמן חייתה לה בשלום ובשלווה באנונימיות יחסית, והייתה מוכרת למתי מעט מבינינו. אבל עם פרוץ האח הגדול אל המסך בפרק ב', נדמה שאין אחד שאינו מכיר את מנחם הנורא ואת מעלליו. הורים מטילים אימה על ילדיהם שאינם רוצים לסיים את הבננה שלהם באומרם: אם לא תגמור את הבננה - יבוא מנחם בן עם הג'ננה, זוגות מטיילים חבוקים ולפותים היטב זה בזו ברחבי תל אביב ומורא בעיניהם, ובתולות ביישניות נמנעות מלצאת אחרי תשע בערב מהבית, יען כי דבוקות הן אל המסך ועיניהן הצעירות תרות בעירנות אחרי פנינים חדשות מפיו של מנחם המחופש לאסלה, או מתבונן במצלמה וממלמל חרוזי שירה עתיקה. גיבור חדש קם לאומה, ומבצע 'עופרת יצוקה' שזה עתה הסתיים, ממש נשכח והיה כלא היה: האח הגדול - מארח את הפה הגדול! זה האישו עכשיו, ובראש חוצות.

מהו סודו של האיש שמטיל מורא על המדינה כולה ובעיקר על הסלבריטאים התמימים והחפים מפשע, שלא ידעו שכשהם באים להתארח בצל קורתו של האח הגדול, הם צריכים גם לשהות תחת עינו הפקוחה של הפה הגדול? ועל מה ולמה יתענגו צופים כאלה ואחרים, כשהפנינים מפיו של מיסטר בן זולגות החוצה ללא מעצור?

על פניו, נראית מפת הלידה של בן מאוזנת למדי. שלושה כוכבים ביסוד האש, שלושה ביסוד האוויר, שניים ביסוד האדמה ושניים ביסוד המים - אין ספק שכל יסוד מיוצג פה כדבעי, כיאה לאיש רחב אופקים, היודע הכל כמעט בכל נושא.

שלום לתמימות

ראשית, נפצח בשני כוכבים תמימים ומתוקים מאין כמותם, שאין להם ולא כלום עם התדמית שמנחם בן יצר לו, ואני מדבר על הירח, הנפש (מסומן בחץ צהוב), ועל מרקורי, כוכב התקשורת שלידו שמסומן בחץ תכלת. לפי הכוכבים האלה - מנחם הוא ממש נפש זכה וטהורה, יהודי טוב, שבסך הכל רוצה שיאהבו אותו ויחיו איתו בהרמוניה. זהו גם צירוף תרבותי מאין כמוהו, שעוסק באמנות על כל צדדיה ובאהבת אדם לשמה. מופתעים? מחייכים באי אמון? רוצים לעבור לעיתון? חכו עוד קצת, תיכף תתחיל גם פה ההצגה האמיתית.

האמת שיש פה אכן לא רק הצגה, אלא גם תיאטרון של ממש. נתחיל בשמש, מיקוד הדברים: במפת הלידה הזו השמש (מסומנת בחץ כחול) שוהה במזל עקרב, מזל הידוע בחדות לשונו אם כי גם באיפוק מזגו בדרך כלל. אולם כשפלוטו שליט העקרב (מסומן בחץ ורוד) יוצר עם השמש הזו זווית פעולה, נראה שיש לא מעט דרמות בשטח וכל אלמנט עלול להדליק את הפתיל, שכפי שנראה כאן וגם בהמשך, הוא קצר למדי.

להתראות פרות קדושות

אלמנט נוסף שעשוי להראות על ספונטניות אכזרית חסרת טקט ורסן, הוא הימצאותו של מרס (מסומן בחץ אדום), כוכב הדרייב והפעולה שלנו במזל קשת, שספונטניות היא בעצם שמו השני. הקשתים נודעים במזגם האימפולסיבי וכשמרס נמצא כאן, אפשר לומר בעצם שהוא "יותר קשתי מקשת מצוי". אלמנט זה כשלעצמו אינו תמיד קל לסביבה, קל וחומר כשאותו מרס חם מזג יוצר זווית פעולה עם סטורן (מסומן בחץ ירוק) כבד הראש והנוקשה. לפנינו כאן איפה זווית של שוחט פרות קדושות קלאסי, אדם שפשוט מחפש לו מדי פעם קירות כדי להיכנס בהם ראש בראש ובעצם יעשה זאת מול כל מה שקיבל לגיטימציה של "רציני". כשמיסטר בן פוגש אדם שכזה, מיד מתעורר לו אותו מרס מרדני ומניף דגל אדום מול הפר, והשאר - הריהו מסופר במגילת האח הגדול לפרטי פרטים.

כן, בסיטואציה שכזו, עם זווית פעולה מסוג זה, מתעורר לו מנחם המרדן, שיושב בתוך מנחם המכובד, ומחליט לשים רגל למי שמולו, ובמקביל - גם למנחם המכובד בעצמו. שכן מרס שכזה אינו בר שליטה בדרך כלל, או לפחות צריך להתאמץ למדי כדי למשוך ברסנו, אלמנט שגם הוא בדרך כלל נידון די מהר לכשלון.

על הבעיטה ועל העוקץ

נקסט. ונוס (המסומנת בחץ שחור), אותו כוכב רגשני ועדין, נמצא במפת הלידה הזו במזל בתולה הביקורתי מאוד כשלעצמו. לא רק זו, אלא שהתכבד לו הקוסמוס והציב בזווית פעולה כנגדה את אורנוס התזזיתי (מסומן בחץ אפור), כשהוא יוצר זווית של שינויים וניתוקים חדים מאין כמותם, והתפרצויות פתאומיות ובלתי צפויות כלל. אותו אורנוס עצמו יוצר גם זווית של עימות לכוכב יופיטר שמולו, שהוא זה ששולט על מזל קשת שבו נמצא את מרס האסרטיבי, והרי לנו תמונה מלאה ושלמה של ילד שבועט מדי פעם ברגל הקרובה אליו, גם כשהמדובר ברגלו שלו עצמו.

כולנו זוכרים את המשל הידוע של לפונטיין על הצפרדע שהעבירה את העקרב את הביצה, אחרי שהבטיח לה שלא יעקוץ אותה בדרך, ופתאום הרגישה את הדקירה המוכרת של העקרב בגבה. בשארית כוחותיה היא פונה לעקרב ושואלת: על מה ולמה? עכשיו הרי שנינו נטבע! מה לעשות, עונה לה העקרב בנחת, אני הרי עקרב, וזה מה שעקרבים עושים.

מנחם ידידנו אינו רק עקרב מעוקרב ומדופלם - הוא גם ניחן בעוד שלוש זוויות שהן קטלניות לסביבה, אבל חלק בלתי נפרד מאישיותו שלו (לכל אלה שתוהים אם מנחם משחק משחק כי הוא זקוק לתשומת לב). מכיוון שהזוויות הללו חזקות ופעילות מאוד, כל אחת כשלעצמה וכולן ביחד, הרי שהצירוף הזה אינו בשליטתו, ומדי פעם גם הוא משקיף בהשתאות על מעלליו של מנחם המרדן, ששוכן בתוכו של מנחם המכובד, משקיף ומחייך ולא מבין, אבל כמו שאומרת הבדיחה - זהו העקרב, וזה מה שעקרבים עושים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הצד המואר של הירח

כמו שאמרתי בתחילה, יש למנחם גם שני חלקים שונים לגמרי, מרקורי והירח במזל מאזניים. חלקים אלה הם הרמוניים, תרבותיים וסימפטיים מאוד, אלא שמידי פעם, ובדרך כלל באופן בלתי צפוי (לרוב זה קורה כאשר מופיעה מולו דמות תרבותית או מכובדת או שקטה ובעלת רספקט), נגמרת פתאום ובבת אחת ההרמוניה, ומופיעים להם שלישיית הפוחזים, הריהם מרס אורנוס וסטורן. חבורת החבר'ה ליצים האסליים הללו בועטת ברגליהם של הבריות וממלאת את פיה שחוק, ומקנחת בבעיטה הגונה בעכוזו של מנחם עצמו.

מה נאמר ומה נגיד? אין ספק שחייו של האיש מעניינים ומרתקים מאין כמוהם, אמה מה - לא קלים הם, בלשון המעטה, ובעיקר לא קלים לאלה מאתנו שפוגשים בו לראשונה. אלא שלאנשים הקרובים אליו באמת, מנחם הוא באמת איש יקר, אוהב וחומל. מולם הוא אינו מוציא את אותם חלקים אסרטיביים, אלא בא בטרוניות כלפי העולם בלבד, שכן יודע הוא גם יודע באיזה צד של הלחם מרוחה לה החמאה, ובמפת הלידה הזו בדרך כלל, איכשהו הפרוסה הזו תמיד נופלת כשהצד המרוח כלפי מעלה, מעשה ניסים.

מהם סיכוייו של מנחם שלנו להגיע לגמר, ואפילו לקטוף, מעשה אמן, את הפרס הגדול? קראו באתר שלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully