וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש בבסיס הכל

קנדיס או'דנבר

24.2.2009 / 0:06

יום המשפחה הוא הזדמנות טובה לפתוח את הלב ואת הראש לרעיונות של קנדיס או'דנבר. שחררו את עצמכם לחופשי

שום דבר אינו צריך להשתנות. המצב הטבעי והנינוח של קיומנו כבר כאן. אנו מוזמנים להניח להכל להיות כפי שהוא, ולהעשיר את עצמנו ואת העולם במודעות, אשר נמצאת בבסיס של הכל.

דחפים ורגשות רבי עוצמה עולים בנו; הם פשוט באים, ואז הם הולכים. אף על פי שלעיתים קרובות התוויות שלהם שופעות חיים, ניכרות ורבות עוצמה, אין להם קיום עצמאי פרט למודעות. דחפים ורגשות אלו מופיעים כאמיתיים ומשכנעים מאוד, ונדמה שהם מהווים את הסיבה לתחושות הבושה, ההשפלה, האשמה והפחד שלנו, אך האמת היא שבידנו הבחירה כיצד להתייחס לכל אחד מהם. אנו יכולים להיות מעורבים בהם ולהרגיש מוגבלים על ידי התוויות שלהם, או שאנו יכולים בפשטות לשמר מודעות כאשר הם מופיעים ונעלמים.

אנו כולאים את עצמנו בתוך הביקורת

רבים מאיתנו מעבירים את כל חיינו כאילו אנו עומדים למשפט על נקודות המבט שלנו. כאילו אנו יושבים על דוכן העדים, מתבוננים לפנינו ורואים שבו בעת אנו גם התובע, גם הסנגור וגם חבר המושבעים. אולם אין זה הכרחי לחקור את עצמנו ללא הרף לגבי כל מה שאמרנו ועשינו. לאורך השנים למדנו להתמקד בנקודות מבט אלו ולהזדהות עמן, אך בכך, שמרנו את עצמנו בכלא. אין סיבה לחשוש. תמיד היינו נקיים מאשמה, מכיוון שלאף אחת מנקודות מבט אלו, שלגביהן חקרנו את עצמנו, אין טבע עצמאי. כאשר אנו פשוט משמרים מודעות, לרגעים קצרים החוזרים ונשנים פעמים רבות, זה נהיה ברור.

למען האמת, איננו צריכים לשנות דבר. במידה ואנו חושבים שהמחשבות, הרגשות, החוויות והנסיבות שלנו צריכים להשתנות על מנת שנכיר במי שאנחנו, או במידה ואנו חושבים שההשלכות של תודעתנו צריכות להשתנות, אנו כבולים באזיקים. שום דבר אינו צריך להשתנות. המצב הטבעי, הנינוחות של קיומנו, כבר מובטח לכל. באמצעות כך שאנו נחים ומניחים להכל להיות כפי שהוא, אנו נפתחים לתבונה עמוקה, אותה לא הכרנו לפני כן. תבונה זו מגיבה היטב ובעוצמה רבה בכל מצב. זוהי התבונה של ההשקפה המאוזנת, אשר אינה תלויה בתיאורים.

מודעות היא הדרך לצאת לחופשי

אני מזמינה את כולכם להפסיק לגמרי את ההתמכרות לתיוג של כל אחת ואחת מההתרחשויות. כאשר אנו מתעקשים לתייג את עצמנו ואת האחרים, אנו מעורבים במלחמה בתוך עצמנו. בכך, אנו שופטים חלק מההופעות שלנו כטובות ואחרות כרעות, ואנו הופכים להיות כמו רובוטים המסווגים מחשבות: "אלו הן הטובות, ואלו הן הרעות; אני חייב להשיג עוד מחשבות טובות, ואני חייב להיפטר מהרעות. אני חייב להראות לכולם מהן המחשבות הטובות שלי, כדי שהם יקבלו אותי, ואז אולי אני אוכל לחשוב שאני מקובל". מעבר לכל הקיצוניות, מעבר לתוויות של טוב ורע, נמצאת תבונה. תבונה אינה צריכה ששום דבר יהיה טוב; היא כבר חיובית לגמרי לכשעצמה ומעצמה.

הפסיקו הכל והעשירו את עצמכם ואת העולם כולו במודעות, אשר נמצאת בבסיס של הכל. קיומו של אף אחד אינו תלוי בשום תווית. הקיום נוכח, מבלי להתחשב בתוויות. המהות העצמית היחידה של כל תווית היא המודעות הנצחית חסרת הרבב. למה לא להתבונן על הכל מעמדת היתרון של המודעות, במקום דרך המסנן המעורפל של התוויות? מהות קיומכם אינה זקוקה לשום דבר שיתמוך בה – היא פשוט קיימת, אז הירגעו ותיהנו! בבקשה אל תמשיכו להיות רעים לעצמכם. אני באמת מבקשת זאת ממכם מעומק לבי.

מפגשים פתוחים של ה-Great Freedom וכן מגוון מפגשי לימוד נערכים בכל יום שלישי בשעה 20:00 בבית תמי, רחוב בעלי מלאכה 16, גינת שינקין, ת"א.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully