וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוא מאוחר לטוטם החיות

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני)

27.2.2009 / 0:20

השועל נראה לכם קרוב לרוחכם? אתם מתחברים באופן חד משמעי אל הלוויתן? כיצד תזהו את חיית הטוטם שלכם – מבוא הסברתי. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא

מאז החלה סדרת המאמרים על חיות הטוטם "חיות אדם", קיבלתי הרבה תגובות נלהבות מאנשים שעוקבים אחרי הסדרה. בעקבות בקשות ליותר מידע בנוגע לאופן העבודה עם חיות הטוטם, החיבור הפנימי וההכוונה שהטוטם מביא לחיינו, החלטתי לכתוב מאמר זה.

מהו טוטם?

כאשר נחשפתי לידע הטמון בפילוסופיה האינדיאנית, הכרתי בראשונה את טוטם החיות. בשבט הסנקה האינדיאני היו שמונה בתי אב. כל בית אב יוצג על-ידי חיה ואנשיו נשאו את תכונותיה - חיית טוטם. דוב, בונה, נץ, אנפה, צב, זאב, חרטומית, צבי. את ה"טוטמיזם" אנו מוצאים בכל תרבות שחיה בשיתוף עם אימא אדמה ומתפתחת מתוך הקשר לטבע.

טוטם הוא איכות, תכונה המאפיינת אדם אחד או קבוצת אנשים. איכות זו יכולה לבוא לידי ביטוי בחיה, בצמח או במושג אחר. טוטמים קיימים אצל האבוריג'ינים באוסטרליה, בתרבות הקלטית שהתפתחה באירופה וגם אצלנו.

לשבטים העבריים – שהיו מחוברים לטבע, חיו על-פי עונות השנה ומחזוריהן, וחגגו את חגיהם על-פי מחזורי הלבנה – היו איכויות טוטם שליוו אותם. סמלי השבטים היו חיות שחיו באותה תקופה באזור או לחילופין, אביזרים ששימשו למחייתם. את שבט יהודה ייצגה סגולת האריה, את נפתלי – איילה, בנימין – זאב, זבולון – אונייה (זבולון לחוף ימים ישכון והוא לחוף אניות וירכתו על צידון), יששכר – חמור, דן – נחש, גד – גדוד צבא ואשר – לחם.

מהו הקשר שלנו לטוטם?

מפת טוטם אישית, מבוססת על ההבנה העמוקה שאנו מכילים בתוכנו השתקפויות של עולם הטבע סביבנו. בכל אחד ואחת באים ארבעת היסודות לידי ביטוי, כאשר מבנה האישיות הייחודי לנו מביא לידי ביטוי יסוד זה או אחר באופן דומיננטי יותר. יסוד האדמה - בא לידי ביטוי בעמוד השדרה והעצמות, יסוד המים - במים שבגוף ובדם, יסוד האוויר - בתהליך הנשימה, והאש - בחום הגוף ובתהליכי העיכול.

גם עולם החי סביבנו בא לידי ביטוי בהשתקפות הקורנת אלינו מתוך הנשמה. מושגים כמו אמיץ כאריה, איטי כמו צב, זריז כארנבת ועוד - משקפים תכונות שונות באופי האדם. בתוך כולנו כמובן קיימות בפוטנציאל כל התכונות. אך מפת הטוטם מתייחסת לתכונות יסוד, המהוות את עמוד השדרה של ייחודנו ואת הייעוד האישי שלנו בגלגול החיים הזה. אלו הכשרונות, המתנות עמן נולדנו. כלומר, כולנו יכולים לצייר, לחבר קטע של מוסיקה, לרוץ או לקפוץ, אך חלקנו הם ציירים, חלקנו מוסיקאים המקדישים את חייהם למוסיקה ורק חלקנו ספורטאים מקצועיים.
בתוך כולנו קיימת השתקפות של הכל, אך לכל אדם כשרונות ייחודיים הקשורים לייעודו.

חיבור אישי לחיית טוטם

כשאתם קוראים על חיות הטוטם ומרגישים מחוברים כמעט לכולן, זה נכון באופן חלקי. סביר להניח שחיות או סגולות רבות באות לידי ביטוי באישיותכם באופן זה או אחר, אבל עליכם לגלות את מה שמייחד רק אתכם. לשם כך נועדה מפת הטוטם.

חיבור לחיית טוטם פירושו הזדהות עם איכויות הריפוי של החיה, לצורך צמיחה ולשם חיבור לייעוד הפנימי. חיות הטוטם האישיות שלנו מציעות לנו את איכויות הריפוי שלהן כדי ללמדנו כיצד לנצל באופן מרבי את יכולותינו. דרך חיות הטוטם ואיכויותיהן אנו מתחברים לעולם הרוח. כל ילדי האדמה נושאים את היכולת להיות מודרכים על-ידי מסרים פנימיים. התוצאות מגיעות כאשר אנו מאזנים בעזרת חיות הטוטם בין הצד הנשי לגברי שלנו (בין הימין לשמאל), בין המהות הרוחנית, המחברת אותנו ליכולותינו האינסופיות ליצור את המחר, על-ידי חיים הרמוניים בהווה, לבין חיבור להוויה פיזית ולאדמה.

את הטכניקה הייחודית לאבחון הפוטנציאל האישי פיתחה טווילה ניטץ', זקנת שבט בת למשפחת הזאבים של שבט הסנקה האינדיאני, משמורת קטרוגוס בבאפאלו שבמדינת ניו יורק. סבתא טווילה לימדה את הבנת הטוטם האישי דרך מפת טוטם המכילה תשע חיות, כאשר כל חיה מייצגת תחום אחר בחיינו. כמו כל הידע האינדיאני, מפה זו מבוססת על המעגל הנצחי של ארבע רוחות השמים: דרום, מערב, צפון ומזרח. הפילוסופיה העתיקה של שבט הסנקה האינדיאני חובקת ידע עשיר בחכמת חיים, יופי אמיתי של חיבור רב-עוצמה לטבע וטכניקות פשוטות וגאוניות כאחד, אשר מתוות בפנינו נתיב להכרת עצמנו ולהארה אישית.

* אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) – מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully