וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת החרבות – חלק שלישי

15.2.2009 / 12:48

אורסטס יודע שעליו להרוג את אמו. אחותו אלקטרה מאשימה את אמו במות אביה. האם יצליח במשימה?

שש חרבות

לאחר המפגש עם האל אפולון, בו קיבל אורסטס את עצתו ואת ברכתו של האל שקרא לו להרוג את אמו, הגיע אורסטס לידי החלטה. אמנם החלטתו הייתה קשה ולא נעימה, אולם הוא ידע סוף סוף שעליו להרוג את אימו. הוא התנחם בעובדה שזה לא רק בגלל שחייו בסכנה, שכן היא רוצה להורגו, אלא הבין שגם הממלכה עצמה נמצאת בסכנה ושעליו למלא את חובתו ולעשות את שעליו לעשות, אם לא למען עצמו, למען ממלכתו.

שלב זה של הסיפור הוא השלב ה"קל", בו כל שאורסטס צריך לעשות הוא להפליג הביתה. דרך היבשה הוא לא יכול היה להגיע ולכן היה צריך להאריך את מסעו ולהפליג בספינה. ההפלגה אמנם לא הייתה ארוכה מאד, אולם במספר הימים שהיא ארכה, נהנה אורסטס מחופשה קצרה. ההחלטה הקשה מאחוריו, וביצוע ההחלטה נמצא לפניו, ועכשיו, סוף סוף בפעם הראשונה והאחרונה בסיפור זה יכול אורסטס לנוח.

הארכיטיפ של הקלף

פירוש הקלף עוסק בחופשה ומסביר שלפעמים כדי למצוא פתרון ולהיות יעילים, עלינו לנוח, לצאת לחופשה, להתרענן. נכון, זה לא יפתור דבר וכשתסתיים החופשה נשוב לאותו מקום ממנו הלכנו, אולם כשנשוב, נהיה רעננים ומחוזקים ואז נוכל, בכוחות מחדשים, להתמודד שוב עם אותם המכשולים ולהתגבר עליהם.

הארכיטיפ של הקלף עוסק בצד השני של המטבע ומזהיר כי קיימת בכולנו הנטייה להגזים, להפוך את מה שזמני לקבוע, להתמכר לו ולפספס את כל הרעיון העומד מאחורי חופשה. חופשה אגב, יכולה להיות גם בזוגיות וכך, לאחר קשר משמעותי שמסתיים, פעמים רבות יש צורך "לצאת לחופשה", או במילים אחרות לחפש סטוץ. אך קלף זה מזהיר מפני הנטייה להפוך את הסטוץ למשהו מתמשך, וגרוע מכך להתחיל להאמין שהקשר יהפוך למשהו רציני.

שבע חרבות

אורסטס מגיע הביתה, לארמון שאותו כבר זמן רב לא ראה. הוא אמנם המלך, היורש החוקי, אולם אמו היא זו השולטת בממלכה ובפועל כניסה לארמון והריגתה אינם פשוטים כל-כך. לעזרתו נחלצת אחותו אלקטרה, שחשבון ארוך יש לה עם אמה על כך שהרגה את אביה, אותו היא כה העריצה ואהבה. חיי הנסיכה כלל לא היו קלים לאחר מות אביה. אמה, ובמיוחד המאהב שלה, לא רצו שתתאבל על אביה ולא היו שותפים לצערה ולכאבה. חמור מכך הם נטרו לה טינה, התאכזרו אליה, השפילו אותה והקשו מאד את חייה.

כל לילה התפללה אלקטרה לעזרה וביקשה לפגוש את אחיה, ביקשה שיחזור, מתוך תקווה שהוא יציל אותה מחיים אומללים אלו. והנה יום אחד הם נפגשו. תחילה לא זיהתה האחות הצעירה את אחיה, אולם כשהוכיח לה אורסטס כי אחיה הוא, בכתה בכי מרורים וכשסיפרה את שעוללו לה השניים, דבריה חזקו אותו והסירו עוד ספק לגבי מה שהיה עליו לעשות. יחד, אלקטרה ואורסטס תכננו את רצח האם. הם תכננו כיצד להכניס בחשאי את אורסטס לארמון, מתי המועד הנכון ביותר, והיכן נכון לו להרוג את אימו מבלי שהשומרים יעצרו מבעדו.

הארכיטיפ של הקלף

פירוש של הקלף עוסק בצורך שיש עכשיו לשואל לעצור לרגע, לעשות חושבים, לתכנן ולחשוב על אסטרטגיה טובה, שאיתה יוכל להצליח. הקלף מראה שהניצחון קרוב, אולם הוא יבוא בזכות חשיבה ותכנון. זה הזמן להשתמש בראש.

את הארכיטיפ של הקלף נפגוש במצבים בהם אנו צריכים להתעמת אם אדם כלשהו, או להתמודד עם בעיה מורכבת. במצבים אלו, אם קלף זה יוצא, נגלה שאנו נמנעים מעימות ישיר ומעדיפים לפעול בדרכים עקיפות, פחות ישירות, כדי לפתור את הבעיה. כאן מומלץ לשלב את שני החלקים של הקלף, לעצור לרגע ולחשוב על תוכנית כיצד נכון יותר לפעול מבחינה אסטרטגית.

ארכיטיפ נוסף שהקלף עוסק בו הוא הקשר בין האב לבת. הקלף מראה (כמובן בנסיבות הנכונות) שיש קשר מאד חזק בין בת הזוג (או השואלת עצמה) לבין אביה ובפועל, בלי ה"אישור" של האב, דבר לא יוכל להתקדם בקשר. חשוב להדגיש כי לא מדובר בעיקרון של לפגוש את האבא לפני שמציעים באופן רשמי נישואין, אלא על כך שאם הבחור שלנו לא יימצא חן בעיני אביה של בת הזוג, אין לו סיכוי ולכן עליו מאד להשתדל שאבא יחבב אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שמונה חרבות

הכול עבד לפי התכנון. כניסתו לארמון עברה ללא תקלות, הוא חיכה לשעה הנכונה בה יוכל לפעול ודבר הימצאותו בארמון לא התגלה. כפי שאחותו סיפרה, אמו בשעת התפילה לא חרגה ממנהגה וביקשה מהשומרים שיעזבו אותה לבדה. לאחר סיום התפילה, אמו יצאה מבית התפילה וכאן יצא אורסטס ממחבואו הניף את חרבו... אך לא יכול היה לעשות את זה. כל התכנונים, כל ההתלבטויות, הפתרונות, ואפילו הוראה ישירה של האל לא עזרו. ברגע האמת הוא לא הצליח לעשות את זה.

אמו ידעה שאיננה יכולה לקרוא לשומרים, כיוון שלחץ מסוג זה ייאלץ את בנה להורגה, ולו רק מתוך הגנה עצמית. תחילה ניסתה לפנות אליו ברחמים. לאחר מכן ניסתה לעורר את רגשותיו ודיברה על אהבת אם לבנה. "הבט בחזה שלי", אמרה, "לא פעם היית נרדם עליו כתינוק וראשך היה מונך עליו. האינך זוכר את פעימות ליבו? הן ממנו ינקת ובזכותו גדלת, זהו החזה שהעניק לך את חייך", הוסיפה, וכשראתה כי אורסטס אינו נסוג ואינו מוריד את חרבו, קראה לשלוש אלות הנקם, שלושת הפוריות. שלוש אלות שחורות ומעוררות פחד ששערותיהן דומות לנחשים עמדו לצידה, ואמו אמרה בשמם כי אם יהרוג אותה אורסטס הן ירדפו אותו עד סוף ימיו. "רע ומר יהיה גורלך", אמרה אימו, "ויהיה עליך לנדוד, נרדף ומפוחד, שכן לא ירפו הפוריות ממך עד סוף ימי חייך". מה יקרה אחר-כך? האם הוא הורג את אמו? את זה תוכלו לגלות בקלף הבא, בקלף תשע חרבות.

הארכיטיפ של הקלף

פירוש הקלף עוסק בצורך שיש לנו להיות קרים ולפעול ללא רגש, כדי להצליח להתגבר על המכשולים. נוכחות הקלף בקריאה מראה שהרגשות מפריעים לשואל לפעול נכון, כובלים אותו ולכן, כשהוא יתעלה מעל הרגשות שלו, הוא יצליח.

הארכיטיפ של הקלף משלים את הפירוש ונפגוש בו במצבים בהם יש התנגשות בין הרגש להגיון, במצבים בלתי אפשריים בהם אנו יודעים שההיגיון "צודק", אולם הרגש מצד שני מסרב לשתף פעולה. אלו המקרים בהם נרגיש את תחושת ה"לא נעים", "לא נוח לנו", המוכרת. אולם במקרים אלו עלינו להבין שההיגיון הוא הצודק, ושאם אנו רוצים לעשות טוב לעצמנו, עלינו הפעם לחשוב תחילה על טובתנו ופחות על טובתם של אחרים.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully