וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסרוג עם זאבים

9.12.2008 / 13:49

ביקורתית ורגישה, חובבת דרמות, אישה בשלה שרצה עם זאבים מול ילדה שרק רוצה שיאהבו אותה. טריבלסקי על מפת הלידה של שפרה

נראה שמכל דיירי "האח הגדול" הדעות חלוקות במיוחד בעיקר לגבי שפרה: יש מי שיאמר שהיא מעמיקה, ישרה, רצינית ואחראית, אבל אחרים יגידו שהיא צבועה ומתנשאת. יש כאלה שאוהבים את הראש האמנותי שלה והצורך להקשיב לאמת הפנימית הייחודית ויש את מי שיאמר שהיא פרידמנית שלא סופרת אף אחד ממטר. אז מי זו שפרה קורנפלד האמיתית?

מלכת הדרמה

ובכן, לפי מפת הלידה של שפרה (9.12.1980 - מזל טוב שפרה!), נראה שהכוכבים החליטו להקשות עליה ונתנו לה כמה וכמה חלקים שונים בתכלית זה מזה. נתחיל. מצד אחד השמש, "האני האמיתי", ומרקורי כוכב התקשורת, נמצאים במזל קשת השייך ליסוד האש, ומראים על צורך חזק בביטוי אישי של כאן ועכשיו. השמש גם צמודה לנפטון הרגשני ולכן יש לה נטייה לדרמות וראיה רומנטית של המציאות.

ואולם, הירח שאמור לבטא את השמש בחי היומיום ובעולם בכלל ולייצג את הנפש, נמצא במזל גדי השייך ליסוד האדמה המופנם והנוקשה, שגם צמוד למרס באופן שמביא איתו רגישות יתר. הצורך להוציא ולבטא דרך הגוף חזק, אבל הנפש לעומת זאת מאוד ביקורתית. המשמעות היא שלפני ששפרה מבטאת את עצמה - היא דורשת מעצמה הרבה מאוד וכל מלה שיוצאת מפיה עוברת דרך איזמל הביקורת שלה.

מעניין: מצד אחד שפרה היא ילדה שרוצה לצאת לעולם ולחיות בעוצמה, אך מצד שני מדובר באישה בוגרת שלוקחת אחריות על המחויבויות שלה לפני ההנאות. לא קל. מיקום הכוכבים הזה מראה על אם ואב שונים מאוד זה מזו, לפחות בחוויית הילד, כמו גם על שונות בחוויית הבית והמשפחה. זה יוצר שני חלקים מנוגדים: האחד הוא לרוץ לעולם ולהיסחף עם החלק הילדי והספונטני, והשני הוא לסגור את חלונות הרגש, להפנים, לעצור ולא להראות. שפרה רוצה להראות, אבל החלק השני גורם לה להיות ביישנית מאוד ולהרגיש חסרת ביטחון כשהיא צריכה לשתף.

הניגודיות של שפרה

עכשיו כשהבנו את זה, נראה במפת הלידה של שפרה עוד צד: זו ונוס שמייצגת את הנשיות הפרטית שלה, שנמצאת במזל עקרב. ונוס היא האישה היצרית, שמקשיבה לאינטואיציה שלה עד הסוף ומנסה להיות נאמנה לאמת הרגשית שלה, הן בזוגיות ויחסים והן בתחומים האחרים בחיים. ונוס בעקרב חוקרת מצבים רגשיים ולעומק, גם אם הם אינם קלים וככזו היא מביאה איתה התנסויות שונות וצורך לעשות מה שמרגישים, גם אם זה לא מתאים להיגיון של הסביבה הקרובה.

מתחיל להיות מסובך? חכו, יש עוד: במפה הזו נוכל למצוא גם את כוכב יופיטר במזל מאזניים. יופיטר כוכב השפע והצמיחה שלנו, גורם לשפרה לרצות שיאהבו אותה ויקבלו אותה והיא גם מוכנה לפעמים לרצות אחרים כדי שזה יקרה. איך זה מתחבר לשאר האלמנטים שראינו קודם? ובכן, זה לא ממש מתחבר...

אז מה יש לנו כאן? ילדה קשתית אימפולסיבית שאוהבת לצחוק ולשחק, אמא נוקשה וביקורתית שדורשת לגלות אחריות ובעיקר בגרות, אישה יצרית שרוצה להיות נאמנה אך ורק לתחושותיה וללכת איתן עד הסוף ושפרה שבסך הכל רוצה שיאהבו אותה.

הירח במזל גדי נעלם ברגעים החשובים באמת ואולי בגלל זה מתייחסים אליה לפעמים כאל מתנשאת ושחצנית, למרות שעמוק בפנים הילדה רוצה לצאת החוצה ולצעוק: אני ממש כמוכם. מתי שפרה כן מדברת? כשאין מצלמות בסביבה (עד כמה שזה אפשרי) בגלל הביישנות שלה וכשהיא בטוחה שמקשיבים לה באמת ולא ממקום שיפוטי: אז שפרה לא פוחדת לתת לרגשות שלה דרור, לבכות, לשתף באמת הרגשית שלה, לסרוג סוודרים לעץ, לספר בתמימות ובכנות על דברים שחוותה ועמוק בפנים עדיין לא ממש להאמין שבאמת אוהבים אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully