וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשרון מלידה

ירון שוורץ

5.3.2009 / 0:10

לאיילת אלמוג תמיד היה כשרון לראות דרך אנשים. בעקבות משבר גילתה את ה"ריברסינג" ועכשיו היא מסייעת למטופליה לגלות את הייעוד שלהם

כשהיינו ילדים פרחה בנו נפש אומנותית. אהבנו לרקוד, לצייר, לנגן ואפילו לפסל. כשהגענו לבית הספר, נטשנו את היכולות הללו לטובת תוכניות לימודים רגילות ורק אלו אשר הוגדרו כ"מחוננים" בתחום מסוים כמו מתמטיקה, מוזיקה, או ספורט, זכו להמשיך ולהחזיק בכישרונם המיוחד.

לאיילת אלמוג (35), מטפלת רב תחומית ומנחה קבוצות מהגליל היה כשרון ילדות אחר. עוד בהיותה קטנה, היא הייתה מתבוננת בסובבים אותה, רואה מה הם מרגישים ומבינה באופן אינטואיטיבי מדוע הם בוחרים בהתנהגות מסוימת: "כשהסתכלתי על אנשים, יכולתי לשמוע בתוכי את מה שהם חושבים או מרגישים. בשלב מאוחר יותר הבנתי שמדובר במשהו עמוק יותר, הייתה זו בעצם היכולת לקרוא מבפנים את האדם העומד מולי, מעבר למה שהוא ניסה להציג כלפי חוץ".

משבר מוביל לגילוי מחדש

איילת הצליחה לשמר את כשרון ילדותה לאורך שנות התבגרותה, אבל לפני שגילתה עד כמה יוכל זה לשרת אותה, מצאה את עצמה בגיל עשרים במשבר גדול, שדרש טיפול מהשורש. איילת טופלה במשך כשנה וחצי בשיטה בשם ריברסינג ("לידה מחדש" – Rebirthing) - טכניקת של נשימה מעגלית המשחררת משקעים אנרגטיים, רגשיים ופיזיים, שנצברו בגוף ובתת מודע. לתהליך הריברסינג יש השפעה עמוקה מאוד והוא יכול להביא את המטופל לשחזור חווית הלידה ולטיהור הטראומה שנשארה בנפשו עוד מרגע יציאתו לעולם.

עקב התפעמותה מעוצמות הריברסינג, בחרה איילת ללמוד בעצמה את הטכניקה ואת אופי הטיפול בה. לאחר מכן היא נסעה להודו ובמשך שנה טיפלה והנחתה סדנאות ריברסינג למאות אנשים. איילת חזרה לארץ והפעם היה ברור לה כיצד עליה לממש את כשרון ילדותה. היא המשיכה להעביר סדנאות ריברסינג קבוצתיות ובמקביל, הרחיבה את תיק הטיפולים האישי והתמחתה בדמיון מודרך, NLP, וורטקס הילינג, תקשור וקינסיולוגיה רב-תחומית.

אבחון מקרב למציאת הייעוד

בחדר הטיפולים, איילת עוזרת למטופל לבחור מטרה שבה יתמקד התהליך הטיפולי, ובעזרת שיטת הקינסיולוגיה היא מאבחנת את דרך הטיפול המתאימה ביותר: "הקינסיולוגיה הינה שיטת אבחון וטיפול העושה שימוש בבדיקת השריר, כאמצעי לזיהוי חסימות ושחרורן. בעזרתה מתאפשרת נגישות למידע מדויק על גופו ונפשו של האדם. זוהי שיטה רבת עוצמה המאפשרת אבחון יעיל ומהיר, וניגשת לפתרון כל בעיה מהשורש".

לדברי איילת, מטופלים רבים המגיעים אליה נמצאים בחיפוש, בשאלות על מהות חייהם, בשאיפה לברר מהו ייעודם ומהו הדבר הנכון ביותר עבורם לעשות: "המסע שהאדם עובר בטיפול מקרב אותו למהות האמיתית שלו. הוא לומד להשתחרר מדפוסים מעקבים, מאמונות חוסמות, בעוד הערך העצמי והאמונה הפנימית מתחזקים. המסע הזה כולל נגיעות גם ברגש וגם ברוח, ובסופו של דבר מביא את האדם להתחבר מחדש לנשמה שלו. משם הדרך יותר קצרה לחיבור ולגילוי הציר הפנימי שבתוכו, אל המהות אליה נועדו חייו".

טיפול מגלה את יכולת הריפוי העצמית

דבר נוסף שמגלה האדם דרך הטיפולים הוא את דרכי הריפוי העצמיים שלו. הוא לומד כיצד להגיע לנוכחות ולידיעה פנימית ברורה ומדויקת לגבי מה נכון לו, מעבר למחשבות הרגילות שתוקפות אותו: "לדוגמא, הגיעה לטיפול אישה שהייתה מתווכחת עד דמעות עם בעלה, גם בנושאים שוליים כמו אופן חיתוך הסלט. בעבודה עמה לא עסקנו בבעיות ביניהם, אלא חיזקנו את החיבור שלה למקום יותר מהותי בתוכה. ברגע שהיא החלה לקבל ולהשלים עם עצמה, הויכוחים פסקו". לדברי איילת, הימצאות בנוכחות הופכת כל רגע בחיים לצעד נוסף של התפתחות והגשמה: "במישור המעשי, מהרגע שהאישה למדה להיות בנוכחות עם מהותה, כל עימות בין בני הזוג הפך לדיון, שבסופו של דבר תרם לצמיחה המשותפת שלהם".

לאיילת חשוב להדגיש כי בעזרת האבחון המדויק ושיטות הטיפול האפקטיביות, התהליך הטיפולי מביא לשינוי משמעותי בזמן קצר יחסית, אפילו בעקבות מפגש אחד. דוגמא לכך הן סדנאות הריברסינג הקבוצתיות, שם אנשים חווים תהליך ממוקד ועצמתי: "הגיעה לסדנה אישה, לאחר שסבלה במשך שנים רבות מפחד גבהים. היא רצתה להפסיק לקחת כדורים נגד חרדה, ובחרה שזו תהיה המטרה שלה בסדנא. היא נשמה את נשימות הריברסינג ששחררו מחסום גדול של בכי וצחוק, כך פרקה ממנה את המטען הרגשי שהחזיק את הפחד. מאז אותה אישה הפסיקה לפחד מגבהים ולא חזרה להשתמש בתרופות".

מתוך ניסיונה איילת בטוחה כי כל בעיה ניתן לפתור באמצעות מודעות וטיפול נכון, מכיוון שלדבריה "לכולנו נועדה אותה זכות, להתקרב אל מהותנו המקורית וכך להגשים את עצמנו, כפי שתמיד חלמנו להיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נשים בקונפליקט, גברים בהדחקה

איילת מבחינה כי הנשים שפונות אליה לרוב עסוקות בקונפליקטים שבין העבודה, הקריירה, הבית והמשפחה, בין חלום למציאות, בין עומס ורצון לחופש. רבות מהן סובלות מעייפות רגשית ופיזית, דכדוך ופחד, מחוסר יכולתן להיות סופר-וומן: "להרבה נשים עצם ההגעה לטיפול מאפשר את ההזדמנות לתת לעצמן יחס ואהבה שחסרים להן".

הגברים לעומת זאת מגיעים בדרך כלל בגלל בעיות פיזיות אשר לא נמצא להם פתרון רפואי. הסיבה לכך על-פי איילת נובעת מסגירותם: "גברים יותר נוטים להדחיק רגשות. לרוב הם שומרי סוד, אבל כשחומות החשדנות יורדות, מתגלה רגישות עמוקה ורבים מהם בוכים בפעם ראשונה בחדר הטיפולים. אחרי שהם פורקים את המטען הרגשי אז גם הבעיה הפיזית מתחילה להשתחרר".

* סדנאות קרובות בהנחייתה של איילת אלמוג: בקיבוץ לוטם 20.3 – סדנת ריברסינג

* מידע בנוגע לעבודה קבוצתית וטיפולים אישיים אפשר למצוא באתר של איילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully