וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי קרובה לאלוהים

קצת אחרי יום האם ולפני יום האישה הבינלאומי, זמן טוב לחקור את האניגמה הנשית דרך הקלפים. דמות האשה בטארוט – חלק ראשון

לאורך ההיסטוריה של המין האנושי, בתרבויות השונות, בסיפורים המיתולוגיים, בדת ובמקומות נוספים ורבים, נפגוש את אלו הרוצים לדכא את כוחה האשה. הגברים מאז ומעולם ניסו להיות החזקים, אלו שקובעים את החוקים, אך מאחורי הניסיון להיות המין השולט, הסתתר פחד. פחד מפני כוחם של הנשים.

זו לא המשיכה המינית, או הפחד שהאשה כביכול תעורר את החולשות שלהם שהפחידו אותם; זו לא המשיכה המינית או הפיתויים שהאשה מציעה, כפי שבוודאי יגידו אנשי הדת; גם לא הפחד שהגבר לא יוכל לשלוט בעצמו, הוא זה שהפריע. הפחד הוא מפני משהו אחר. הפחד הוא מפני כוחה של האשה. אשה יכולה לעשות דבר אחד חשוב ומרכזי שהגבר אינו יכול, ומדבר זה פוחדים הגברים יותר מכל – היא יכולה לתת חיים. מכאן שהיא הדבר הכי קרוב לכוח הבריאה, לאלוהות.

כוחה של האשה קשור למעגל החיים והמוות, היא מחזיקה בסוד החיים. היא זו שנותנת חיים, יוצרת את דור ההמשך, ולא משנה כמה הישגים הזכר יזקוף לזכותו - את דור ההמשך רק האשה תיצור. כלומר בסופו של דבר, הכוח האמיתי נמצא בידיים שלה.

משיכת אשת העכביש

אם נתבונן על חיי העכבישים, נוכל להתחיל להבין מדוע הגבר כה חושש. העכבישה היא המרכז של עולם העכבישים: אליה מגיעים הזכרים, היא מגדלת את הצאצאים ודואגת להם. היא מרכז העצבים וכל האחריות הקיומית של בני מינה מונחים על כתפיה. הזכר ממלא את חלקו כמי שנותן זרע, אולם גורלו שונה. הוא חי חיי נדודים ולאחר שסיים את תפקידו, הוא ימות בדרך זו או אחרת. אגב, גם אם לאחר הזיווג הגורלי בין העכביש לעכבישה, מחליטה העכבישה לשחרר את הזכר (בדרך כלל כיוון שהיא לא רעבה), הוא לא יחיה יותר מאשר כמה שבועות לאחר הזיווג וימות מוות טבעי.

המעניין כאן הוא שנראה שהעכבישה מושכת עכביש מסוים. היא יודעת מה היא רוצה ולבסוף הוא מגיע. הייתכן והיא טווה קורים נוספים, בלתי נראים, המושכים את העכביש הרצוי? האם היא מכשפת אותו? ומה קורה אצל בני האדם? גם כאן נראה כאילו האשה מושכת בקורים הבלתי נראים של היקום ולא פעם כשגבר מתאהב באשה, הוא טוען שהיא "מכשפת" אותו. הנשים מחזיקות את סודות החיים בדיוק כמו העכבישות, להן יש את הכוח והכל ייעשה כרצונן. כל שנותר להן הוא לטוות את דרכה של האנושות למסלול הנכון.

בעקבות יום האם שחלף ולקראת יום האישה הממשמש ובא, אני מזמין אתכם לפגוש את שבע הדמויות הנשיות בסדרה המרכזית של קלפי הטארוט ולהכיר את הפנים השונות שלהן.

הקיסרית: הכוח המפרה, האשה האימהית

השיעור הרוחני של הקלף
לכולנו יש תפקיד כאן בעולמנו - והוא להיות פוריים. להפרות את כל מה שנמצא סביבנו. זו חובתנו בעולם, וזו גם זכותנו. חובה וזכות זו - להפרות את עולמנו - אינה מתייחסת רק לעיקרון פרו ורבו, והכוונה היא לא רק להביא ילדים לעולם, כי אם לגרום לכל מה שקורה סביבנו להיות מופרה. דרך כך שנהייה פוריים בעבודה, בלימודים, במערכות היחסים שלנו, בגינה, בבית ובכל מקום - נגיע גם לאושר ולסיפוק חומריים.

במקום שבו לא נהיה פוריים, נמצא את עצמנו סובלים, משועממים, או לא מאושרים. עלינו לעשות דבר מה בנידון, כיוון שחוסר פריון יהיה הסימן הראשון לחוסר איזון, שיוביל לחוסר סיפוק, להתמרמרות, לכעס, קנאה, סבל ולבסוף אף יוביל למחלות. זהו עקרון מנחה בחיינו, ששומר עלינו ונותן לנו נקודת התייחסות. דרכו אנו יכולים לשפר את עולמנו ותפקודינו. כאשר אנו פוריים, אנו מחוברים לאנרגיה של שגשוג, הצלחה ואושר.

הקלף בקריאה
בקריאה קלף הקיסרית מייצג פריון, הצלחה ושגשוג. בכל מקום בו נמצא קלף הקיסרית, הוא תמיד יורה על הצלחה. זהו קלף מבורך בטארוט, שיכול אף לרמוז על פריון אמיתי כמו ילדים, חתונה, שגשוג כלכלי ועוד ועוד.

דמות האשה בקלף
האשה המיוצגת בקלף תהיה נשית להפליא, רכה ונעימה. היא יפה, מושכת ומטופחת, ויחד עם זאת יודעת מה היא רוצה ובטוחה בעצמה. זו אשה שיודעת לתת ולהעניק אהבה ללא גבול, אך יודעת גם לדרוש לקבל אהבה חזרה, ומבקשת שיכירו בנשיות שלה וישעריצו אותה. היא הרמונית, מפרה את הסביבה שלה וכולם אוהבים ומעריכים אותה.

הכוהנת הגדולה: כוח המסתורין, האשה המסתורית

השיעור הרוחני של הקלף
הקלף עוסק באחד השיעורים החשובים בקלפים. הוא עוסק בצורך להכיר את החלקים האפלים, הלא מוארים בחיינו. הקלף מראה שללא הכרת חלקים אלו, חיינו ידמו לאדם הנכנס בחושך לחדר. אותו אדם ילך לאט ובחוסר בטחון, כיוון שהוא מפחד למעוד או לגרום נזק. כל שעליו לעשות הוא להדליק את האור. כשידליק את האור, יוכל לראות טוב יותר לאן הוא הולך ולצעוד בבטחה. הקלף קורא לנו להאיר את החלקים האפלים שלנו. לא החלקים השליליים והרעים שבנו, אלא אלו שאנו לא רוצים לראות, שאנו חוששים מפניהם ולא רוצים לגעת בהם. אנו חוששים מפניהם, כיוון שאנו פוחדים מהבלתי ידוע, מהלא מוכר, ויש נטייה טבעית לא להתמודד או להתעמת אתם. אולם עד שלא ניגע בהם לא נהיה שלמים אף פעם.

קלף הכוהנת הגדולה מראה שזה הזמן ללמוד ולהכיר את כל הצדדים שבנו. זה הזמן להבין כי חוסר הוודאות והמסתורין האופפת את חיינו, ייעלמו כשנגלה את עולמנו הפנימי. כשזה יקרה, נהפוך לאדם שלם, יציב וחזק יותר.



הקלף בקריאה
קלף הכוהנת הגדולה, כמו קלף השוטה, אינו יכול לתת תשובה ועל אחת כמה וכמה - תשובה סופית. לא ניתן לתת תשובה כאן כיוון שזהו קלף של המסר הקורא לנו לבאר את הנסתר שבנו, ללמוד ולהכיר את כל החלקים מהם אנו חוששים. כשזה ייעשה ישתנה עולמנו והתשובה תבוא מאליה.

כשהקלף מופיע בקריאה, הוא מדבר על חוסר ודאות ומסתורין. דברים רבים לא ברורים בחיינו ותחושתנו היא שאנו הולכים על קצה של תהום. אולם בחיים, לא צריכים תמיד "ללכת על בטוח". בחיים יש גם מסתורין וחוסר ודאות, ולמרות שאולי אנו לא רואים את זה, אם ניתן לחיים להוביל אותנו אל הלא ידוע, אנו נלמד את השיעור אותו אנו צריכים לעבור. שיעור שיעזור לנו לצמוח ולגדול. שיעור שבסופו הכול יהיה ברור.


דמות האשה בקלף
הכוהנת הגדולה היא דמות חצויה, החיה בשני עולמות בו זמנית: עולמה הנסתר, האפל והלא מוכר, ועולמה המואר, המוכר. כשדמות זו תהיה לא מאוזנת, היא תיצמד לחלקים המוארים והמוכרים שבה וכמו אדם העומד על קצה צוק. היא תפסע לאט ובאימה צעד אחר צעד בחייה, כשציפורניה אוחזות בפחד במציאות המוכרת על-מנת להבטיח את אחיזתה.

אולם באיזשהו שלב היא תגלה כי אין תהום, והיא כלל אינה עומדת על קצה של צוק. אם היא רק תבטח בעצמה ובכוח המסתורי שקורא לה להבין את שאר החלקים הלא מוארים שבה, ותעשה את הצעד הנועז, חייה ישתנו לבלי היכר. היא כבר לא תחשוש, תהיה מחוברת לכוחה הפנימי, לאינטואיציות שלה, תדע מה נכון לה ואיך להוציא לפועל את רצונותיה.

האשה המיוצגת בקלף זה, גם היא נשית להפליא, יפה וחושנית, אך נראית מהוססת, קרה, מרוחקת ובלתי מושגת. אשה זו משתייכת לסוג האנשים שנראה שהם זורמים עם החיים ושניתן לכוון אותם לאן שרוצים. כשמבקשים מהן לעשות דבר, הן תחוונה "כן, כן" עם הראש, אבל אם ליבם לא יהיה שלם – הם תעשנה רק את מה שנכון להן. זוהי אשה שלא ניתן לשלוט בה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה!, בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד ובהוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully