וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עושר עומד לרשותך?

ג' דונלד וולטרס

2.12.2008 / 10:32

החשיבה החומרנית שמשלה באנושות הולכת ונעלמת, ובמקומה מגיחה ההנחה שבעצם הכל מגיע מאנרגיה. פרק מתוך הספר "מגנט הכסף" מאת ג' דונלד וולטרס

כשאתה רואה אדם עשיר ממך, אתה עשוי לחשוב, כמו רבים אחרים, שהוא רכש את עושרו על חשבון שגשוגם של אחרים. אחת ההנחות בתשתית החשיבה החברתית המודרנית היא שיש כמות מוגבלת של כסף לחלוקה בין כולם; אם אדם אחד רוכש לעצמו יותר, אחרים חייבים בהכרח להסתפק בפחות.

צורת החשיבה הזאת הנה טיפוסית לתודעה החומרנית שמשלה בכיפה באנושות עד לאחרונה, אך הגזע האנושי מגיח כעת ונחלץ ממנה. אם נתייחס לחומר כאל המציאות היסודית, אנחנו חיים בהכרח בעולם של מגבלות נוקשות. באופן בלתי–נמנע אנחנו רואים מלאי מכל סוג ככמות קבועה וסופית, בין שמדובר בכסף, באנרגיה (שאנחנו מזהים עם כמות הנפט שנותרה באדמה) או בהזדמנויות.

לעומת זאת, אם אנחנו רואים את ההכרה כמציאות שביסוד כל הדברים, אנחנו רואים את הכמות עצמה כנתחמת על ידי מגבלות החשיבה שלנו בלבד.
כפי שידוע לנו היטב, עושר הוא דבר שאנחנו יוצרים. הוא אינו מונח במקום כלשהו, ממתין לנו שנמצא אותו ונתבע עליו חזקה. הדבר שאנחנו מושכים אלינו אינו כסף כשלעצמו: אנחנו מושכים אנרגיה, שמתגלמת בצורת כסף. ומלאי האנרגיה הוא קוסמי בהיקפו. העושר איננו מיוצר מן האדמה או ממפעל. הוא נוצר מן ה"קרקע" הקוסמית של ההוויה, מ"בית החרושת" האין–סופי של הרעיונות.

לא נגעתי בספר הזה אף באחד מהנושאים שאתה נתקל בהם בדרך כלל בחיבורים על הדרך להתעשר — דברים כמו התרכזות בעשיית כסף בדרך שאמן מתרכז ביצירת תמונה. במילים אחרות, להפוך את ההתעשרות בכסף לצורת אמנות.
לא הקדשתי גם את תשומת הלב הרגילה להיבט של צבירת העושר.
העניין הוא שדגש כזה, אף כי יש בו כדי לאפשר את השגת העושר ואת החזקתו, מכשיל את עצמו בסופו של דבר.
ראשית כול, כפי שציינתי מוקדם יותר, עושר הוא הרבה יותר מכסף. עושר הוא אושר, שלוות נפש, קשרים מספקים ועשירים, חיים פשוטים שאינם גדושים במיותר, חוכמה, אהבה. הקדשת אנרגיה רבה מדי להשגת כסף עשויה לעשות אותך עשיר שטובל בכסף, אך לא עשיר במובן האמיתי יותר.

שנית, צבירה יתרה של כסף מקהה את מודעותך לכסף כאנרגיה ומגבירה את מודעותך לכסף כמציאות חומרית קבועה, מוגבלת תמיד בכמותה ככל שתוסיף ותצבור, ומשום כך נתונה תמיד בסכנת הידלדלות, גניבה או התרסקות בבורסה. העובדה הפשוטה היא שבדרך כלל, ככל שאדם צובר יותר, הוא פוחד יותר להפסיד או לאבד את מה שיש לו. הוא צובר כסף כדי לרכוש תחושת ביטחון, אך מרגיש במקרים רבים בטוח פחות עם הכסף מכפי שהרגיש כשהיה לו מעט כל כך, שהוא עדיין לא התפתה להיקשר רגשית למה שיש לו. הנתיב הטוב ביותר, בכל הנוגע לכסף, הוא לנסות למשוך אליך כסף במידה ובכמות שאתה צריך, אך לא לנסות להפוך למולטי–מיליונר. זה לא שווה את המאמץ. בלי איזון בכל דבר, כולל החיפוש אחר שגשוג חומרי, אדם מגיע במהרה לנקודה של התשואה המתכנסת ומצטמצמת.

כל עוד אתה חי מתוך תודעה חמדנית שמבקשת לצבור לעצמה — לקחת לעצמך בלי לאפשר לאנרגיה לזרום דרכך לאחרים — אתה חוסם את זרימת האנרגיה. עם הזמן, היא עלולה לעצור לגמרי מזרימתה. מעיין שנותר ללא שימוש יפסיק לנבוע בסופו של דבר. אותו דבר נכון לרוחניות: מי שאינו משתמש באנרגיה שלו באורח יצירתי, מגלה עם הזמן שזרימתה מצטמצמת ודועכת, עד שהיא גוועת בהדרגה. זה מה שהתכוון ישו כשאמר שמי שקובר את כישרונו באדמה במקום להשתמש בו, מסב אי–נחת למעבידו. מוסר ההשכל: אם אתה צובר לעצמך במקום לאפשר לאנרגיה שבתוכך לזרום החוצה, אתה מסב אי–נחת לאלוהים ששוכן עמוק בתוכך.

בשיחה שקיימתי פעם עם קרובת משפחה אמידה, הערתי כמה מוזר נראה לי שבני אדם מוציאים את כל כספם על עצמם. לא חשבתי באותו רגע על עושרה של בת–שיחי, ולא היה לי כל מניע זר בדבריי. שיחתנו פשוט נסבה על בית יקר שתואר בעיתון שהיה מונח לפנינו. תשובתה הדהימה אותי. "איזו מחשבה יוצאת דופן!" היא קראה. הניגוד בין עמדותינו, וההפתעה שהכתה בשנינו לנוכח עמדתו של האחר, המחישה לי את גודל ההבדל בין חוקי הרוח לחוקי העולם.

אדם שמקבל מאלוהים את ברכת העושר, אך מוציא הכול על עצמו, ימצא במוקדם או במאוחר שעושרו מידלדל או שהמלאי הולך ומצטמצם. כל מה שניתן לך בעולם הזה, בין שזה כסף, אהדה ציבורית או כישרון, צריך להיתפש כהזדמנות לשירות. לא הציבו אותך כאן על האדמה כדי לחיות למען עצמך בלבד. קיבלת את הברכה של הגוף האנושי כדי שתיכנס למודעות עמוקה יותר לכל החיים.
בני אדם חומרניים חושבים לעתים קרובות לא רק על החומר, אלא גם על האנרגיה, כבעלת כמות מוגבלת. האמת היא שככל שאתה משתמש יותר באנרגיה שלך, תמצא אנרגיה רבה יותר נובעת בקרבך. אנשים רבים חושבים, "אבל עליי לחסוך את כוחותיי". הם טועים.

ברור שעליך לנוח מפעם לפעם. מובן מאליו שאינך צריך להתיש את עצמך במאמץ מופרז. יהיה זה טיפשי לאמץ את עצמך עד לנקודה שבה כוח הרצון שלך דועך, שכן בלי כוח רצון גם מאגר האנרגיה דועך ומידלדל; אבל זכור: אנרגיה שנעשה בה שימוש מתוך שמחה ונכונות, אינה מידלדלת — היא מייצרת עוד אנרגיה.
אם אתה רוצה להרוויח כסף, התייחס אפוא לכסף כנקודת מיקוד לזרימת האנרגיה שלך, והשתמש בו כדי לעזור לך ליצור זרימה אנרגטית גדולה יותר. זכור, כסף הוא רק סמל לאנרגיה. גש אליו כאל אנרגיה; וזכור את העיקרון, "ככל שהרצון גדול יותר, כך גוברת זרימת האנרגיה". אין גבול לשפע שאתה יכול לקבל. הגבולות היחידים הם אלה שאתה מציב כנגד הזרימה, באמצעות הסכר שנקרא התקשרות רגשית.

מתוך הספר "מגנט הכסף" מאת ג' דונלד וולטרס, שראה אור באחרונה בהוצאת ידיעות ספרים ואסטרולוג, 128 עמ'.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully