וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגולותיו של הקוף

אורלי נירן יהלום

5.12.2008 / 23:41

הוא מלמד אותנו על הקשר בין תנועה לאגו, גמישות נפשית וגופנית ויצירת קשר עם פיות, נימפות וגמדים - חיות אדם, כתבה רביעית

הקופים הם בעלי החיים היחידים הדומים מאוד לבני האדם, הן במראה והן בתכונותיהם. פניהם של הקופים אינן מכוסות בפרווה כשל האדם ואפרכסות האוזניים שלהם קטנות ודומות לאלו של האדם. הם בעלי ראיה תלת-ממדית ויש להם בכפות הידיים והרגליים חמש אצבעות, המשמשות אותם להליכה ולאחיזה. הקופים חיים בין ענפי העצים, ביערות המכסים את פני אימא אדמה, ושולטים היטב ברזי הטיפוס והשמירה על שיווי המשקל. הם שובי לב ומקסימים, מחברים אותנו לילד הקטן שבתוכנו.

הקופים מחולקים לשלוש קבוצות אב. קופים צרי אף (בקבוצה זו נכלל גם האדם), החיים באסיה ובאפריקה, קופים רחבי אף, החיים באזורים הטרופיים של יבשת אמריקה, בעלי זנב ארוך, אשר משמש אותם לצורך טיפוס על עצי הג'ונגל, והקופיפים (הכוללים גם את קופי הבבון), המצויים ביבשת אפריקה.

משפחת צרי האף כוללת תת-קבוצה של קופי אדם, הכוללת את האדם וקופים מסוג השימפנזה, גורילה והאורנגאוטן, שפירוש שמו: איש היער. הגורילות והשימפנזים שוכנים באפריקה, האורנגאוטן חי ביערות בבורנאו ובסומטרה. קופים אלו חסרי זנב, הם מסוגלים ללכת זקופים וידיהם ארוכות מרגליהם.

הבבונים ממשפחת הקופיפים, הם קופים גדולים ומוצקים השוכנים על האדמה. ראשם מאורך ודומה לראש כלב וגם הקריאה שלהם דומה לנביחת הכלב. הם בעלי זנב, אך אינם משתמשים בו לאחיזה כמו הקופים רחבי האף. הבבונים חיים בחלקים נרחבים של יבשת אפריקה, בלהקות גדולות, בהן מתקיים ארגון חברתי משוכלל ביותר והם בעלי יכולת הסתגלות יוצאת מהכלל לסביבות מחיה שונות.

הבבונים, המכונים גם "קופי הכלב", נחשבו לקדושים במצרים העתיקה. להקות של בבונים חיו במקדשים ואף גודלו בבתי העשירים כחיות מחמד. עדויות לכך מופיעות בממצאים ארכיאולוגים ממצרים העתיקה, על ציורי קיר ובפסלים העשויים מסלעי גרניט אדומים או שחורים. אל החניטה המופיע במיתולוגיה המצרית מופיע בצורת בבון בשם האפי. כיוון ש חיי נצח הם הבסיס לתרבות המצרית העתיקה, הרי שאל החניטה היה ללא ספק אחד האלים החשובים ביותר.

אדם אשר חיית הטוטם שלו היא קוף, ניחן בסגולות יקרות ערך. הקוף מלמד אותנו שעור מרתק הנוגע בתנועה, ועל הקשר בין תנועה לאגו, גמישות נפשית וגופנית ושימור בריאות הגוף ואיזון הנפש דרך תנועה, ממש כמו ביוגה. האורנגאוטן כחיית טוטם, מלמד לנוע מעל מריבות וליישב חילוקי דעות (גם כאן מילות המפתח הן גמישות ומציאת האיזון). טוטם הקוף מלמד אותנו שעור של איזון גם בין שחור ללבן, בין הצד האפל שלנו לאור.

בספר וויקה מאת טביטה ג'נינגס (המומלץ לעיון לכל המתעניינים בכשוף ושמאניזם) מציינת המחברת, כי הקוף קשור להבנת מצבי עודף והפרזה, הבנת הצלחות והגנת המשפחה. כל קופי האדם קשורים לסגולות של עדינות. כישורי שפה ויכולת דבור ונאום, הם ממתנותיהם של אלו אשר הגורילה או השימפנזה מלווים אותם כמדריכים רוחניים. לשימפנזים אף סגולה של הבנת מורכבות הקשרים החברתיים בקבוצה או קהילה.

לגורילה אינסטינקטים אימהיים מפותחים ונדיבות לב. (בעבר פנתה אלי אישה שחלמה על גורילה והחלום אכן האיר הבנה חשובה בנוגע לבתה). גם לשימפנזה וגם לגורילה, תבונה ואינטליגנציה מפותחת. האורנגאוטן והשימפנזה מחוברים לרוחות היער וניתן ללמוד מהם כיצד ליצור קשרים עם פיות, נימפות וגמדים.

כל מי שניחן בסגולת הקוף, נהנה מהיכולת לחוות את חמשת החושים ברבדים מעודנים ועמוקים יותר (כמו ראיה ושמיעה על-חושיים) ובעל יכולת לעבור בין העולמות. נראה שהיכולת לעבור בין עולם החיים והמתים היא הסיבה לכך שהבבונים היו להתגלמות האלוהות במצריים העתיקה.

הקוף של ברק אובמה

בדת ההינדית מופיע האל הנומן בדמותו של קוף מסוג לנגור והוא בעל סגולות רבות: מהיר מחשבה, לוחם נועז ומפקד, תומך בכולם וחי חיי נצח. בתקופת הבחירות האחרונה בארה"ב, הופיעה ידיעה כי פסל מוזהב של האל הקוף 'הנומן', נשלח אל ברק אובמה במהלך מסע הבחירות שלו, לאות תמיכה מהפוליטיקאי ההודי בריג' מוהאן בהאמה, שאף ערך בניו דלהי תפילה בת אחת עשר יום להצלחתו.

לדברי בהאמה לברק אובמה יש אמונה מלאה בהנומן והוא אף נושא בכיסו פסלון של האל הקוף. בין אם ידיעה זו מדויקת ובין אם לא, היא בהחלט משקפת את העוצמה, הכריזמה והסגולות הייחודיות הנקשרות לטוטם הקוף.


אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) היא מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

סדנת טוטם החיות

טוטם החיות הוא כלי, שפותח על פי הפילוסופיה המקודשת של שבט הסנקה האינדיאני, על ידי סבתא טווילה זקנת שבט הסנקה. מטרת הטוטם - אבחון אישיות דרך הכוונה לבהירות ופתרונות מעשיים לבעיות אישיות, הסדנה כוללץ הכרות עם הכשרונות והיכולות עימם נולדנו והבנת ייעודנו והנושאים המרכזיים שאנו צריכים לפתור בהילוך אדמה זה. הסדנה תתקיים בקרית טבעון והיא בת שני מפגשים. המפגש הראשון יתקיים ב-28 בדצמבר, בשעות 17:00-20:00. מחיר 400 ש'.

סדנת נשים רוקמות חלום - עוסקת בריפוי נשי, ע"פ מסורות עתיקות יומין, באמצעות שימוש בדמיון ויצירה. ע"י בחירה של נושא לרקמה, צבעים ותכים תוכל כל אחת למגנט לחייה את הריפוי. הסדנה תתקיים בקרית טבעון והיא כוללת 4 מפגשים. המפגש הראשון יתקיים ב-7 בדצמבר, בשעות 9:30-12:30.
מחיר 400 ש'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully