וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיקור בידיים שלכם

ירון שוורץ

31.3.2009 / 0:44

פרופ' פארק חיפש דרך לרענן את האקופונטורה ומצא. את השיטה החדשה הוא הביא איתו לטיפול בנפגעי צ'רנוביל ומאז, כבש הסו-ג'וק את העולם. עכשיו אצלנו בלקסיקון

סו-ג'וק

בחודש אפריל, שנת 1986, התרחש באוקראינה אסון גדול. הכור הגרעיני של העיר צ'רנוביל התפוצץ וחומרים רדיואקטיביים מסוכנים התנדפו לאטמוספירה. האזור כולו הוצף בקרינה רדיואקטיבית, כמה עשרות קיפחו את חייהם, בעוד שאלפי בני אדם חלו במהרה במחלות קשות. רמת הקרינה שנמדדה באזור הייתה גבוהה פי 100 מזו שיצרה פצצת האטום שהוטלה על הירושימה. למרות הסכנה הכרוכה בכך, רופאים ומומחים רבים הגיע לאזור כדי לטפל בפצועים הרבים, ביניהם היה גם הרופא הקוריאני, פרופ' פארק ג'יי-וו, ממציא שיטת הסו-ג'וק.

את הסו-ג'וק גילה פרופ' פארק כעשרים שנה לפני כן. הוא למד רפואה סינית וחשב לעצמו כי למעשה לא חלה כל התפתחות של ממש בתחום הדיקור מאז הומצא לפני מאות שנים. הוא ביקש להקדיש את חייו על מנת להביא חידוש לעולם האקופנטורה. מעבר לשקדנותו על ספרי הרפואה הסינית, הקפיד פרופ' פארק גם על תרגולי מדיטציה ובאחד מהם הופיע בהכרתו חיזיון של כף יד, וידיעה ברורה כי בה טמונה ההבנה החדשנית אותה חיפש.

"האדם הוא עולם קטן שיכול לטפל בעצמו"

פארק הבין כי מכיוון שבכל תא בגוף אגור ידע גנטי בנוגע לגוף כולו, בהתאמה ובצורה קצת יותר גסה, גם בכפות הידיים והרגליים נמצא ידע בנוגע למצב הפיזי והאנרגטי של הגוף. לדוגמא, כמו שכף היד היא מרכז שממנו יוצאים חמישה איברים (האצבעות), גם הגוף הוא מרכז (בטן) שיוצאים ממנו חמישה איברים (רגליים, ידיים וראש). לכן כל מחלה, או פגיעה באחד מהאיברים, תבוא לידי ביטוי בצורה של כאב ממוקד בכף היד. פרופ' פארק מצא שיטה פשוטה למיפוי מדויק של הגוף בתוך כפות הידיים והרגליים, ולכן כינה את שיטתו בשם: אונורי (האדם הוא עולם קטן שיכול לטפל בעצמו) סו? (ידיים) - ג'וק (רגליים), או בקיצור סו-גו'ק.

כשהגיע הפרופ' לצ'רנוויל, מטרתו היתה לא רק לטפל, אלא לתת לפצועים כלים כדי שיוכלו לטפל בעצמם. לאחר האסון התבקש הפרופ' להישאר ברוסיה ולימים נפתחה במוסקווה אקדמיה למתמחים בסו-ג'וק. נכון להיום ידועות יותר מעשרים ושתיים דרכי טיפול בכפות הידיים במסגרת הסו-ג'וק. העיקרון הוא פשוט: יש לאתר נקודה כואבת בכף היד ואז להפעיל עליה גירוי באמצעות עיסוי, דיקור, מגנטים, חימום, זרעים, צבעים ואפילו בעזרת חודו של עפרון. מרפאי הסו-ג'וק מאמינים כי שיטה זו מבטלת את הצורך בתרופות ומאפשרת, גם ללא ידע או התמחות מיוחדים, טיפול אקוטי ללא עלות, שלמעשה כל אדם יכול להעניק לעצמו. הסו-ג'וק נפוץ היום בכל העולם וישנם יותר ממאה אלף מטפלים שמתמחים בשיטה זו, חלקם הגדול הוא רופאים קונוונציונאליים אשר חפשו דרך זולה, פשוטה ויעילה לריפוי מהיר של מחלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully