וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו ברק בשמים

21.1.2009 / 14:35

האם הנשיא הטרי יממש את הציפיות הרבות ממנו? ניתוח מפת הלידה המורכבת של ברק אובמה מביא את יאיר טריבלסקי לכמה מסקנות מעניינות

מפת הלידה של אובמה (4.8.1961, בשעה 19:54) מעידה על כמה אלמנטים מעניינים שעשויים בהחלט לגרום לאובמה להגיע רחוק מאוד. נתחיל מההתחלה. ראשית, מדובר במזל אריה על כל המשתמע מכך: בעל אגו מפותח, מה שאומר שהשמש, מוקד הדברים, נמצאת במזל אריה ובבית השישי, בית העבודה של אובמה.

בגדול, זה אומר שהאיש הוא איש עבודה: אדם חרוץ, שקם בבוקר ויוצא לעבודה. אם אולמרט אמר בזמנו שהוא נכנס לתפקיד כדי לעבוד עבור כולנו, אובמה גם ינסה לעשות זאת בשטח. מרקורי שליט התאומים נמצא בבית השישי, בית העבודה. זהו מצב מעניין שהמשמעות שלו היא שהאיש מדבר - עושה - מדבר - ושוב עושה, או שאולי הוא רק מדבר על הצורך לעשות?

כן, גם האפשרות הזו קיימת: זויות הפעולה בין השמש, ה"אני האמיתי" של בעל המפה, ומרקורי כוכב התקשורת, לבין כוכב נפטון, מעלות גם את האפשרות שמדובר באשליה של עשייה, אולי של האיש עצמו. ייתכן שבעיית הזהות של האיש בגילאים צעירים היא זו שמונעת התמסרות מוחלטת לעשייה בהמשך. מי אני? לאן אני שייך? מהם שורשיי?

כוכב נפטון מעלה שאלות זהות מרכזיות מול אובמה, ואולי לא רק מולו, אלא גם מול אלה שמנסים להכיר אותו ושואלים בשקט או בקול רם: מי אתה באמת, אובמה? מהי השייכות שלך? מהם שורשיך? לאן מופנית הנאמנות שלך? נראה שזה לא קשור רק ביחס לדת – נושא שגם הוא נוגע בעקיפין לנפטון הרוחני - לאיסלאם או לנצרות מבחינתו, אלא גם לשייכותו ההיסטורית הרגשית הפנימית.

נפילה כואבת?

השמש יוצרת זוית פעולה לכוכב נפטון, לא מקום קל כשלעצמו, ומעידה על "אני" אמוציונלי מאוד, שנשאב פה ושם לדרמות שהוא עצמו יוצר, אבל גם כזה שעשוי לסחוף אחריו לא מעט, בתנאי שהוא מצליח גם לסחוף את עצמו לשם. הרגשות משחקים פה תפקיד מרכזי.

גם מרקורי כוכב התקשורת נפגע מזוית הפעולה של נפטון. כאן התוצאה היא קסם אישי חזק במיוחד, אולם זו אינה זוית שתורמת לתחושת הביטחון שהקסם הזה גם יחזיק מעמד בזמן של עשייה. הרגשות חזקים במיוחד ועלול להיווצר פער בינם לבין המציאות בשטח. זוית הפעולה בין נפטון לבין השמש ומרקורי היא מזויות החולשה של המפה הזו: כל זמן שהרגש מושך למעלה, הדרמה בעיצומה ויש כוחות גדולים למשוך את העגלה. ברגע שמשהו משתנה רגשית, עלולה להתרחש נפילה כואבת והכל משתנה, עמוק בפנים כמובן.

כאילו כדי לאזן את השפעתו של נפטון, ניתן למצוא במפה של אובמה את כוכב מרס במזל בתולה, סימבול מאוד חרוץ ופרקטי לחלק הגברי והיוזם של הנשיא. מרס כזה מסמל אדם חרוץ שמתמקד בפרטים הקטנים, עושה שיעורי בית, בעל חוש הומור ציני ויכולת מילולית. הימצאותו של מרס בבית השביעי, בית השותפים והזוגיות, מראה שהוא עשוי להיות מצוין בעימותים מסוגים שונים ובדיאלוג ישיר.

ואכן, כפי שראינו אובמה ממהר ל'היכנס ראש בראש" בכל הדעות הקדומות נגדו ולא מפחד להתעמת עם היהודים שחושבים שהוא מוסלמי או בביל קלינטון שתומך בהילרי. הוא דוחק בכל מי שרוצה ומוכן להתעמת איתו: כאן הוא שולף את המרס המושחז הזה ובדרך כלל גם מצליח לא רק להבהיר את עמדתו, אלא גם להקרין כוח ועוצמה.

מופנם ופגיע

אפשר לראות במפה תצורה של משולש גדול, בין מרס בסוף מזל בתולה, סטורן בסוף מזל גדי ויופיטר בתחילת מזל דלי, והירח בתחילת מזל תאומים. אפשר לראות במשולש הזה מעין רשת בטחון ממוזלת, שמאפשרת לעגלה להמשיך לנוע גם אם יש חריקות פה ושם וגם אם המבנה הפנימי הבסיסי אינו יציב לגמרי, תוך הישענות על נקודות הכוח במפה הזו: (מרס) אסרטיביות ובטחון עצמי + (סטורן) קביעת מטרות וגבולות מדויקים + (יופיטר) הבטחה של אופטימיות + (ירח בתאומים) תקשורת. יש כאן משהו עבור כל אחד, מבחינת הבטחה, אמונה, או רעיון.

אם נסתכל היטב, נראה אפילו משולש עוצמתי נוסף במפה, הפעם דווקא מכיוון הרגש. הקודקודים שלו נופלים על ונוס במזל סרטן, נפטון במזל עקרב וכירון במזל דגים. זה אומר שגם מבחינה רגשית יש כאן אפשרות של הישענות על בסיס כוח מסוים, גם כשדברים לא הולכים לפי הספר: (ונוס) הישענות על בית ומשפחה + (נפטון) קסם אישי + (כירון) אמביציה להפוך את פצעי העבר וחוסר השייכות לכריזמה ומנוף לקידום. שני המשולשים האלה משתלבים ביניהם – כמה סמלי - ויוצרים מעין מגן דויד.

מיקומה של ונוס במזל סרטן במפה הזו, מראה על רכות פנימית בלתי מצויה. האיש ביתי, מופנם ורך בתוכו, אוהב סביבה סגורה ומוגנת. כאן עלול להתפתח קונפליקט בין ונוס הרגשנית והביתית הזו, לבין השמש ומרקורי במזל אריה שרוצים לצאת החוצה ולהוכיח לעולם מה הם שווים ובגדול. אלה שמכירים אותו מקרוב מן הסתם יעידו על אישיות חמה, ביתית ולבבית ואפילו רגשנית ופגיעה.

מימוש ההבטחה

אולם דווקא עכשיו, ברגע ההשבעה שלו, השמים אינם נוטים לאובמה חסד. מרקורי, כוכב התקשורת, נמצא בהילוך אחורי ועלול לסמל הבטחה גדולה שאולי לא תתממש בדרך שבה כולם ציפו לה. יותר מזה: ממש עכשיו הוא עובר למזל גדי ומסמל אולי יותר מכל מגמה שונה מכפי שהיתה ברגע שבו נבחר אובמה.

זוהי מגמה של חזרה לערכים שמרניים ולקרקע הבטוחה ולא למצעד האופטימי של פריצת גבולות חדשים, וחזרה ליסוד, לחומר ולא לרוח שאמורה להגיע למקומות שאליהם עדיין לא הגיעה אמריקה, לפי גישת אובמה. האם יצליח האיש למרות הכל, לממש את ההבטחה הגלומה בו ובעצם הבחירה בו, או שיתגלה בהמשך כפלופ תקשורתי וכאכזבה מקובעת ושמרנית שתנחית את הציפיות לקרקע? ימים יגידו.

בשנה הבאה יכנס כוכב אורנוס לזוית של עימות עם מרס שנמצא במפת הלידה של אובמה, זוית שמראה על שינוי כיוון או על ניתוקים, חוסר סבלנות וקושי לזרום ולעשות כפי שהיה עד עכשיו. יתכן שזה יהיה שינוי כיוון דרסטי, או אולי ניתוק של אובמה עצמו מהשלטון בדרך כלשהי. מצד שני, יתכן דווקא שבמפת לידה מורכבת שכזו, זו תהיה רק ההתחלה של שרשרת שינויים שיסתיימו דווקא לטובה. בהצלחה, מיסטר אובמה!

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully