וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוגי המעופף

ירון שוורץ

13.3.2008 / 9:50

זה לא ציפור ולא מטוס, זה דבננדה וישנו סוומי, שפיתח את השיבננדה יוגה ונהג לטוס מעל איזורי סכסוך בעולם כדי להפיץ שלום - הלקסיקון

דבננדה וישנו סוומי

יום אחד בשנת 1971, בזמן שהכוחות הצבאיים של ישראל ומצריים שמרו על שקט יחסי משני הצדדים של תעלת סואץ, המריא מפורט סעיד מטוס קטן דו-מושבי. הטייס היה אחד מהאנשים החשובים של עולם היוגה המודרני, דבננדה וישנו סוומי (1927-1993).

הוא נולד במדינת קרלה שבהודו וגדל להיות מהנדס צבאי, אבל פגישה מקרית עם רופא בשם שיבננדה שינתה את חייו. שיבננדה הקים בית חולים ואשרם ליוגה ברישיקש, אליו הצטרף דבננדה מיד עם שחרורו מהצבא. הוא שהה במקום עשר שנים ומשם יצא בשליחות מורו להפיץ את היוגה בעולם. בשנת 1957 הוא נחת בחוף המערבי של ארצות הברית והחל את פועלו. למרות שפיתח שיטת תרגול ייחודית, הוא עושה כבוד למורה הראשון שלו ומכנה אותה בשם "שיבננדה-יוגה". במהרה מוקמים מרכזי שיבננדה ליוגה בכל עיר מרכזית בעולם.

בחזרה לתעלת סואץ, דבננדה האמיץ טס תחת איום מטוסי חיל האוויר הישראלי והמצרי. הוא חג לאורך התעלה והשליך ממטוסו פרחים ופליירים עם הסברים בעברית ובאנגלית על הצורך בשלום עולמי ובחשיבות היוגה. כשנחת בצד המצרי הוא נכפת, עיניו נקשרו והוא נאסר. לאחר שלושה ימים גירשו המצרים את ההודי התמהוני מארצם.

כמעט 20 שנה לאחר מכן, כשמאחוריו כבר תהילת עולם כמאסטר להאת'ה יוגה, מגיע ב-1989 דבננדה שוב לישראל, הפעם במטרה לבקר במוקדי אינתיפאדה בעייתיים. בחברת קבוצת מלווים הוא עובר את המחסומים הצבאיים בכניסה לקלקיליה ומשוטט ברגל ברחבי העיר. בין כוחות צבא חמושים שתרים בעיר אחר זורקי אבנים ובקבוקי תבערה, מסתובב דבננדה ומחלק לתושבים פרחים ומברכם כי יבוא יום ויחיו בשלום.

ברגע השיא הוא מתיישב במרכזו של אי תנועה, עוצם את העיניים ושר מנטרות לשלום עולמי. שתי פעילות אש"ף שהגיעו להתלונן בפניו על יחס צה"ל למקומיים, קיבלו מדבננדה את ספר היוגה השלם. שנה לאחר מכן, הן נסעו לקנדה והצטרפו לקורס מורים ליוגה בהנחייתו.

לא רק שמי המזרח התיכון זכו לביקורו של דבננדה. הוא טס מעל איזורי סכסוך נוספים, כמו מזרח ומערב ברלין, צפון אירלנד, הודו ופקיסטן. פעולותיו להפצת היוגה ומשימתו לעורר את הצורך בשלום עולמי, מעמידים את דבננדה בצד האחר של הניו אייג', כמורה אמיתי, שהצליח באמת להעניק לעולם את אמירתו הייחודית מבלי ליפול למשוואה של כסף, אגו, תהילה וניצול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully