וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד אחד היו נאספים

ירון שוורץ

18.2.2009 / 23:54

רחוק מהמרכז אבל קרוב ללב: מרכז "ליבה" בקיבוץ חוקוק מחבר פעילות רוחנית עם קהילה אקולוגית ומצליח להקסים את התל-אביביים

מי שמע ומי ידע על קיומו של קיבוץ בשם חוקוק? אלו מכם שימהרו לבדוק את המיקום במפה האינטרנטית, יגלו כי הקיבוץ נושק לנחל עמוד וסביבו פרושים בשלוש מאות ושישים מעלות הרי הגליל העליון והתחתון, הכנרת, העיר צפת ומצוק הארבל, כולם יחדיו חובקים את המקום בנופם המהמם. לפני כשנה, בתוך מכלול הנוף המדהים הזה, נפתח בחוקוק מרכז רוחני בשם "ליבה", בבעלות משותפת של שני זוגות: אלעד רפפורט ולימור טל, וראם ולי הראובני.

פראנה יוגה - אימפריה

ראם הראובני, כבר בן ארבעים עוד מעט כשמאחוריו רשומה אחת ההצלחות המרשימות ביותר בתחום מרכזי היוגה בארץ. בשנת 2003, לאחר שהות של מספר שנים במזרח, פתח הראובני בלב תל-אביב סטודיו שהפך להצלחה גדולה בשם "פראנה יוגה": "בעצם הצענו יוגה חילונית", אומר ראם, "סטודיו פראנה היה הראשון בארץ שלא התחייב לשיטה ספציפית, אלא שילב סגנונות ואפשר מערכת נוחה של שיעורים פתוחים לכל תלמיד, לכל רמה והכי חשוב לתל-אביביים, כמעט בכל שעה ובכול יום".

הקהל הרוחני של תל-אביב עטף את הסטודיו באהבה ובמהרה צמחו בעיר יותר מעשרים מרכזי יוגה שבחרו לפעול באופן דומה. אבל עבור ראם וזוגתו לי, הסטודיו בתל-אביב היה רק נקודה בזמן, מכיוון שהחלום האמיתי שהנחה אותם היה הרבה יותר גרנדיוזי, מספר ראם: "רצינו לגור במקום שיש בו כמה שיותר טבע, שנוכל לבנות בו חדרי אירוח וכמובן מרכז רוחני שיהיה באוירה אינטימית נעימה ואוהבת, כמו מקומות שראינו ושהיינו בהם בהודו, אירופה ואוסטרליה".

אקולוגיה, יוגה וזוגיות

בינתיים התיישבה בקיבוץ חוקוק קהילה צעירה שחרטה על דגלה את נושא האקולוגיה הסביבתית, החברתית והמשפחתית, ראם מסביר: "מדובר בקבוצה שהתהוותה במשך עשר שנים וחיפשה ישוב או קיבוץ שיסכים לאכלס בתוכו קבוצה מאורגנת ועצמאית, שיש לה אפילו מערכת חינוך ייחודית ונפרדת. בחוקוק העיזו להרים את הכפפה ואפילו הציעו לחברי הקהילה לקנות אדמות במקום ולעצב שכונה חדשה לפי עקרונותיהם האקולוגיים הייחודים".

ראם ולי הגיעו לאחד ממפגשי הקהילה והתאהבו ברעיון, ובעיקר בחברי הקבוצה, "כולם אינדיבידואלים", מספר ראם, "עם הרבה רצון לחקירה עצמית וחשוב מכך, רצון לנתינה". לי וראם התחברו עם אלעד ולימור, זוג מוותיקי הקהילה. לימור טל היא רקדנית ומורה לבוטו (ריקוד נשמה שנולד ביפן), מעצבת תלבושות לבמה ויוגיסטית בעצמה. בעלה אלעד מפיק ומעצב תיקים. ביחד שיפצו מבנה, שהיה בעבר בית ילדים, והפכו אותו למרכז פעילות מודרני, מעוצב ונעים למראה. מכיוון שהשכונה האקולוגית עדיין לא נבנתה, עד לא מזמן גרו ראם ומשפחתו באחד מחדרי מרכז ליבה ואפילו ילדו שם את בנם השני, שיר שלום.

חיים בקצב אחר

בסטודיו פראנה שבתל-אביב ובסטודיו נוסף שפתח ראם בגבעתיים, מתקיימים כשבעים שיעורי יוגה בשבוע, בהם לוקחים חלק יותר מאלף תלמידים, מספר עצום גם בקנה מידה בין-לאומי. בחוקוק זרימת המתרגלים מן הסתם מצומצמת יותר ובעיקר מגיעים אנשים מישובים בסביבה, מהקהילה האקולוגית, וחברי הקיבוץ. בנוסף לשיעורי יוגה סדירים מתקיימים במקום גם שיעורי עבודה קולית, בוטו, צ'י-קונג, טאי- צ'י, ושיעורי אקרובטיקה ואומנויות לחימה לילדים.

ראם אינו מודאג מכמות התלמידים הקטנה יחסית, "אני אוהב שכאן בצפון הדברים לוקחים זמן. אין לחץ, אין דחיפות שתהיה נהירה של אנשים לפה, במקום זה עובדים לאט ובצורה רגועה, בזרימה הנכונה והמכובדת של המקום". מעבר לכך, מתקיימות במרכז ליבה סדנאות סופ"ש מגוונות המאפשרות תרגול, מפגש ושהייה שקטה בטבע. במרכז יש חדר תרגול מרווח, חדרים בהם ניתן ללון, יש מקלחות, חדרי שירותים ואפילו מטבח משותף.

צעדים ספורים ממרכז ליבה, מתגוררים רבים מחברי הקהילה האקולוגית של חוקוק. "כאשר באים מתרגלים מתל-אביב", מספר ראם "הם נחשפים, לרוב לראשונה, לחיי קהילה, לגינות קומפוסט ולגידולים פרטיים של ירקות העונה. בתי חברי הקהילה פתוחים למבקרים והם שמחים לספר למתעניינים על השכונה העתידה להיבנות ועל עקרונותיה הייחודים. עבור רבים מאזור המרכז, שלא ראו ולא חוו את משמעות החיים הירוקים, המקום והקהילה מעוררים הרבה סקרנות, התלהבות ובעיקר תחושת כיף, כי לראות קהילה יחדיו זה פותח את הלב וכשמתרחש כזה מפגש במרחב ייחודי כזה של נוף ושקט, מייד רואים שמתמוסס בהם משהו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אירועים קרובים במרכז ליבה:

21/2/09 "מעגל נשים"- מפגש דרך הלב באחווה נשית. (פעם בחודש)
27/2/09 בוטו- "לדוג שקט" מפגש עם השקט הרוחש –מחול נשמה.
28/2/09 "ליבה לרקוד"- ערב ריקוד חופשי. (מוצ"ש האחרון בחודש)
20-21/3/09 סדנת יוגה – ראם הראובני - ויניאסה
26/3/09 מופע מוזיקלי – ערן רייס – זמר יוצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully