וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלוב מפרחים

11.3.2009 / 17:09

יעל ישראלי, בספרה "אדונית לגורלה", קוראת לנשים לזהות את אב הטיפוס של אישיותן על מנת לצאת לחופשי. נסו והשתחררו

איזה מן פרח את?

גלי איזה פרח את ותדעי מאילו כבלים עלייך להשתחרר בדרך למימוש העצמי המלא שלך.

הטקסטים מאת יעל ישראלי, מחברת "אדונית לגורלה"

דובדבן מחייכת

שואפת כל העת להרמוניה עם הסביבה גם במחיר כבד של התבטלות עצמית וביטול חלומותיה ושאיפותיה. היא שואפת להיתפס בעיני אחרים כנחמדה ומקסימה ולכן נמנעת מעימותים וחוששת מהם. כל מעייניה נתונים לריצוי סביבתה.

סיגלית מתמזגת

תחושת הערך העצמי שלה נגזרת מהאופן שבו היא נתפסת בעיני אחרים. בונה את זהותה העצמית על פי מוסכמות חברתיות מקובלות. לנגד עיניה עומד אידיאל נשי נחשק והיא מאמצת אותו עד כדי היטשטשות הגבולות בין זהותה האמיתית לתדמית שרכשה לעצמה.

יסמין לא מאוזנת

סובלת מחוסר איזון בין היסודות הגבריים והנשיים באישיותה. נשיות נתפסת בעיניה כחולשה, והיא משתדלת לדכא כל סממן שלה בתוכה – כמו רגשנות, רכות, יצירת אינטימיות. חשוב לה להיתפס כאישה חזקה, והיא מאמצת דפוסי חשיבה והתנהגות גבריים כמו כוחנות, שליטה, הישגיות, הצלחה וכולי.

נרקיס מתוסכלת

ביקורתית, מתוסכלת תמידית מן הפער בין הרצוי למצוי בחייה. הפער בין הפנטזיה למציאות היומיומית מעכיר את כל ישותה. הדימוי העצמי שלה נמוך ומשקף את אכזבתה מעצמה ומחייה. הפחד שלה מכישלון כה חזק, שהוא מונע ממנה לעשות משהו כדי לשפר את המצב.

איריס מנותקת

סובלת מסגירות רגשית, כי רגש נקשר אצלה עם כאב, וכל התנהלותה עניינית ותכליתית, חפה מגילויי רגשנות ושמחה. היא לא אוהבת את עצמה ואינה מרגישה בנוח עם גופה ועם מיניותה, ולכן מתקשה ליצור יחסים של קרבה ואינטימיות גם עם הקרובים לה ביותר.

ורד מתעקשת

מתקשה לחולל שינוי ולהכיל כל שינוי באשר הוא ונוטה להיאחז בקיים גם אם הוא גורם לה סבל. היא פרפקציוניסטית, וכיוון שחשוב לה גם להיתפס ככזו מתבצרת סביב חומות הגנה. אחיזתה בגישה של "הכל או לא כלום" מהווה כר פורה למאבקים וקונפליקטים פנימיים.

לוטוס שלמה

אישה אותנטית, המודעת לעצמה ושלמה עם מי שהינה, על יתרונותיה וחולשותיה. בעלת חוסן נפשי, עוצמה פנימית ושמחה קיומית. עם זאת, היא נרדפת על-ידי פחד לא מודע מפני התרסקות האידיליה והפרת ההרמוניה הרגשית העוטפת אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully