וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן לצוף

25.3.2009 / 7:55

מיכל הציפה נועד לענות על הצורך של הגוף במנוחה אמיתית. החלל המבודד, המים המרגיעים וההזדמנות לפסק זמן עם עצמך - עובדים

לחץ בעבודה, נקיונות לקראת החג, הפקות ליל הסדר למיניהן או סידורי בייבי סיטר לחופשה – כל אלה ממלאים לעייפה את סדר היום שלכם, לא מותירים רגע של שקט או שלווה. זה מוכר, אבל בעייתי.

הגוף והנפש זקוקים למנוחה יומיומית. כדי להשאר בריאים ולתפקד בצורה אופטימלית, עלינו לקבל את הכמות ואת האיכות הנדרשת של מנוחה. פעמים רבות, סגנון החיים המודרני פוגע במנגנון המנוחה הטבעי, הלא הוא מחזור השינה, מה שדורש שימוש בטכניקות יעילות ומשתלמות להפגת מתחים ולרגיעה.

אחת הטכניקות הללו היא ציפה. באמצעות התבודדות במיכל מים סגור והגבלת הגירויים הסביבתיים, אפשר – כך מוכיחים מחקרים - להגיע לרגיעה עמוקה ויסודית. החשיכה שבמיכל, הרכות, החום והרוגע מאפשרים לצפים להתנתק מהפרעות, להשתחרר מטרדות היומיום, לאפשר לנפש לחקור ולהרהר בכל מה שצף ועולה מקרבה. מיכל הציפה מאפשר תהליך שיקומי נקודתי מהיר ובעל תוצאות מיידיות.

הרקע ההיסטורי וההסבר הטכני

טכניקת הציפה הומצאה בשנת 1950 ומאז הפכה לשם דבר בעולם. הציפה היא למעשה טכניקת רגיעה המתבצעת בחלל סגור ומנותק מגירויים סביבתיים. המטופל שוכב בתוך מיכל ציפה שגודלו קצת יותר ממיטה רגילה וגובהו כגובה החזה. המיכל מכיל 25 ס"מ של מים ובהם 360 ק"ג של מלח מסוג מגנזיום סולפט (בדומה להרכב המים בים המלח). המטופל נכנס למיכל הציפה, נשכב וצף על הגב כשהפנים שלו כלפי מעלה. המלחים הופכים את המים לכבדים כל כך עד שהם דוחפים את הגוף אל פני השטח והוא צף חסר משקל. למיכל דלת שניתן להשאירה פתוחה או לסוגרה. טמפרטורת המים תואמת לטמפרטורת העור, האוזניים מתחת למים ולכן השמיעה פוחתת בעת הציפה. בדרך זו מגיע המטופל לניתוק מוחלט מהעולם החיצון.

"85% מסך הפעילות המשפיעה על מערכת העצבים שלנו קשורה לכוח הכבידה", אומר דני רודניצקי, הבעלים של PRIVATE SEA מרכז ציפה בנאות אפקה. השחרור מכוח הכבידה, אשר מושג בצורה טבעית במיכל הציפה, מאפשר לדם לזרום בצורה חופשית ומלאה יותר. לחץ הדם יורד, הדופק מואט, וכך יורדת באופן משמעותי רמת המתח בגוף. הציפה במיכל מהווה חוויה משחררת במיוחד עבור נשים הרות, משום שבמהלך השהייה במיכל הציפה הן - לראשונה מזה חודשים - אינן חשות את כובד גופן ואת הלחצים שהוא מפעיל על מערכת השלד והפרקים".

מה קורה בתוך הראש?

במהלך הציפה, תבניות גלי המוח, הקרויות גלי תטא, מואטות. לרוב ניתן להגיע למצב כזה רק במהלך מדיטציה עמוקה או ברגעים שלפני הירדמות או לאחר יקיצה. האטת גלי התטא במוח מלוות בדרך כלל בתחושה עמוקה של שלווה ושל אושר, אשר נגרמת כתוצאה משחרור אנדורפינים - הסם המרגיע הטבעי של הגוף.

השפעות אלה תורמות במיוחד למי שסובל ממתחים, חרדות מתח או דיכאון, ומשפר מאוד את מצבו הנפשי. הטכניקה בטוחה גם עבור נשים בהריון, אך ככל הטיפולים האלטרנטיביים, ממליץ דני רודניצקי לנשים ההרות להגיע לאחר שהתייעצו עם רופאיהן לגבי הטיפול.

פידבק ממי שכבר ניסה

נינה, 29, התנסתה במיכל במהלך החודש השישי להריונה: "היה נשמה לי שאני מרגישה מה עובר על הילד שלי שנמצא בתוך הבטן. המיכל מבודד אותך, אבל גם עוטף אותך, נותן תחושת בטחון אבל גם שחרור. זה משהו מאוד יוצא דופן, נראה לי שזה באמת הכי קרוב שיש לחזרה לרחם".

מיכל, 40, על המיכל: "לקלסטרופוביים מומלץ לא להתקרב. אני קצת חששתי מהסגירות, אז השארתי את הדלת של המיכל פתוחה, והציפה הממושכת הזאת הפילה לפחות שלושה אסימונים שכבר חיכו הרבה זמן ליפול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מחירים ופרטים נוספים

במבצע: ציפה - 50 דקות- 230 ש"ח

טיפולים נוספים
עיסוי משולב – 50 דק' -240 ש"ח
עיסוי קצוות - 30 דקות - 150 ש"ח
אבנים חמות – 60 דקות - 300 ש"ח

טיפולים משולבים
ציפה + עיסוי קצוות + קפה ומאפה מתנה - 380 ש"ח
ציפה + עיסוי משולב + ארוחת בוקר מתנה - 470 ש"ח
ציפה + אבנים חמות + ארוחת בוקר מתנה - 530 ש"ח

  • עוד באותו נושא:
  • מיכל ציפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully