וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלגול הארמדיל

אורלי נירן יהלום

27.3.2009 / 1:43

הארמדיל, אותו יונק זולל נמלים עטוי שריון ועטור חוטם, עלול עלול להתגלות כאביר עז נפש, או ליפול אל מלכודתם של המרושעים

הארמדיל הוא יונק ייחודי בעל שריון קשקשים, החי ביבשת אמריקה. העור המקיף את גופנו מסמל גם את הגבולות הפיזיים שלנו - במקרה של הארמדיל מדובר בשריון. שריון הקשקשים הנוקשה של הארמדיל מהווה גבול ברור, שנועד להגן על נפש בעלת רגישות גבוהה ומלאה תחושת הזדהות. אחת התכונות הבולטות באנשי הארמדיל היא האמפתיה שהם מגלים כאשר מישהו לידם סובל. הנטייה האופיינית לאנשי הארמדיל להתאחד עם תחושותיו של האחר, מטשטשת גבולות ועלולה להזיק להם. לא פעם היא מפילה אותם למלכודות של ניצול דרך מניפולציות רגשיות וחוסר הערכה של הזולת לעדינות וליכולת הנתינה המדהימה שלהם.

השריון מתווה את הגבולות

אם הופיע הארמדיל במפת הטוטם שלכם, אות הוא לכך שניחנתם באופי רך, מקסים וטוב לב, שאחרים תמיד ינצלו, עד שתלמדו לומר "לא". השריון מתווה את גבולות הביטחון שלכם. היכולת להציב גבולות ברורים, להגדיר מה נכון עבורכם ומה גורם לכם חוסר נוחות, מביאה לידי ביטוי את סגולת הארמדיל במיטבה. הגדירו את המרחב האישי שלכם. למדו להשתמש בשריון כאשר נדרשת לכם הגנה ממילים ומכוונות לא טהורות של אנשים הרוצים לפגוע בכם, ביקר לכם, או בתחושת ההערכה העצמית שלכם.

כדי לא להיות מושפעים מאחרים עליכם לחזק את החיבור לעוצמה ולזהות הפנימית. ככל שתהיו מגובשים יותר בתוך עצמכם עם תפישות העולם שלכם, העקרונות והדרך בה אתם רוצים שאחרים יכבדו אתכם, תוכלו להימנע ממצבים בהם ינסו אנשים סביבכם להשפיע עליכם לנהוג בדרכם.

היכולת לזהות מי אתם באמת ללא השפעות, רגשות ומחשבות של אנשים אחרים, קשורה למקלעת השמש הממוקמת במרכז גופנו ומאפשרת לנו להקרין את מי שאנחנו לעולם החיצון. מקלעת השמש היא המקום ממנו מופץ האור שלנו לעולם. אור זה נובע מיכולתנו לזהות מי אנו, מהו הטעם האישי שלנו ומהם הגבולות הנכונים לנו כדי לחוש נוחות והגנה בהוויה הפיזית.

הגלגול הקודם מתווה את ההישרדות

הארמדיל שייך למשפחת העצלנים. אין לו ניבים או שיניים חותכות, אך יש לו שיניים טוחנות רבות. הארמדיל ניזון בעיקר מחרקים, מנמלים ומחסרי חוליות אחרים. החיבור לנמלים קשור גם לאיכויות של הנמלה, שהן סבלנות וכוח סיבולת. הארמדיל בוחר לחיות בדרך כלל בצד פלגים או נחלים, והוא גם שחיין טוב. אלו שהארמדיל מלווה כטוטם יחושו קשר ליסוד המים ולעולם הרגש. יש להם את היכולת לחקור היבטים רגשיים ולהבין את הדפוסים המנתבים את חייהם או חוסמים אותם.

הארמדיל נושא סגולה של הגנה, חוש אבחנה מעולה ואמפטיה. יכולת האבחנה המעולה של הארמדיל מבוססת על חוש ריח מעולה, הוא מסוגל להריח חרקים בעומק של מספר סנטימטרים בתוך האדמה. תכונות אלה, לצד השריון של הארמדיל, מעלות אסוציאציות לאבירים מתקופת ימי הביניים. הארמדיל יכול לרמוז על קשר לגלגול חיים משמעותי שחוויתם בתקופת ימי הביניים.

טקטיקות ההישרדות של סוגי הארמדיל השונים מול איומו של טורף, הן מגוונות מאוד. הארמדיל מדרום אמריקה יתכרבל לצורת כדור בלתי חדיר. לעומתו, הארמדיל החי בצפון אמריקה נוהג לקפוץ גבוה לאוויר כשהוא מופתע. טד אנדרוס מפנה בספרו "שפת החיות" את תשומת הלב לכך, שכוחם של האבירים בימי הביניים היה ביכולת ההתקפה שלהם. דבר זה מרמז שההגנה הטובה ביותר של אנשי הארמדיל על גבולותיהם היא בהתקפה ובאסרטיביות.

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) היא מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully